Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Hoe dik ( of dun) mogen remblokken zijn voor je ze vervangt?

Zitten nu Z04 blokken in mijn R1 en ik meet 3 mm remvoering. Heb al nieuwe gekocht maar dit lijkt mij voldoende.
Nieuwe Brembo SR blokken meet ik op 4,5 mm remvoering.
2 mm is de marge bij de MAC Zandvoort volgens de statuten.

Ik heb wel eens twee evenementen gemeten en het ging niet 0,5 mm per keer.
Maar dat hangt natuurlijk ook af van de compound.
De Z04 centjes nog niet gehad.
 
Ik wil mn inlaatgeluid wat minder krijgen. Ik las al iets van klitteband in lichtkokers. Heeft het verder nog zin om bv de luchtbox in te pakken met bitumen matjes of iets dergelijks?
 
Ik wil mn inlaatgeluid wat minder krijgen. Ik las al iets van klitteband in lichtkokers. Heeft het verder nog zin om bv de luchtbox in te pakken met bitumen matjes of iets dergelijks?
Of het zin heeft geen idee maar ik heb schuim aan de onderkant tank.
En idd, zachte zijde klittenband in de inlaat. Ook geen idee of het echt helpt.
 
Dit soort dingen zijn uit de categorie "alle kleine beetjes helpen" en dat zal ook wel moeten want de ene grote toveroplossing voor een fluisterstille motorfiets is er toch niet.
 
Ik wil mn inlaatgeluid wat minder krijgen. Ik las al iets van klitteband in lichtkokers. Heeft het verder nog zin om bv de luchtbox in te pakken met bitumen matjes of iets dergelijks?
Wat bij mij een aanzienlijk verschil maakte was het plaatsen van een MWR luchtfilter.
 
Ook nog een specifieke versie? Ze hebben dacht ik ook race filters die veel meer lucht doorlaten (=meer geluid??)
Klopt, ze hebben inderdaad ook filters voor de echte vlugge Jaapies die tot zekere hoogte zich geen zorgen maken om levensduur van filter en of DB's. MWR High Efficient luchtfilter bij dit filter beweren ze een -8 aan DB. Of het ook werkelijk -8 is durf ik niet te zeggen, wel hoorde ik duidelijk verschil.
 
Misschien een domme vraag, maar rij vrijdag voor het eerst met CRT. Gebruiken zij een soortgelijke transponder zoals b.v. Racecracks (zo'n "stickerchip") of kan ik zomaar geen rondetijden inzien bij hen? M.a.w. ik zou dan zelf een transponder aan moeten schaffen.
 
Misschien een domme vraag, maar rij vrijdag voor het eerst met CRT. Gebruiken zij een soortgelijke transponder zoals b.v. Racecracks (zo'n "stickerchip") of kan ik zomaar geen rondetijden inzien bij hen? M.a.w. ik zou dan zelf een transponder aan moeten schaffen.
Ja, CRT gebruikt zo'n sticker. Staat als het goed is ook in de mail die je hebt gekregen met o.a. tijdschema.
Je -krijgt- eenmalig zo'n sticker van CRT (ten minste, dat was laatste paar jaar)!
Niet verwijderen dus als je vaker met CRT rijdt.

Vrij rijden groepen krijgen vaak (ook) zo'n rood transponder doosje, voor geluidswaarneming.
 
Ja, CRT gebruikt zo'n sticker. Staat als het goed is ook in de mail die je hebt gekregen met o.a. tijdschema.
Je -krijgt- eenmalig zo'n sticker van CRT (ten minste, dat was laatste paar jaar)!
Niet verwijderen dus als je vaker met CRT rijdt.

Vrij rijden groepen krijgen vaak (ook) zo'n rood transponder doosje, voor geluidswaarneming.
Merci! Duidelijk.
 
Vandaag dagje Zandvoort bij gevoelstemperaturen van -10°C. Maar bij MSL kan je gewoon zonder problemen dik onder de 2:00 minuut rijden, dus ik zie het probleem even niet bij "andere" organisaties m.b.t. geluid.
Ik ga al even mee ondertussen, maar het valt me wel op dat voor ieder uitstapje in de grindbak tegenwoordig gelijk met de rode vlag wordt gezwaaid. Wat is er mis met geel?? Ik betaal niet dubbel zoveel aan prins bril om daarna ongeveer de helft aan rijtijd te hebben.
Zucht...ik word oud.
 
Vandaag dagje Zandvoort bij gevoelstemperaturen van -10°C. Maar bij MSL kan je gewoon zonder problemen dik onder de 2:00 minuut rijden, dus ik zie het probleem even niet bij "andere" organisaties m.b.t. geluid.
Ik ga al even mee ondertussen, maar het valt me wel op dat voor ieder uitstapje in de grindbak tegenwoordig gelijk met de rode vlag wordt gezwaaid. Wat is er mis met geel?? Ik betaal niet dubbel zoveel aan prins bril om daarna ongeveer de helft aan rijtijd te hebben.
Zucht...ik word oud.
Idd de wind stond gunstig vandaag. Volgas in 4 langs de paal, geen 1 zwarte vlag gezien. En vorige week op Assen was ik wel de pineut😅 toch nog een 49 eruit weten te persen, met verkeer, een kouwe baan en ouwe bandjes🤪

Op naar 6 mei!
 
Vandaag dagje Zandvoort bij gevoelstemperaturen van -10°C. Maar bij MSL kan je gewoon zonder problemen dik onder de 2:00 minuut rijden, dus ik zie het probleem even niet bij "andere" organisaties m.b.t. geluid.
Ik ga al even mee ondertussen, maar het valt me wel op dat voor ieder uitstapje in de grindbak tegenwoordig gelijk met de rode vlag wordt gezwaaid. Wat is er mis met geel?? Ik betaal niet dubbel zoveel aan prins bril om daarna ongeveer de helft aan rijtijd te hebben.
Zucht...ik word oud.
Racecontrol voert de procedures heel zwart/wit volgens het boekje en een rode vlag zien zij gelijk als een bijkomend voordeel voor minder cumulatief geluid.
Door de wind vandaag daar overigens weinig tot geen overtredingen.
Vorig jaar zag ik wel zes zwarte vlaggen van derden in de eerste sessie en mocht ik zelf na de eerste ronde van de derde sessie ook ineens naar huis.
Voorheen nooit last gehad. :?
 
Vandaag dagje Zandvoort bij gevoelstemperaturen van -10°C. Maar bij MSL kan je gewoon zonder problemen dik onder de 2:00 minuut rijden, dus ik zie het probleem even niet bij "andere" organisaties m.b.t. geluid.
Ik ga al even mee ondertussen, maar het valt me wel op dat voor ieder uitstapje in de grindbak tegenwoordig gelijk met de rode vlag wordt gezwaaid. Wat is er mis met geel?? Ik betaal niet dubbel zoveel aan prins bril om daarna ongeveer de helft aan rijtijd te hebben.
Zucht...ik word oud.
Ja cpz is niet echt leuk rijden meer.
Leuke baan, maar alles er omheen :/
 
Klopt, ze hebben inderdaad ook filters voor de echte vlugge Jaapies die tot zekere hoogte zich geen zorgen maken om levensduur van filter en of DB's. MWR High Efficient luchtfilter bij dit filter beweren ze een -8 aan DB. Of het ook werkelijk -8 is durf ik niet te zeggen, wel hoorde ik duidelijk verschil.
Word dan toch sceptisch want door meer “in de weg te hangen” toch meer lucht binnenhalen?

Maar ik noteer hem! 👌🏻
 
Die -8dB zijn ten opzichte van "andere sportluchtfilters" dus dat zegt net niks. Maar ze zullen goed hun best gedaan hebben mag ik aannemen. Echt voor weinig zijn de filters niet namelijk.... maarja je kan er wat levensduur mee vooruit natuurlijk :t
 
Jawel, een energica









:+
Gisteren voor het eerst op Assen en voor het eerst op mijn Energica op het circuit gereden. Was veruit de langzaamste maar dat lag 100% aan mij en niet aan de motor. Het mindere geluid was wel handig want ik kon de andere motoren al aan horen komen wanneer ze mij in gingen halen, daardoor zat er niet "opeens" iemand naast mij.
 
Gisteren voor het eerst op Assen en voor het eerst op mijn Energica op het circuit gereden. Was veruit de langzaamste maar dat lag 100% aan mij en niet aan de motor. Het mindere geluid was wel handig want ik kon de andere motoren al aan horen komen wanneer ze mij in gingen halen, daardoor zat er niet "opeens" iemand naast mij.
Mocht je zomaar mee doen?
Ik las onlangs nogal wat regels voor electrische motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan