Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ik zat zo eigenlijk eens naar minibikes te kijken om daar volgend jaar wat meer mee te doen als een soort tussenjaar.
Dat kwam door deze..
PSX_20240204_215025.jpg

Voor 12 inch wielen kan je nog slicks kopen ook.
En Dunlop introduceert voor dit jaar een nieuw type (S-slick).

Maar op een YouTube filmpje blijkt deze GP187 helemaal niet zo klein.
Dus hier nog even in overleg met de importeur waar te rijden.
 
Oef één voorband per dag, dat is wel heel gortig....
Maar dan ben je ook wel heeeel snel. :9

Bij ons in januari was het "slechts" 18°C.
De voorband vertoonde hier normale slijtage, dus goed over drie, vier dagen bij wat minder snelle rijders dan @Fastmarky .
Bij de mederijders in mijn pitbox hetzelfde beeld, die verwisselden slechts de achterband en sommigen meer uit voorzorg.

Bij hogere temperaturen natuurlijk wat meer slijtage.
De dealer las vorige week mijn storing uit van de laatste sessie en verbaasde zich.
30°C bij deze datum? Hoe kan dat nou??
De sensor zit waarschijnlijk ook net wat dichter bij het blok. :+
 
Laatst bewerkt:
Maar dan ben je ook wel heeeel snel. :9

Bij ons in januari was het "slechts" 18°C.
De voorband vertoonde hier normale slijtage, dus goed over drie, vier dagen bij wat minder snelle rijders dan @Fastmarky .
Bij de mederijders in mijn pitbox hetzelfde beeld, die verwisselden slechts de achterband en sommigen meer uit voorzorg.

Bij hogere temperaturen natuurlijk wat meer slijtage.
Wil enkel aangeven dat het circuit goed grof is, dus rij je goed door daar, dan is er meer slijtage dan normaal.
Beter een bandje extra mee, dan aan het eind gevaarlijk rond of niet meer kunnen rijden '(
Heb de SC1 er nog onder zitten.. zie de foto...kon hem hiermee dus niet meer plat leggen in rechter bochten|(
In oktober dus maar 2 SC2's mee...
SC1-1dag Cartagena.jpg
 
Wil enkel aangeven dat het circuit goed grof is, dus rij je goed door daar, dan is er meer slijtage dan normaal.
Beter een bandje extra mee, dan aan het eind gevaarlijk rond of niet meer kunnen rijden '(
Heb de SC1 er nog onder zitten.. zie de foto...kon hem hiermee dus niet meer plat leggen in rechter bochten|(
In oktober dus maar 2 SC2's mee...
Bekijk bijlage 1970893
Ja, lekker lang onder 'lean angle' rechts na de chicane.
Flink gas er op. ;)

Een andere rijder vertelde dat ik daar lange zwarte strepen op het asfalt zette. _O-
Hij had genoten van het uitzicht.
Zelf merk je daar niets van.
 
Ja, lekker lang onder 'lean angle' rechts na de chicane.
Flink gas er op. ;)

Een andere rijder vertelde dat ik daar lange zwarte strepen op het asfalt zette. _O-
Hij had genoten van het uitzicht.
Zelf merk je daar niets van.
Dat is meer je achterband die je daar belast en strepen trekt...voorband belast je veel meer op deze baan in de rechterbochten bij het remmen en met een 600 helemaal ivm bochtensnelheid. Ik rem ook meestal diep de bocht in op deze baan, maar kom er dan ook al 26 jaar 8-) O-) 8-)
In oktober mogen we weer.. mijn favoriete finish van het seizoen, als er dan nog asfalt over is'(
 
Dat is meer je achterband die je daar belast en strepen trekt...voorband belast je veel meer op deze baan in de rechterbochten bij het remmen en met een 600 helemaal ivm bochtensnelheid. Ik rem ook meestal diep de bocht in op deze baan, maar kom er dan ook al 26 jaar 8-) O-) 8-) In oktober mogen we weer.. als er dan nog asfalt over is'(
Oh ja, logisch. :t

Zelf rem ik automatisch ook vrij diep de bochten in op deze baan, maar natuurlijk wat minder high-end.
Ook bij de 1na laatste (linker)bocht.

Ik begreep dat er te weinig budget was voor goed onderhoud en dat een alternatief uitgevoerde methode een beetje mislukt was. -O-
 
Oh ja, logisch. :t

Zelf rem ik automatisch ook vrij diep de bochten in op deze baan, maar natuurlijk wat minder high-end.
Ook bij de 1na laatste (linker)bocht.

Ik begreep dat er te weinig budget was voor goed onderhoud en dat een alternatief uitgevoerde methode een beetje mislukt was. -O-
Ja, er is gewoon geen budget bij het circuit. We hebben daar nog gesproken over de toestand van de baan (aangezien we daar het langst komen, waarderen ze onze mening) en dat het niet lang zo door kon gaan. Het is een mooi circuit, met hele aardige mensen, maar worden de laatste jaren tegengewerkt door de gemeente en omwonenden (waar hebben we dat eerder gehoord...). Daarom ook o.a. de 2 uur pauze in de middag. Er zijn geen geldschieters en winst maken doe ze ook amper, dus ik vraag me af hoe lang dit circuit nog blijft voor motoren.

Kan dus zomaar de laatste keer zijn in oktober naar Cartagena '( Dus schrijf je in... zie mijn handtekening hieronder 8-)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe zwaar Aragon en Alcarras voor de banden zijn? Ga in maart met Racecracks er heen en moet nog wat banden bestellen.
Zwaar. Net zoals Cartagena, Barcelona, Almeria en Andalucia. Ze kunnen er wat van in Spanje😉 Neem anders contact met mij op voor een setje Michelin. Ben dealer geworden😊
 
Kreeg om 11.23 uur een mail van CRT, mbt de pirellidag.

Om 11.31 was alles al uitverkocht.

Dan vraag ik me af, hoeveel plaatsen zijn vooraf al vergeven?
 
Aragon was al volgeboekt.
Ik kan de vrije dagen na mijn eerste drie dagen (15-17 maart) wel naar Valencia rijden.
Maar om alleen even te kijken is ook geen grap. :)
PSX_20240226_152355.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan