het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben nu al een poosje opzoek naar info over de tomtom2,
ik ga denk ik voor een tomtom rider 2 omdat ik er ook korting bij krijg ;)
alleen wat voor kaart zit er bij, sowieso europa nodig>? iemand ervaring mee

Ik heb zelf een Garmin Streetpilot 2610. Een oud besje, maar is waterdicht en werkt prima! De Garmin kan ook prima overweg met de routes van MapSource. Een keer een investering in nieuw/meer kaartmateriaal gaat erg lang mee en is in mijn optiek ook zeker de moeite waard.

Het kan erg interessant zijn om eens op Marktplaats te snuffelen wat er allemaal aangeboden wordt. Kijk op Internet wat je graag zou willen en wat er allemaal bij geleverd wordt. Dan kun je ook beter/gerichter op Marktplaats zoeken.
 
Je lulde wel anders toe je die IXIL dempers voor inkoopprijs geleverd kreeg.


Maar nu schei ik er uit, want ik wil me niet verlagen tot jouw nivo


Je bent een beetje slecht met je geheugen blijkt. Je hebt me niet voor niets gematst geloof ik?

Zie link

I rest my case.

Ah. Niets veranderd in mijn afwezigheid, zie ik al.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Ah. Niets veranderd in mijn afwezigheid, zie ik al.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-


Dat krijg je als mensen een verwerkings probleem hebben. Gisteren met 55 man en vrouwen een therapie dagje gehad van 200 kilometer. Even wat tips gekregen van BMW rijder Dick v B. ( ik ga geen BMW kopen want dat helpt niet ) Ik ben er overheen nu de rest nog :W :W
 
Laatst bewerkt:
~
.......maar ik heb 1 vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden: weet één van jullie misschien wat er nou precies veranderd is aan de voorvork bij het 2004 model tov de voorgaande 900 modellen? Ik heb m'n oog op een 2003 model laten vallen vanwege de vele opties die er bij zitten namelijk, maar uiteindelijk gaat het toch om de motor en er staan eventueel ook een paar hele mooie latere modellen te koop met weinig km's. Is die wijziging aan de voorvork het waard om voor een later model te gaan of zijn de verschillen te verwaarlozen? (quote)


De verschillen in voorvork van de TDM kan je vinden op de JBX-TDM site ( ff googelen)
de verschillen zijn voornamelijk de travel en de spring rate van de voorvork. Makkelijk aan te passen met een aftermarket (b.v. hyperpro) verenset. Kleine moeite groot plezier. Moet je een mooie TDM 900 zeker niet voor laten lopen.
Naast de TDM 900 A is/was er ook de TDM 900 GT. Deze is naast ABS ook voorzien van koffers en hoge ruit.

Harmpie heeft een zwarte, die zijn sneller (en rooie zijn feller) :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen hier:

Ik rijd al sinds 1995 TDM, mijn eerste was een rode 3VD van 1992, daarna ook nog een rood/zwarte TRX gehad van bj 2000. Maar daar had de buurman veel zin in, dus die verkocht!
Daarna wat begonnen met het opknappen en verkopen van TDM's en TRXen.
Nu een 3 jaar later nog steeds druk met verkoop van TDMs en TRXen, onderhoud reparaties en verkoop van nieuwe en gebruikte onderdelen.

En zo nu en dan een special bouwen! Nog in de planning: een TRX900 en een 3VD met Arias zuigers, Carrillo drijfstangen, snelle nokkenassen enz.

Voor mijzelf de 4TRX gebouwd: een 4TX met TRX blok.
met racenokkenassen, dynojet, losse K&N filters, 42mm RVS uitlaten met hoog gebouwde carbon dempers, blue spots, Hagon schokbreker en nog wat leuke dingetjes..!

Actief lid van de TDM-TRX club, dus veel op het forum en bij evenementen! ook dit weekend, net als Stoelmans, 200 km therapie gehad, dus nu de rust zelve....!

Groetjes,

Pieter
full
 
\
De verschillen in voorvork van de TDM kan je vinden op de JBX-TDM site ( ff googelen)
de verschillen zijn voornamelijk de travel en de spring rate van de voorvork. Makkelijk aan te passen met een aftermarket (b.v. hyperpro) verenset. Kleine moeite groot plezier. Moet je een mooie TDM 900 zeker niet voor laten lopen.
Naast de TDM 900 A is/was er ook de TDM 900 GT. Deze is naast ABS ook voorzien van koffers en hoge ruit.

Harmpie heeft een zwarte, die zijn sneller (en rooie zijn feller) :] *O*


Thanks!

De JBX site heb ik gevonden, maar vind het erg lastig navigeren op die site en heb de info over de voorvork nog niet gevonden. Maar ik denk dat ik wel genoeg weet, dan laat ik 'm daar in ieder geval niet om staan. Ik ben straks wel zo goed als blut als ik deze koop en wil er ook nog mee op vakantie, dus mods zitten er het eerste jaar in ieder geval even niet in :)

Overige punten zoals TPS en brakke ketting spanner (nokkenas) zijn me bekend dus daar zal ik even goed op letten. Als het goed is zit de volledige onderhoud geschiedenis bij de motor waar ik naar ga kijken, kan ik daar in terug vinden of deze destijds terug is geweest voor de TPS terug roep actie? En zo ja, in welk jaar moet dit dan gebeurd zijn? Verder komt de motor nog met een paar maanden Bovag garantie, als er nou niks aan de TPS en spanner is gebeurd kan ik dat dan alsnog laten doen onder de Bovag garantie?

Ik ben bekend met GT, mooie zijkoffertjes vind ik dat :Y

Er zijn 2 verschillende zwarte zag ik net. Vanaf 2007 werd het Midnight black verwisselt voor Diamond black. Iemand enig idee welke die van Harmpie is?

Kala ook bedankt. Ik ben bekend met de ABS uitvoering maar het balletje wou blijkbaar niet vallen dat die A daar voor staat |(


Voor de mensen die op zoek zijn naar een betaalbaar goed motor-navigatie systeem; hij is tegenwoordig nog moeilijk te krijgen, maar kijk toch eens naar de Becker Traffic Assist Z100 Crocodile. Op e-bay is die nog wel te vinden en vast ook nog wel op een aantal andere plaatsen.
 
Jemig, wat gaat het ineens hard met dit topic, moest ruim 2 pagina's lezen om weer bij te zijn :)
Met weer wat nieuwe TDMerts, en zowaar Kala weer terug :Y
Deze jongen heeft net de TDM schoongemaakt, nu nog een beetje finishing touch en dan gaan we nog effe een stukkie toeren :P
:W
 
Jemig, wat gaat het ineens hard met dit topic, moest ruim 2 pagina's lezen om weer bij te zijn :)
Met weer wat nieuwe TDMerts, en zowaar Kala weer terug :Y
Deze jongen heeft net de TDM schoongemaakt, nu nog een beetje finishing touch en dan gaan we nog effe een stukkie toeren :P
:W

Ja Kala terug en Pieter erbij. Zo nu snel verder met inpakken want voor ik het weet staat Jan voor de deur met de verhuiswagen. De komende drie weken weinig tijd voor de TDM. :(
 
Actief lid van de TDM-TRX club, dus veel op het forum en bij evenementen! ook dit weekend, net als Stoelmans, 200 km therapie gehad, dus nu de rust zelve....!

Groetjes,

Pieter

En wie was de voorganger in het kring gesprek met al deze tienkleppers? Lekker dijkjes geveegd met Fred Peer Nico M10 en in andere groepjes nog een kleine 55 man/vrouw.
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen hier:

Ik rijd al sinds 1995 TDM, mijn eerste was een rode 3VD van 1992, daarna ook nog een rood/zwarte TRX gehad van bj 2000. Maar daar had de buurman veel zin in, dus die verkocht!
Daarna wat begonnen met het opknappen en verkopen van TDM's en TRXen.
Nu een 3 jaar later nog steeds druk met verkoop van TDMs en TRXen, onderhoud reparaties en verkoop van nieuwe en gebruikte onderdelen.

En zo nu en dan een special bouwen! Nog in de planning: een TRX900 en een 3VD met Arias zuigers, Carrillo drijfstangen, snelle nokkenassen enz.

Voor mijzelf de 4TRX gebouwd: een 4TX met TRX blok.
met racenokkenassen, dynojet, losse K&N filters, 42mm RVS uitlaten met hoog gebouwde carbon dempers, blue spots, Hagon schokbreker en nog wat leuke dingetjes..!

Actief lid van de TDM-TRX club, dus veel op het forum en bij evenementen! ook dit weekend, net als Stoelmans, 200 km therapie gehad, dus nu de rust zelve....!

Groetjes,

Pieter[afbeelding]
Hij klonk lekker bruut Pieter 8-) gistermiddag in die mooie lange rechterbocht (toen wij ff langs de kant stonden).
 
He,

M'n TDM maakt in de 3e versnelling (gekoppeld) een gierend / gillend geluid.

Waardoor zal dit komen? En kan het kwaad!?
 
Laatst bewerkt:
Deze jongen heeft net de TDM schoongemaakt, nu nog een beetje finishing touch en dan gaan we nog effe een stukkie toeren :P
:W

Deze jongen had van het weekend ook zijn TDM eens gepoetst, wat ik normaal echt niet heel vaak doe, maar hij zag er weer netjes uit.
Vanmorgen een bui op mijn kop, weg glimmende uitlaten..... :(
 
Laatst bewerkt:
He,

M'n TDM maakt in de 3e versnelling (gekoppeld) een gierend / gillend geluid.

Waardoor zal dit komen? En kan het kwaad!?


Janken van de derde versnelling is een bekend geluid bij een 850 . De mijne deed het vanaf nieuw.
Zit em in de constructie, kan ie oud mee worden.
 
Kan iemand mij misschien ook vertellen of het ABS op de TDM een beetje makkelijk in- en uit te schakelen is en of het de voor en achterrem aan elkaar koppelt zoals bij bv de Honda CB600?

Ik ga deze morgen in het echt bekijken (word de 3de binnen een week): http://link.marktplaats.nl/438686614

Is die fiets hier toevallig bekend?
 
In- en uitschakelen weet ik niet. Achter en voor zijn voor zover ik weet niet gekoppeld, dat is een uitvinding van Honda en daar zullen ze vast patent op hebben of zo.
 
Das alvast één plus puntje dan.

Zijn hier veel Friese TDM rijders trouwens? Lijkt me wel leuk om af en toe eens te toeren met andere TDM's strakjes, als jullie een beetje doorrijden tenminste
poke.gif


Samen sleutelen kan ook wel eens handig zijn, al hoop ik dat nu eens een keer niet al te vaak te hoeven doen (OhShit heeft nog nooit een motorfiets die in deze eeuw gebouwd is gehad). Ik woon zelf in Leeuwarden.
 
Yeps, en nog heel veel meer moois. Vind alleen dat ie wel erg weinig km's heeft voor een motor die toch duidelijk uitgerust is om veel mee te rijden, maar dat gaan we morgen wel even uit pluizen allemaal.

en eerlijk gezegd vind ik de kleur niet zo, maar dat zie ik toch niet als ik er op zit
 
Das alvast één plus puntje dan.

Zijn hier veel Friese TDM rijders trouwens? Lijkt me wel leuk om af en toe eens te toeren met andere TDM's strakjes, als jullie een beetje doorrijden tenminste [afbeelding]

Samen sleutelen kan ook wel eens handig zijn, al hoop ik dat nu eens een keer niet al te vaak te hoeven doen (OhShit heeft nog nooit een motorfiets die in deze eeuw gebouwd is gehad). Ik woon zelf in Leeuwarden.

Jawel, er zijn vrij veel TDMmers in Fryslan!
Met het juiste gezelschap gaan we nog wel eens een visje halen op zondagmiddag!
 
Klinkt goed, ik lust wel vis. In het Havenkwartier in Harlingen toevallig?

daar haal ik altijd m'n gerookte paling vandaan

edit: ik zie dat je een TRX blok gebruikt, mocht je interesse hebben dan staat er in St Annaparochie momenteel een hele mooie overjarige maar nieuwe TRX te koop voor wel erg weinig. Kwam 'm daar laatst tegen op m'n zoektocht naar TDMen en begon bijna te twijfelen zelf..
 
Laatst bewerkt:
Deze jongen had van het weekend ook zijn TDM eens gepoetst, wat ik normaal echt niet heel vaak doe, maar hij zag er weer netjes uit.
Vanmorgen een bui op mijn kop, weg glimmende uitlaten..... :(

Yup, hier ook :( -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan