Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is het defect intussen verholpen?
Ik kan hier bevestigen dat er aan mijn defecte ZFE ook niets te repareren viel. Heb hem met de dremel open moeten maken omdat de connectoren vastgesoldeerd zaten op het printje. er lag een losse condensator in, die terug gesoldeerd, maar geen verbetering.
Ik heb wel goede ervaring met een 2e hands ZFE. Ik heb een exemplaar van Ebay Duitsland gekocht voor € 80,00 welke ook van een K1200R met handvatverwarming en de instelbare vering kwam. Alles werkt nu gewoon zonder iets te hoeven programmeren.
Moet je dit bij de K1300S ABS pomp ook laten doen? Ik doe "gewoon" netjes mijn 10.000 km beurtjes bij Oscar Motorservice in Nunspeet.Eén van mijn fietsen heeft nog de originele ZFE ABS pomp met servo en werkt al 135.000 kilometer feilloos.... wél elk jaar systeem spoelen...
De K13s heeft geen servo rem(bekrachtigings)pomp en is daardoor minder kritisch, reparatie is daarom ook veel goedkoper. Alle onderhoud moet je afstemmen op het gebruik. Als de fiets regelmatig rijdt (min of meer elke maand) zou ik gewoon het onderhoud volgens schema (laten) uitvoeren, en dan met name naar de kilometers kijken, een (paar) maandje(s) meer maakt niet zoveel uit. Stilstaan van de fiets is niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de remvloeistof. Het blijft ook zonder te rijden hygroscopisch en zal dus langzaam degenereren. Daarnaast kan vervuiling in de remvloeistof bezinken en dat kan de abs pomp beschadigen. Dat laatste is overigens met de huidige stalen remleidingen niet meer echt een issue. Dus als de fiets langere perioden (bijv. okt-april) stilstaat, minimaal jaarlijks de vloeistoffen (laten) verversen. De standaard inspecties volgens schema gaan uit van eens in de 20.000 km of óm het jaar wisselen van remvloeistof.Moet je dit bij de K1300S ABS pomp ook laten doen? Ik doe "gewoon" netjes mijn 10.000 km beurtjes bij Oscar Motorservice in Nunspeet.
Volgens mij doet hij dit niet standaard cq zit dit niet in de reguliere (BMW) onderhoudsbeurten.
Wel een aanrader? Welke ander onderhoudstips zijn er nog?
zonde hoor. Vrij kort in bezit geweest toch?'t is zover, de K13s is 'overcompleet'. zie BMW K1300s 2014 65.000km bij interesse....
af en toe op de achterrem trappen en de pomp daarmee activeren helpt ook tegen het vast gaan zitten van de pomp
Klopt, vind 't ook wel jammer ergens, en na het weer op de boxer stappen voel je wel welke fenomenale power die K13s heeft.zonde hoor. Vrij kort in bezit geweest toch?
Met de voorrem moet je wat spannender remmen wil je m in het abs krijgen. Met achter remmen op een kort stukje heb je m zo al in de abs...
Is niet heel moeilijk hoor, zorg dat je wat ruimte hebt (industrieterrein op zondag ofzo) en dan met 70km/h aanrijden, knieën stevig tegen de tank, bovenlijf en armen ontspannen en dan VOL in je voorrem (niet aarzelen). Je zal je verbazen hoe stabiel het spul blijft en hoe hard je kan remmen. Op de VRO expert training oefen je dit zelfs met alleen je rechterhand aan het stuur.....om te voorkomen dat je allerlei spanning op het stuur zet en zo instabiel wordt. ...en ook op los zand op het wegdek....ook leuk. (alleen doen met een werkend ABS systeem!)Aha, bedoel je dat. Nooit bij stilgestaan, eigenlijk. Bij het vervangen van de remvloeistof gebruik ik wel altijd de ABS ontluchting-functie van de GS911 en dan lijkt alles wel in orde te zijn en correct te werken. Maar ik zal eens op een gladde ondergrond bij niet te hoge snelheid de ABS eens aan het werk proberen te krijgen. (Zal de eerste keer op een motor worden dat ik ABS in actie krijg.)
Dat heb ik van de zomer al eens getest met en zonder de abs. Met ongeveer 70km. Dat laatste gaf wel een behoorlijk leuke streep op de weg. Ik ben wel blij met de asc en abs. Kan je lekker volle bak het gas opdraaien zonder dat je voorwiel los komt. Dat was bij m'n vorige fiets wel even anders.Met de voorrem moet je wat spannender remmen wil je m in het abs krijgen. Met achter remmen op een kort stukje heb je m zo al in de abs...
Ik zeg: Zaterdag 6 april!inderdaad: Hele fijne feestdagen.
goed voornemen voor 2019: K1200/1300/S/R meeting!
haha, heb je je K dan nog wel?Ik zeg: Zaterdag 6 april!
Fijne dagen allen en doe voorzichtig!
Wellicht het laatste ritje...? Of misschien blijft 'ie toch? (…en anders rij ik mee met de R12ST...)haha, heb je je K dan nog wel?
ja, dat mag dus nietWellicht het laatste ritje...? Of misschien blijft 'ie toch? (…en anders rij ik mee met de R12ST...)
Wat een flauwekul, met zo'n 'gastvrij' gezelschap wíl ik niet eens mee....ja, dat mag dus niet
goed voornemen voor 2019: K1200/1300/S/R meeting!