Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Als iets de grond raakt lijkt me dat best aannemelijk, moet gewoon passen :)

Haha tja, alles staat los dus inprincipe zou het moeten lukken zo, ik bedoel het frame is toch het frame. Maar ik ga van de week kijken of de originele veer er zo onder past. Als dat lukt zet ik eerst alles weer in elkaar en trek ik die veer er wel vanonder zoals Deefox het gedaan heeft.

Als meerdere mensen aangeven dat het gewoon moet kunnen zal ik toch wel iets fout doen. 😀
 
ja hoor 1200 shock past gewoon.dogbones losmaken, dan linksysteem vastmaken aan frame en shock. als laatste je achterbrug op de goeie "hoogte" vastzetten met de originele dogbones.

heb je een betere foto van de veer trouwens??
hieronder zie je 3 veren naast elkaar. links de bandit 600 veer, in het midden de 1200 veer (fractie langer) en daarnaast een of andere GSX-R veer, denk K4 die veel langer is.
2012-05-27 20.59.26.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja hoor 1200 shock past gewoon.dogbones losmaken, dan linksysteem vastmaken aan frame en shock. als laatste je achterbrug op de goeie "hoogte" vastzetten met de originele dogbones.

heb je een betere foto van de veer trouwens??
hieronder zie je 3 veren naast elkaar. links de bandit 600 veer, in het midden de 1200 veer (fractie langer) en daarnaast een of andere GSX-R veer, denk K4 die veel langer is.
Bekijk bijlage 1363565
Oke, bedankt voor deze korte beschrijving. Blijkbaar doe ik toch wat verkeerd ondanks dat ik naar mijn idee alle mogelijkheden al had gehad. Ik heb nog wel een foto van het veertje ja!

AB76EC52-1E42-4205-8C26-6B634D617599.jpeg
 
ja hoor 1200 shock past gewoon.dogbones losmaken, dan linksysteem vastmaken aan frame en shock. als laatste je achterbrug op de goeie "hoogte" vastzetten met de originele dogbones.

heb je een betere foto van de veer trouwens??
hieronder zie je 3 veren naast elkaar. links de bandit 600 veer, in het midden de 1200 veer (fractie langer) en daarnaast een of andere GSX-R veer, denk K4 die veel langer is.
Bekijk bijlage 1363565

Betreft mijn veer van mijn rode Bandit 1200 waar je nog aan gesleuteld hebt. Ik was zelf ook in veronderstellingen dat het moet passen.

Raymann tip gegeven om hier te posten gezien ik geen ervaring heb met de 600. En daarmee weer een extra bandit rijder op de forum ;)
 
Oke, bedankt voor deze korte beschrijving. Blijkbaar doe ik toch wat verkeerd ondanks dat ik naar mijn idee alle mogelijkheden al had gehad. Ik heb nog wel een foto van het veertje ja!

Bekijk bijlage 1363571

kijk! duidelijkheid!

dat ziet eruit als een hele andere veer! wellicht uit een nieuwere generatie bandit?? maar vergeleken met mijn foto is die ruim een cm langer (timmermansoog ;) ) en mis ik volledig de dempingsinstelling die normaal onderaan zit?? (rond wieltje tussen de 2 "vorken"... weet je zeker dat het een schokdemper van een bandit 1200 is??

EDIT:

zo te zien is het een schokdemper uit een 2001-2004 MK2 bandit (foto --> Suzuki GSF 1200 Bandit 2001-2006 (GSF1200) Shock Absorber Rear - Boonstra Parts )
en die is inderdaad een stuk langer
https://www.google.com/url?sa=t&rct...chart-1.xlsx&usg=AOvVaw2dS-dgiS4W1eB_mwDMs9TP
 
Begrijp ik uit schema nu goed dat jullie een kortere (bandit 1200 variant korter dan bandit 600) schokdemper plaatsen? 🤔

Rf900 schokdemper niet interessant? Meen 310mm met los reservoir etc.
 
Begrijp ik uit schema nu goed dat jullie een kortere (bandit 1200 variant korter dan bandit 600) schokdemper plaatsen? 🤔

Rf900 schokdemper niet interessant? Meen 310mm met los reservoir etc.
nee, de bandit 600 MK1 (dus 1995-1999) is 4mm KORTER dan de MK1 bandit 1200 veer. niet te vergelijken met de MK2 (2001-2004) veren..!
 
Ok maar bandit dempers staan sowieso kwalitatief niet heel goed bekend toch?

Ik heb gsxfjes dus niks uit de hoogte enkel informatief ;)
 
Ok maar bandit dempers staan sowieso kwalitatief niet heel goed bekend toch?

Ik heb gsxfjes dus niks uit de hoogte enkel informatief ;)
voor een doorsnee fiets prima, net als de GSX-F, wat ook een doorsnee fiets is ;)

nee zonder gekheid: weinig aan te verstellen (zeker de 600!) dus iedere shock is al snel een upgrade als het past. de GSX-R schokdempers zijn aan alle kanten instelbaar en als ze dan qua veersterkte ook een beetje matchen dan is het een goeie upgrade :) de bandit 1200 MK1 demper is qua compressie ook instelbaar en dus een goeie en vooral goedkope upgrade voor de MK1 600
 
Ik snap m.

Heb zelf op mn 750 een simpele wp waar ik eens tegenaan liep en op mn 6/11 een rf900. Beide beter dan standaard maar veel meer ook niet ;)

Nu ben ik ook geen enorme racer dus stel weinig eissen zolang het maar veert en dempt.

De 1100r exemplaren heb ik er letterlijk een handvolvan versleten, telkens lekken en uiteindelijk geen demping meer. Kan ook niet veel verwachteb van een 25 jaar oude OEM demper dan af fabriek ook niet bijster goed was destijds al :)
 
de bandit 1200 MK1 demper is qua compressie ook instelbaar en dus een goeie en vooral goedkope upgrade voor de MK1 600
rebound :+ voor gewoon straat gebruik al veel beter dan die van de 600.

@Ivan we hebben het ook niet over 1100R maar 1000r veren vanaf 2001, scheelt nog wat in leeftijd maar ook kwaliteit :)
 
kijk! duidelijkheid!

dat ziet eruit als een hele andere veer! wellicht uit een nieuwere generatie bandit?? maar vergeleken met mijn foto is die ruim een cm langer (timmermansoog ;) ) en mis ik volledig de dempingsinstelling die normaal onderaan zit?? (rond wieltje tussen de 2 "vorken"... weet je zeker dat het een schokdemper van een bandit 1200 is??

EDIT:

zo te zien is het een schokdemper uit een 2001-2004 MK2 bandit (foto --> Suzuki GSF 1200 Bandit 2001-2006 (GSF1200) Shock Absorber Rear - Boonstra Parts )
en die is inderdaad een stuk langer
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=2ahUKEwiEl-vMyPjgAhXDmLQKHZunD-AQFjAGegQICRAC&url=http://oldskoolsuzuki.info/wp-content/uploads/2015/07/shock_length_chart-1.xlsx&usg=AOvVaw2dS-dgiS4W1eB_mwDMs9TP

Hmm, dit verklaart al een hoop. Deze veer is 17mm langer heb ik toen gemeten! Dus deze gaat niet passen dan? Je kan hem wel verstellen, maar dat gedeelte zit achter die ovale gaten, maar uiteindelijk heb ik daar niks aan dus. Naar welke veer kan ik nu het beste uitkijken?

Bedankt tot zover!
 
Hmm, dit verklaart al een hoop. Deze veer is 17mm langer heb ik toen gemeten! Dus deze gaat niet passen dan? Je kan hem wel verstellen, maar dat gedeelte zit achter die ovale gaten, maar uiteindelijk heb ik daar niks aan dus. Naar welke veer kan ik nu het beste uitkijken?

Bedankt tot zover!

Als nu blijkt dat dit niet de juiste veer is zoals ik/wij dachten, lekker terug sturen. Maak ik geld weer terug over. Kun je dat geld weer gebruiken voor juiste veer.
 
Het slijpen aan dogbone en frame vind ik niet de manier om een te lange schokbreker erin te krijgen met alle respect.
Niet de manier misschien maar wel een manier :P
Ik zou er zelf ook niet aan beginnen, maar beide links geven wel antwoord op @Raymannn's vragen:
[...]
Deze veer is 17mm langer heb ik toen gemeten! Dus deze gaat niet passen dan?
[...]
Naar welke veer kan ik nu het beste uitkijken?
 
Als nu blijkt dat dit niet de juiste veer is zoals ik/wij dachten, lekker terug sturen. Maak ik geld weer terug over. Kun je dat geld weer gebruiken voor juiste veer.

Is goed! Bedankt voor het aanbod/meedenken. Ik heb geen middenbok en ben ook niet van plan om die te plaatsen, dus wellicht haal ik een stukje van het ophangpunt af.
 
Krijg ik dan geen problemen met het pompje?

Welk type is dit? K3?

Ja, maar je kan een stukje van de accubak wegsnijden waarna je geen probleem meer hebt. De schokbrekers uit de link die ik stuurde zijn van een K7.
1552340672165.png

(Foto uit de handleiding van Unruled die Deeffox eerder postte)

*Edit
Ik heb zelf ook onder mijn Mk2 B600 een K7 schokbreker zitten. Aftermarket zelfs. Die is alleen wel ietsje korter dan de standaard
 
Het slijpen aan dogbone en frame vind ik niet de manier om een te lange schokbreker erin te krijgen met alle respect.
Eens, ik zou dat nu ook niet zo meer doen. Maar ja ik kan het bericht niet meer aanpassen :+

Er zijn betere methoden om het pas te krijgen maar die vereisen meer werk. Als je dat niet wilt moet je toch een andere veer nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ja lastig allemaal, wil graag deze veer eronder als het kan. Heb hem voor een prikkie over kunnen nemen ook 👍🏻. Heb geen middenbok, dus zal ik zaterdag eens kijken of het weghalen van het ophangpunt ervan zin heeft. Anders toch een andere veer? @Vareta weet jij toevallig de K type nummers die passen? Maakt niet uit als de accubak aangepast moet worden!

Heb afgelopen zaterdag wel m’n achterwiel afgemaakt. Zelf gezandstraald in het kastje, daarna in de zinc gezet, primer, acrylaat lak van motip en afgemaakt met een 2k blanke lak van spraymax! Super geworden al zeg ik het zelf. De zijkappen waren al klaar, leuk hoor een beetje hobbyen zo 😀👍🏻
DAFCAAAB-555F-4C03-8CF7-DB562DA5576E.jpeg
D8894634-D5CD-481C-9679-A0E0C7EAF5A9.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan