Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

@Vareta weet jij toevallig de K type nummers die passen? Maakt niet uit als de accubak aangepast moet worden!
In de openingspost van het forum staat een overzicht met wat goede tutorials die Unruled onder andere heeft geschreven. Die voor de schokbrekers is hier te vinden.

Daar staat dat de K1/2/5/6 schokbrekers allemaal passen. Die van de K7 past dus ook. Let dus wel even op het verschil in lengte tussen de verschillende typen. Lees het even goed door m.b.t de overige tips afhankelijk van de 600 of 1200.
Vanaf hier ook de vragen en antwoorden die ik onlangs heb gesteld over het onderwerp ;)
 
ben ook op zoek naar schijfjes....veel keuzes, qua vorm en ook ook kosten (va ca 100 euro tot 250 en meer). Ben benieuwd waar je deze heb gekocht?

Via marktplaats nieuw in verpakking. Nieuwprijs 200 stuk ik heb 150 voor het setje betaald. Kon ze er niet voor laten liggen. Wel gespoten omdat mijn hele motor volledig mat zwart is :)

20190312_223001.jpg
 
Ja lastig allemaal, wil graag deze veer eronder als het kan. Heb hem voor een prikkie over kunnen nemen ook 👍🏻. Heb geen middenbok, dus zal ik zaterdag eens kijken of het weghalen van het ophangpunt ervan zin heeft. Anders toch een andere veer? @Vareta weet jij toevallig de K type nummers die passen? Maakt niet uit als de accubak aangepast moet worden!

Heb afgelopen zaterdag wel m’n achterwiel afgemaakt. Zelf gezandstraald in het kastje, daarna in de zinc gezet, primer, acrylaat lak van motip en afgemaakt met een 2k blanke lak van spraymax! Super geworden al zeg ik het zelf. De zijkappen waren al klaar, leuk hoor een beetje hobbyen zo 😀👍🏻

als je die bandit 1200 veer wilt plaatsen zal je het linksysteem op de onderste ophanging (van de middenbok) moeten gaan plaatsen én langere dogbones monteren. geen groot probleem maar wel iets om goed uit te zoeken/rekeken aan gezien dat geen standaard spul meer is.

een GSX-R schokdemper van de juiste lengte (300mm of iets daar vlak bij) is de beste optie. de 17mm verschil die je nu hebt is teveel voor een fatsoenlijke bevestiging, en als je het al gemonteerd krijgt staat de kont van de motor véél te hoog...
 
Ja lastig allemaal, wil graag deze veer eronder als het kan. Heb hem voor een prikkie over kunnen nemen ook 👍🏻. Heb geen middenbok, dus zal ik zaterdag eens kijken of het weghalen van het ophangpunt ervan zin heeft. Anders toch een andere veer? @Vareta weet jij toevallig de K type nummers die passen? Maakt niet uit als de accubak aangepast moet worden!

Heb afgelopen zaterdag wel m’n achterwiel afgemaakt. Zelf gezandstraald in het kastje, daarna in de zinc gezet, primer, acrylaat lak van motip en afgemaakt met een 2k blanke lak van spraymax! Super geworden al zeg ik het zelf. De zijkappen waren al klaar, leuk hoor een beetje hobbyen zo 😀👍🏻Bekijk bijlage 1364083Bekijk bijlage 1364084
Wauw heel strak! :}
 
als je die bandit 1200 veer wilt plaatsen zal je het linksysteem op de onderste ophanging (van de middenbok) moeten gaan plaatsen én langere dogbones monteren. geen groot probleem maar wel iets om goed uit te zoeken/rekeken aan gezien dat geen standaard spul meer is.

een GSX-R schokdemper van de juiste lengte (300mm of iets daar vlak bij) is de beste optie. de 17mm verschil die je nu hebt is teveel voor een fatsoenlijke bevestiging, en als je het al gemonteerd krijgt staat de kont van de motor véél te hoog...

Dank voor deze info! Dan zal ik de veer toch maar verkopen, anders is het teveel aanpassen en rommelen. Zal eens kijken voor een andere veer dan. Stel ik zet de oude eronder en wil iets hoger komen te staan, dan moet ik langere dogbones kopen toch?
 
Ehhh was de logica niet omgekeerd voor de Bandit?
Motor verhogen = kortere dogbones
Motor verlagen = langere dogbones
 
Als ik de buddyseat open wil maken dan kan ik het slot de andere kant opdraaien en "opend" zich een u vormig "houdertje" is dit voor een schijfremslot ? Of waar is dit nuttig voor ? Ps betreft een bandit uit 2001 1200s
Thnxxx
 
Goedenavond heren!
Algemeen vraagje: past een undertail van een MK1 bandit 600 op een MK1 bandit 1200?

Denk het wel toch?
 
Na twee weken lang met een fietspompje om de twee dagen mijn achterband op spanning te brengen, heb ik de Bandit vandaag toch maar even bij de banden speciaalzaak vlak bij mijn werk achtergelaten. Hierbij de boodschap achtergelaten dat als er een nieuwe band nodig was hij deze er maar op moest gooien.

Uiteindelijk bleek het een klein spijkertje welke 'mooi' haaks de band in was gegaan. De band is geïnspecteerd en leende zich prima voor een reparatie. Geplakt van binnenuit als ik het goed begreep. "Zonde om er een nieuwe band op gooien joh, deze ziet er nog zo netjes uit". Aldus de specialist.

Ik vind het helemaal mooi, de fietspomp kan in ieder geval weer bij de mountainbikes in de schuur :W

1371339
 
Pfieuw lekker man!
Scheelt toch weer even een hoop geld voor een achterband. Hoeveel kostte het plakken als ik vragen mag?
 
Nee inderdaad niet veel, ze zijn er toch wel even mee bezig geweest ook.

Hoe is het met de uitlaatbochtjes?
Idd, ik geloof dat ze bij mijn oude garage al 25 euro rekenen om alleen een band op de velg te leggen :')

Ik ga morgen even langs bij de garage. Ze zouden me nog bellen deze week maar dat zal wel niet meer gebeuren. Ik houd nog hoop 8)7
 
Hallo mannen, ik heb jullie al eerder verteld van startproblemen met mijn 2005 1200 en wil jullie nogmaals om raad vragen.
Hij start vrij makkelijk maar loopt niet lekker. Pas na een tijdje. De binnenste twee bochten worden veel sneller warm dan de buitenste twee.
Iemand een idee wat het kan zijn of wat te checken?
Thx.
 
Hallo mannen, ik heb jullie al eerder verteld van startproblemen met mijn 2005 1200 en wil jullie nogmaals om raad vragen.
Hij start vrij makkelijk maar loopt niet lekker. Pas na een tijdje. De binnenste twee bochten worden veel sneller warm dan de buitenste twee.
Iemand een idee wat het kan zijn of wat te checken?
Thx.
De binnenste twee bochten worden warmer terwijl de motor nog stil staat?
Zitten deze toevallig op dezelfde bobine?
 
Eindelijk even goed gereden op de nieuwe motor
En? Ff lekker kunnen touren?

Iemand een idee wat het kan zijn of wat te checken?
Thx.
Alle uitlaatbochten even nat maken een paar centimeter van het blok vandaan. Motor starten.
Als een of meerdere plekken niet meteen opdrogen heb je geen vonk in die cilinder en worden de bochten later alleen maar warm door de warmte van de andere cilinders. Dan moet je idd even kijken welke cilinderop welke bobine zit en die checken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan