Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Ik heb ondertussen een skidplate en de pirelli scorpion rally str erop zitten en ben vanmorgen even wezen rijden.
Wat een geweldige band. Gaat super on als off-road. Doet me veel denken aan de heidenau k60 maar een stuk stiller.
moet uitkijken dat ik niet overmoedig word met deze band😂
 
20200521_080504.jpg

Hij gaat nu alle kanten op in t mulle ,zal blij zijn met de heidenau s er op ,maar goed, t is iets meer avontuur zo 👍
 
Toen ik tijdens mijn zoektocht naar een nette Yamaha Xt660z Tenere teleurgesteld raakte door het feit dat mensen denken dat die dingen van goud zijn gemaakt :'), heb ik besloten een goedkope allroad te scoren om een tijdje wat lol mee te trappen op de TET NL en BE, en misschien FR als het allemaal lukt, en later wel eens ga kijken voor een modernere opvolger als de tijd rijp is.

Zodoende kwam ik uiteindelijk bij de Pegaso, en de F650 Funduro uit. Ga morgen even bij een F650 met iets van 45k op de teller kijken. Nog gekke dingen om op te letten? Heb me wat ingelezen maar volgens mij niet echt he? :+
 
Je hoort vrij vaak dat de startvrijloop eraan gaat , maar dat is een makkelijke reparatie,verder heb ik er nog niets aan kunnen ontdekken , ja,dat t een geinig ding is
 
@ vtwin kevin;
De carburateurs willen nog wel eens door gaan lekken en hebben dan revisie nodig.
even ruiken of hij niet naar benzine stinkt als je gereden hebt.
Als de eigenaar de benzinekraan dicht zet na het rijden zegt eigenlijk ook genoeg
Kijk ook even of de ventilator aan slaat na een tijdje stationair te draaien.
Die van mij heeft 93000 km erop zitten en loopt echt perfect.

grappig detail is dat ik vorig jaar jouw oude kle 500 weg heb gedaan😇
Was zelf ook geinteresseerd in de tenere maar ze vragen er idd belachelijk veel geld voor op het moment.
 
@ vtwin kevin

grappig detail is dat ik vorig jaar jouw oude kle 500 weg heb gedaan😇
Da's toevallig haha! Ik vroeg me laatst nog af of ie nog zou rijden, zag op rdw.nl dat de jongen waar ik hem aan had verkocht de motor in ieder geval niet meer had. Heb je er nog plezier van gehad? Was stiekem een leuke motor!

Ondertussen ben ik niet meer op zoek naar F650, met wat toeval vanmiddag een strakke offroad geprepareerde Transalp gekocht :P:]
 
Da's toevallig haha! Ik vroeg me laatst nog af of ie nog zou rijden, zag op rdw.nl dat de jongen waar ik hem aan had verkocht de motor in ieder geval niet meer had. Heb je er nog plezier van gehad? Was stiekem een leuke motor!

Ondertussen ben ik niet meer op zoek naar F650, met wat toeval vanmiddag een strakke offroad geprepareerde Transalp gekocht :P:]

Die jongen die hem van jou had heeft hem met mij geruild met een xs650 caferacer. Hij vond hem toch te hoog. Waarschijnlijk door het zadel wat je er op had gezet.
Ik had er idd heel veel plezier van en was van plan de TET er mee te gaan rijden, helaas door verbreking van relatie heb ik hem weg moeten doen voor een auto.
De funduro heb ik nu helemaal klaar gemaakt voor de TET en wil ik het gedeelte NL en DE gaan proberen.
Ondertussen geld opzij aan het zetten voor de Honda CRF 250 Rally en daar wil ik wat verder Europa mee in.
De transalp is ook een perfecte motor voor de TET. Welk model heb je?
 
Was ook maar een klein manneke als ik me het goed herinner! :+
Crf250 Rally heeft ook mijn interesse, al is 250cc wel echt mager wat mij betreft. Op de paden prima, maar om bij de paden te komen is het wel afzien.. Heb een keer zo'n ding een dag gereden en met 120/130 op de snelweg is de tank na 140 km ook al leeg, dat vond ik geen succes '(

Mijn Transalp is van 94, net het model met de gefacelifte kuip. Ben erg benieuwd hoe ie gaat bevallen :Y
 
T was idd een klein mannetje
Was ook maar een klein manneke als ik me het goed herinner! :+
Crf250 Rally heeft ook mijn interesse, al is 250cc wel echt mager wat mij betreft. Op de paden prima, maar om bij de paden te komen is het wel afzien.. Heb een keer zo'n ding een dag gereden en met 120/130 op de snelweg is de tank na 140 km ook al leeg, dat vond ik geen succes '(

Mijn Transalp is van 94, net het model met de gefacelifte kuip. Ben erg benieuwd hoe ie gaat bevallen :Y

T was idd een klein mannetje. Hij had hem zelfs laten verlagen dmv de dogbones. Dus ik de originele er weer op zetten, bleek de vering op zn hoogste stand te staan😂
Ik rijdt bijna nooit snelweg en als ik het wel doe rijd ik maar 100. Vind het hard zat.
Ik denk dat de transalp prima gaat bevallen, als je ziet wat mensen er mee uit spoken...

weet iemand trouwens een goede app voor de iphone waar je gpx tracks in kan laden?
Ik heb nu senic, en als ik er een offroad gpx in zet zoekt hij een alternatieve route via de normale wegen... heel jammer
 
Zondag ontdekt dat offroad ook heerlijk gaat met passagier. Ergens in de buurt van Radio Kootwijk.

Binnenkort maar eens de Bougies en bougiedoppen vervangen. Ik ben van plan om gewoon nieuwe doppen met kabels er aan te kopen, welke moet ik dan hebben? en klopt het dat de bobine onder de tank zit? is dit gewoon een kwestie van plug and play?


WhatsApp Image 2020-05-31 at 20.38.29 (1).jpeg
 
En de kabels/doppen/bobines zitten doormiddel van draaien aan elkaar verbonden. Oftewel: je kan alles los van elkaar draaien
 
Ik heb de metalen doppen ook nog , wat gaat daar mis mee?
 
Heb nog geen last van roest oid ,en hij loopt best ,binnenkort de voorkant eraf slopen ,nieuwe balhoofdlagers en de vv keerringen en nieuwe hvv ,is kijken of dat een beetje te doen is .
20200531_075821.jpg
 
Hallo oma, is deze prutser weer.

Vandaag naar de BMW dealer gereden om nieuwe olie en een filter te halen. Onderweg blies ik de berruchte uitlaat pakking er uit. Hoe is dit op te lossen? Bmw levert deze blijkbaar niet meer.

Olie vervangen was aanzienlijk meer werk dan ik dacht. Met het legen flink wat gemorst over me voorband. Met bijvullen ging er maar 1,8L in en de rest stroomde er overheen.. radiateur ook weer goed geolied:(
 
T was idd een klein mannetje

Dag lange Jan. Ik zit te overwegen om een funduro aan te kopen, echter ben ik ook maar 1m72. Wilt dat nog wel lukken met een lager zadel & eventueel de vering verlagen? Ik dacht eigenlijk niet dat dat een probleem zou zijn tot ik op deze posts stuitte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan