het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dit is toch ook bij een half? Het enige verschil tussen half- en volsyntheet (uit-de-fabriek-olie) is dat er bij half nog wat mineraal (uit-de-grond-olie) bij zit. Frictieverbeteraars kunnen net zo goed in half zitten lijkt me?

Syntetische olie is "van huis uit" schraal. Plakt niet aan metaal. Daardoor zijn de noodloopeigenschappen, denk aan starten na lange stilstand, slecht.
Door toevoegingen die wel hechten en uitzonderlijke glijeigenschappen hebben worden de noodloopeigenschappen verbeterd. Deze toevoegingen zijn niet goed voor je koppeling. Ze hechten zich zodanig aan het frictiematreriaal dat de koppeling blijvend gaat slippen.
Door toevoegen van minerale olie heeft men deze dure noodloopverbeteraars niet nodig terwijl de superieure smeereigenschappen van synthetische olie blijven.
The best of both worlds.

Wil je persé een volsyntheed let dan goed op dat de olie geschikt is voor gebruik in een motorfiets met natte koppeling en geintegreerde versnellingsbak.
 
Laatst bewerkt:
Syntetische olie is "van huis uit" schraal. Plakt niet aan metaal. Daardoor zijn de noodloopeigenschappen, denk aan starten na lange stilstand, slecht.
Door toevoegingen die wel hechten en uitzonderlijke glijeigenschappen hebben worden de noodloopeigenschappen verbeterd. Deze toevoegingen zijn niet goed voor je koppeling. Ze hechten zich zodanig aan het frictiematreriaal dat de koppeling blijvend gaat slippen.
Door toevoegen van minerale olie heeft men deze dure noodloopverbeteraars niet nodig terwijl de superieure smeereigenschappen van synthetische olie blijven.
The best of both worlds.

Wil je persé een volsyntheed let dan goed op dat de olie geschikt is voor gebruik in een motorfiets met natte koppeling en geintegreerde versnellingsbak.

Ah, dat maakt een hoop duidelijk. :)
 
Lees ook nog steeds mee!!!!
ZIt nog midden in mun naalden/buizen verhaal maar dat gaat de goede kant op!!!

Leuk al die nieuwe rijders!! Laat idd ff weten wat voor model en misschien een foto????
Jammer dat de kennismakingsrit op zaterdag is, is een slechte dag voor mij ivm andere verplichtingen.
Wie weet wordt het volgend jaar wat dat betreft een betere tijd.
Maar ja welkom allemaal en geniet van je TDM. Veel beter wordt het niet. *D
 
Binnenkort weer eens wat onderhoud doen...

- Ketting begint een beetje op te raken na 28k. km- iets meer zijdelingse speling dan gewenst.
- Tandjes krijgen ook al een beetje haaievinnenvorm

Hoe heet ook alweer die gast die goedkope kettingsets verkoopt? [me="JAMF"]denk na: Jos of Jaap en dan nog iets....[/me]
[edit] Jos Smit dus [/edit]
DID of Tsubaki ketting ?
JT of Tsubaki tandwielen ?

- Als het wiel er dan toch uit is meteen nieuwe driehoekjes in de naaf steken...

- Nieuw achterbandje na 18k. km; voorbandje kan nog wel effies tenzij er een goede aanbieding is van 2 stuks tegelijk

- remklauw eens uit elkaar halen en nieuw sap in de pomp
misschien ook nog een staalflex leidinkje

- en de brug-tegen-ketting beschermer vernieuwen, maar dan moet de brug eruit
weet nog niet hoe dat makkelijk gaat zonder risico op omvallen
[me="JAMF"]heeft geen takelinstallatie [/me]
Als de brug eruit is kan er ook een eindeloze ketting op - scheelt weer klinken

- automatisch smeersysteem staat ook nog op het wensenlijstje

Iemand nog tips inzake bovenstaande (handigheidjes - goedkope winkels ) ?


Als dit gedaan is, wordt de volgende klus de voorzijde
 
Laatst bewerkt:
- automatisch smeersysteem staat ook nog op het wensenlijstje

Iemand nog tips inzake bovenstaande (handigheidjes - goedkope winkels ) ?

Kwam onlangs deze (alweer een jaar oude) test van smeersystemen tegen: Chain Oiler test

Heb zelf goede ervaringen met Pro-Oiler (zowel op 850 alsook 900). Er is ook een .nl site, maar deze bevat iets meer info geloof ik... De Pro-Oiler staat helaas niet in de test, maar is in mijn optiek een van de betere (toegegeven, niet een van de goedkopere).

Succes met al je werkzaamheden!
 
:W Welkom aan alle nieuwelingen die ik nog niet welkom heb geheten! :W

Mooi he? Ze blijven maar komen, maar dat krijg je met een geweldige brommert! :Y
 
Binnenkort weer eens wat onderhoud doen...Als dit gedaan is, wordt de volgende klus de voorzijde

Mooi rijtje! :)

Ik heb vorig jaar ook mijn kettingset zelf vervangen, eveneens gehaald bij Jos Smit. Ik heb de standaard (DID) ketting en tandwielen gehaald. Het setje zit er nu 10k op, en is prima. Wel het borgplaatje niet vergeten voor je voortandwiel.

Achterband heb ik Michelin PR2 op laten leggen. Doet het ook na dezelfde 10k nog prima.

Met die andere dingen heb ik geen ervaring. Als je weet hoe je de motor gaat liften dan hoor ik het graag. Ik moet komend weekend juist mijn voorvork loshalen, en zoek nog een krikpunt. :P
 
Laatst bewerkt:
~Jeronymus schreef op 11 mei 2011 @ 23:51:[/b
Ik heb vorig jaar ook mijn kettingset zelf vervangen, eveneens gehaald bij Jos Smit. Ik heb de standaard (DID) ketting en tandwielen gehaald. Het setje zit er nu 10k op, en is prima. Wel het borgplaatje niet vergeten voor je voortandwiel.

Achterband heb ik Michelin PR2 op laten leggen. Doet het ook na dezelfde 10k nog prima.

Met die andere dingen heb ik geen ervaring. Als je weet hoe je de motor gaat liften dan hoor ik het graag. Ik moet komend weekend juist mijn voorvork loshalen, en zoek nog een krikpunt. :P

uitvullen tot het blok met een paar blokjes om je bochten en dan een garage krikeronder. achterzijde op de paddockstand en wat gewicht op het zadel leggen. zandzakken of je schoonmoeder ofzo

als je de originele uitlaat nog hebt, kan je een krik onder de tussenpot doen die is mi sterk zat
 
~[/quote]
uitvullen tot het blok met een paar blokjes om je bochten en dan een garage krikeronder. achterzijde op de paddockstand en wat gewicht op het zadel leggen. zandzakken of je schoonmoeder ofzo

als je de originele uitlaat nog hebt, kan je een krik onder de tussenpot doen die is mi sterk zat
~
Ik doe altijd altijd nog een bandje tussen het stuur en een balk in het dak. Als extra zekerheid voor als hij toch nog van je krik kukelt. Liever te veel zekerheid dan dattie omvalt.
Ben ook aan het zoeken geweest voor een kettingset en heb ze nog niet goedkoper gezien dan bij Jos Smit.
 
Jij staat er wel vaker op :P
Ik heb by the wee wel 3 TDM's gespot op de foto sites 2 x een 900 en 1 850

en binnenkort staat er ook een Triple bij jullie in de schuur :o :9

Lief zei idd ook al dat hij nog een 900 had gespot.
Ik moet zeggen dat ik nog niet heel actief tussen de foto's heb zitten zoeken. Die happy-de-peppy foto vind ik al erg leuk. :)

De Triple is er niet zomaar eentje... ;) Een special edition 2010. Echt een plaatje! Hij komt zaterdag.
 
uitvullen tot het blok met een paar blokjes om je bochten en dan een garage krikeronder. achterzijde op de paddockstand en wat gewicht op het zadel leggen. zandzakken of je schoonmoeder ofzo

als je de originele uitlaat nog hebt, kan je een krik onder de tussenpot doen die is mi sterk zat

Dank voor de tip!
Paddockstand en schoonmoeder komt goed ;)

Maar voor het krikpunt: dan drukt ie dus (via het plankje) ook nog op je uitlaatpijpen?

ben bang dat ik de uitlaatbuizen fijn druk
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip!
Paddockstand en schoonmoeder komt goed ;)

Maar voor het krikpunt: dan drukt ie dus (via het plankje) ook nog op je uitlaatpijpen?

ben bang dat ik de uitlaatbuizen fijn druk

Dat platdrukken valt mee. Ik heb hem gewoon met een plankje onde de bochten en daaronder een potkrikje omhoog gezet en de vork er uit gehaald 8-)
Ik weet het, het hoort niet zo en ik garandeer je ook niets :N

Maar ja, je doet wel een iets. Succes ermee.
 
Hallo,
i.v.m. aanschaf van een andere motor heb ik een Krauser K-wing koffersysteem voor een TDM te koop.
Het betreft alleen de beugel er zitten geen koffers bij.
Kan ik er iemand mee blij maken?

groet Hans

foto ter indicatie.
262qujo.jpg
 
Dank voor de tip!
Paddockstand en schoonmoeder komt goed ;)

Maar voor het krikpunt: dan drukt ie dus (via het plankje) ook nog op je uitlaatpijpen?

ben bang dat ik de uitlaatbuizen fijn druk
houten blokjes tussen je bochten steken die afsteunen op het ondercarter en daar een plankje met een krik onder (bruggetje bouwen om je bocht heen)
 
(kleine naams wijziging)

bedankt voor goede uitleg over olie! sorry als ik er een beetje naast zat, en over de action zij ik met een knipoog he ;)


ik ben iniedergeval begonnen met het uitgraven van de tuin, om beton te storten!
de TDM moet wel veilig in een schuurtje staan toch ;)

ben nu al een poosje opzoek naar info over de tomtom2,
ik ga denk ik voor een tomtom rider 2 omdat ik er ook korting bij krijg ;)
alleen wat voor kaart zit er bij, zoiezo europa nodig>? iemand ervaring mee
 
Laatst bewerkt:
ben nu al een poosje opzoek naar info over de tomtom2,
ik ga denk ik voor een tomtom rider 2 omdat ik er ook korting bij krijg ;)
alleen wat voor kaart zit er bij, zoiezo europa nodig>? iemand ervaring mee

Ehm, vroegah kon je kiezen: Benelux of Europa. Da's volgens mij bij veel merken nog steeds zo, en zou ook duidelijk vermeld moeten zijn in winkel, webshop, folder, enz.

Controleer dat anders even voor de zekerheid anders zit je dadelijk met een apparaat dat alleen benelux aan kan, en da's niet handig in Duitsland en andere populaire motorgebieden!
 
(kleine naams wijziging)

bedankt voor goede uitleg over olie! sorry als ik er een beetje naast zat, en over de action zij ik met een knipoog he ;)


ik ben iniedergeval begonnen met het uitgraven van de tuin, om beton te storten!
de TDM moet wel veilig in een schuurtje staan toch ;)

ben nu al een poosje opzoek naar info over de tomtom2,
ik ga denk ik voor een tomtom rider 2 omdat ik er ook korting bij krijg ;)
alleen wat voor kaart zit er bij, zoiezo europa nodig>? iemand ervaring mee


Als je de zumo te duur vindt, overweeg dan eens een occasion Garmin Nüvi 765 of 7x5, of 8x5. Deze zijn niet waterdicht, maar naar mijn mening beter voor routes dan TomTom. Zo rond de 125 euro moet je een goeie occasion kunnen scoren op MP ( mijn 715 is inmiddels gereserveerd). Een tasje van SWMotech doet wonderen bij slecht weer..

Ander voordeel:
De Onroute Motorkaart kan hierop en de 1001 Motorroutes kunnen hier op.

Let op! Niet iedere Nüvi kan in Mapsource voorbereide routes aan.
de 7 serie in eder geval wel, waarbij de 7X5 ook bluetooth naar je headset ondersteunt.
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort weer eens wat onderhoud doen...

- Ketting begint een beetje op te raken na 28k. km- iets meer zijdelingse speling dan gewenst.
- Tandjes krijgen ook al een beetje haaievinnenvorm

Hoe heet ook alweer die gast die goedkope kettingsets verkoopt? [me="JAMF"]denk na: Jos of Jaap en dan nog iets....[/me]
[edit] Jos Smit dus [/edit]
DID of Tsubaki ketting ?
JT of Tsubaki tandwielen ?

- remklauw eens uit elkaar halen en nieuw sap in de pomp
misschien ook nog een staalflex leidinkje

automatisch smeersysteem staat ook nog op het wensenlijstje

Iemand nog tips inzake bovenstaande (handigheidjes - goedkope winkels ) ?


OSCO voor weinig check!
Remleidingen check
Tandwielen en kettingset check

Mailadres is bekend denk ik 8-)
 
(kleine naams wijziging)

bedankt voor goede uitleg over olie! sorry als ik er een beetje naast zat, en over de action zij ik met een knipoog he ;)


ik ben iniedergeval begonnen met het uitgraven van de tuin, om beton te storten!
de TDM moet wel veilig in een schuurtje staan toch ;)

ben nu al een poosje opzoek naar info over de tomtom2,
ik ga denk ik voor een tomtom rider 2 omdat ik er ook korting bij krijg ;)
alleen wat voor kaart zit er bij, zoiezo europa nodig>? iemand ervaring mee

ik heb deze en hij doet het goed:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/1645326/art/garmin/gps-nuvi-510-frankrijk-en.html
en dan koopje hier:
http://www.elektrokoopjes.nl/Shop/C...18/Garmin-NU-MAPS-LIFE-TIME-UPDATE-EUROP.html
de lifetime update voor europa, en dan kan je de komende 10jaar er tegen aan :)
 
Als je de zumo te duur vindt, overweeg dan eens een occasion Garmin Nüvi 765 of 7x5, of 8x5. Deze zijn niet waterdicht, maar naar mijn mening beter voor routes dan TomTom. Zo rond de 125 euro moet je een goeie occasion kunnen scoren op MP ( mijn 715 is inmiddels gereserveerd). Een tasje van SWMotech doet wonderen bij slecht weer..

Ander voordeel:
De Onroute Motorkaart kan hierop en de 1001 Motorroutes kunnen hier op.

Let op! Niet iedere Nüvi kan in Mapsource voorbereide routes aan.
de 7 serie in eder geval wel, waarbij de 7X5 ook bluetooth naar je headset ondersteunt.

Leon, als de reservering niet door gaat, laat het me dan even weten! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan