Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik lees her en der ook wel positieve dingen over Liqui Moly. Iemand daar nog ervaring mee?
Ik heb jaren Liqui Moly gebruikt voor mijn bandit 400. Gok zo'n 5 jaar. Eigenlijk vooral omdat ik er makkelijk aan kom komen toen der tijd. Toen wel wat gezocht en vond geen negatieve ervaringen. Iemand van m'n studie zweerde er bij.. hij had kennissen in Duitsland bij Liqui Moly werken.

Maar goed... of het uit had gemaakt als ik vanaf het begin Procycle olie had gebruikt of zelfs action-olie? Wie zal het zeggen... ik denk dat het belangrijker is om vaker je olie te wisselen en je motor goed warm te rijden. Ik denk dat duurdere/betere olie misschien langer zijn eigenschappen behoudt.

Ik gebruik nu voor mn SV Motul olie. Dat staat ondertussen wel algemeen bekend als een goede olie... Voor die paar euro ga ik niet meer moeilijk doen.
Die procycle had ik voornamelijk omdat ik toen veel projectjes kocht, opknapte en verkocht. Dan scheelt et al snel wat meer.
 
Toch wel iets om over na te gaan denken. Scheelt een hoop centen. (En maakt het wat aantrekkelijker daadwerkelijk iedere 6k de olie te vervangen :'))
En als het dan naar pannenkoeken ruikt tijdens het rijden weet je gelijk dat hij wat olie verbruikt ;)
 
Ik heb jaren Liqui Moly gebruikt voor mijn bandit 400. Gok zo'n 5 jaar. Eigenlijk vooral omdat ik er makkelijk aan kom komen toen der tijd. Toen wel wat gezocht en vond geen negatieve ervaringen. Iemand van m'n studie zweerde er bij.. hij had kennissen in Duitsland bij Liqui Moly werken.

Maar goed... of het uit had gemaakt als ik vanaf het begin Procycle olie had gebruikt of zelfs action-olie? Wie zal het zeggen... ik denk dat het belangrijker is om vaker je olie te wisselen en je motor goed warm te rijden. Ik denk dat duurdere/betere olie misschien langer zijn eigenschappen behoudt.

Ik gebruik nu voor mn SV Motul olie. Dat staat ondertussen wel algemeen bekend als een goede olie... Voor die paar euro ga ik niet meer moeilijk doen.
Die procycle had ik voornamelijk omdat ik toen veel projectjes kocht, opknapte en verkocht. Dan scheelt et al snel wat meer.
Ik vind wel dat er verschil zit in schakel gedrag. Ik heb in mijn/jouw bandit ook 1x pro-cycle gehad, daarmee vond ik hem wat stroef in de bak. Daarna naar Castrol gegaan, was een stukje beter, en gooi nu overal Motul in, voelt altijd lekker. Maar er zijn genoeg goede olieën naast Motul uiteraard ;)
Ik gebruik in de auto wel het CeraTec additief van Liqui, en als ik eens in de zoveel tijd voor een injectorreiniger ga dan is het er ook altijd 1 van Liqui Moly. Er is vast een hoop placebo in olie-land maar ik geloof dat ze het kunstje ook wel aardig snappen in Duitsland :)
 
Ik vind wel dat er verschil zit in schakel gedrag. Ik heb in mijn/jouw bandit ook 1x pro-cycle gehad, daarmee vond ik hem wat stroef in de bak. Daarna naar Castrol gegaan, was een stukje beter, en gooi nu overal Motul in, voelt altijd lekker. Maar er zijn genoeg goede olieën naast Motul uiteraard ;)
Ik gebruik in de auto wel het CeraTec additief van Liqui, en als ik eens in de zoveel tijd voor een injectorreiniger ga dan is het er ook altijd 1 van Liqui Moly. Er is vast een hoop placebo in olie-land maar ik geloof dat ze het kunstje ook wel aardig snappen in Duitsland :)
Daar zou ik inderdaad wel voor overwegen bij de volgende beurt een duurdere olie te gebruiken dan Procycle. Gewoon om te vergelijken...
 
Ik vind wel dat er verschil zit in schakel gedrag. Ik heb in mijn/jouw bandit ook 1x pro-cycle gehad, daarmee vond ik hem wat stroef in de bak. Daarna naar Castrol gegaan, was een stukje beter, en gooi nu overal Motul in, voelt altijd lekker. Maar er zijn genoeg goede olieën naast Motul uiteraard ;)
Ik gebruik in de auto wel het CeraTec additief van Liqui, en als ik eens in de zoveel tijd voor een injectorreiniger ga dan is het er ook altijd 1 van Liqui Moly. Er is vast een hoop placebo in olie-land maar ik geloof dat ze het kunstje ook wel aardig snappen in Duitsland :)
Ik heb er nu Procycle in. Merk eigenlijk geen verschil. Maar goed de olie zit er niet zo heel veel KM in. Rij met de bandit eigenlijk alleen woon-werk.
Gebruik ook een additief van Liqui Moly trouwens, benzine stabilisator. Echt wel een tip. Bandit start nu na de winter alsof ik gisteren nog gereden heb.
Wat ook erg helpt is de laatste dag voor de winter ethanolvrije benzine te tanken :)
 
Ik heb er nu Procycle in. Merk eigenlijk geen verschil. Maar goed de olie zit er niet zo heel veel KM in. Rij met de bandit eigenlijk alleen woon-werk.
Gebruik ook een additief van Liqui Moly trouwens, benzine stabilisator. Echt wel een tip. Bandit start nu na de winter alsof ik gisteren nog gereden heb.
Wat ook erg helpt is de laatste dag voor de winter ethanolvrije benzine te tanken :)
Ik tank inderdaad ook de laatste tank altijd een premium benzine, hoeveel ethanol er nou echt in zit blijft per merk de vraag, maar na een winter stil staan maak het wel echt verschil. Bij goedkope brandstof was het na de winterstop met koude motor nog sputteren, na een verse tank benzine was dat altijd weer weg.
 
Ik tank inderdaad ook de laatste tank altijd een premium benzine, hoeveel ethanol er nou echt in zit blijft per merk de vraag, maar na een winter stil staan maak het wel echt verschil. Bij goedkope brandstof was het na de winterstop met koude motor nog sputteren, na een verse tank benzine was dat altijd weer weg.
Ik tank competition 102, bij mij om de hoek gewoon te tanken (firezone) :). Sowieso 0% ethanol dus!
 
Kan iemand mij vertellen welk vloeistof dit is en waarvoor ?? 😊😊😊😊😊
 

Bijlagen

  • 20190308_131032.jpg
    20190308_131032.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 4
Ik vind wel dat er verschil zit in schakel gedrag. Ik heb in mijn/jouw bandit ook 1x pro-cycle gehad, daarmee vond ik hem wat stroef in de bak. Daarna naar Castrol gegaan, was een stukje beter, en gooi nu overal Motul in, voelt altijd lekker. Maar er zijn genoeg goede olieën naast Motul uiteraard ;)
Ik gebruik in de auto wel het CeraTec additief van Liqui, en als ik eens in de zoveel tijd voor een injectorreiniger ga dan is het er ook altijd 1 van Liqui Moly. Er is vast een hoop placebo in olie-land maar ik geloof dat ze het kunstje ook wel aardig snappen in Duitsland :)
Dat was inderdaad ook een van de redenen dat ik een A-merk oliewissel wilde doen. Had af te toe last van een plakkende koppeling een tijdje geleden. Wilde toch nog even kijken of het aan de olie lag of dat de koppelingsplaten toch wat minder werden.
 
De bandit topic is veel meer "leven" te bekennen dan de hornet topic (toen ik nog een hornet had) 💪💪🤙🤙👌👌
Het is hier wel eens drukker geweest (ook voor mijn Bandit tijd hoor), maar zeker ook minder druk :Y
Het zal ook wel wat te maken hebben met het einde van de winter wat in zicht komt. Sowieso een aantal nieuwe Bandit rijders er bij *O*
We zien de 'ombouw-naar-naked-verslagen' graag tegemoet deze zomer! :+

Ik heb het idee dat mijn achterband langzaam leegloopt. Het was al even geleden dat ik de spanning gecontroleerd had maar hij stond vanmiddag maar op een barretje of 1,5. Dacht het vrijdag ook al te merken met rijden.

Maandagmorgen maar nog een keer de spanning controleren/oppompen en even langs de bandenboer vlak bij mijn werk. Hoop dat het iets is als een vuiltje in het ventiel o.i.d., of dat er een parapluutje in kan ofzo. Staat nu 7.000 km op, maar de band ziet er nog uit of er nog makkelijk 2x dat aantal op kan. Zou zonde zijn als ie al afgeschreven zou zijn... :/
 
Hallo allen,

Reeds een Bandit 600N gekocht uit 95 en ben ermee bezig om die een nieuwe leven te geven. Zodoende al aardig wat onderdelen verzameld en lekker aan de slag gegaan. Ik stuit nu op een probleem, waar ik vooralsnog niet uit komt.

Ik heb via MP een bandit 1200 achterschokbreker gekocht uit dezelfde bouwjaar range als mijn 600, (95/99). Deze vriendelijke verkoper vertelde mij dat deze schokbreker 1 op 1 uitgewisseld kon worden. Helaas krijg ik de demper net niet goed voor het oog, boven en onder, ik kom telkens net te kort. Ook met en zonder dogbones geprobeerd. De tuimelaar duwt tegen de veerschaal aan en zodoende kan die de draai niet goed maken.

Heef hier iemand de oplossing?
Many thanks!

51507F23-ED9A-47C1-9BD7-0B30D74030C7.png
 
Eerst de dogbone aan het frame maken met bout schokbreker los en dan de shock pas monteren?
 
Ik heb exact hetzelfde gedaan, zonder problemen..
Dogbones los, shock ertussen, dogbones vast. Is je achterwiel vrij van de grond?
Zelfs dezelfde kleur dus moet lukken :+

Nou, het wiel zit er niet op en de achterbrug was inprincipe ook los. Maar de brug zit er weer aan. (Anders valt het ook niet te monteren lijkt me)

De motor steunt met een balk tussen frame en 2 steunen.
 

Bijlagen

  • C493EB6A-0C49-4347-BD90-16F068056CDC.jpeg
    C493EB6A-0C49-4347-BD90-16F068056CDC.jpeg
    183,6 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan