Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Duur stukje gereedschap.
Het kan veel eenvoudiger door 2 buisjes met 1/2" draad, ongeveer 20 cm lang in de muurplaat te schroeven en daar je waterpas op te leggen.
Dan kan je ook nog een beetje wrikken en buigen om deze exact waterpas te krijgen.
De hartafstand staat toch al vast door de gekozen muurplaat (meestal 15 cm).
 
Ik ga er tzt weer mee bezig. Daarnet is het me in de rug geschoten (toen ik een envelop van de grond raapte) Ik zal over een paar dagen laten weten dat het gelukt is :)

db
Moek ff langsrijden en de draadjes aan draaien? (dat is ook echt het enige wat ik kan)

Echt, ongelooflijk dat er bij jullie zijn die zo ff uit de mouw schudden " doe ff dit, draadje daarop en et werkt :}:}:}:}
Zelfs met jullie advies is dit hoge wiskunde
 
oek ff langsrijden en de draadjes aan draaien? (dat is ook echt het enige wat ik kan)

Echt, ongelooflijk dat er bij jullie zijn die zo ff uit de mouw schudden " doe ff dit, draadje daarop en et werkt :}:}:}:}
Zelfs met jullie advies is dit hoge wiskunde


Nee, bedankt voor het aanbod, ik kan er nog prima een week omheen lopen als het nodig is. :)

db
 
Extratje voor de collectie
Bekijk bijlage 1991907
IMG_3445.jpeg

Hier ook een extraatje voor de collectie (geen knipex, maar wél gevonden boven het systeemplafond :Y )
 
Maatje van me heeft hem en is laaiend enthousiast! Ik zit er af en aan ook met een schuin oog naar te kijken. Heb nu zo'n el cheapo verhoogde ring met hefboom
Ik heb ook even naar dit apparaat zitten kijken. Bijvoorbeeld even deze productvideo bekeken:


Wat maakt dit apparaat nou zoveel beter dan apparaten die een paar honderd Euro goedkoper zijn ?
 
Duur stukje gereedschap.
Het kan veel eenvoudiger door 2 buisjes met 1/2" draad, ongeveer 20 cm lang in de muurplaat te schroeven en daar je waterpas op te leggen.
Dan kan je ook nog een beetje wrikken en buigen om deze exact waterpas te krijgen.
De hartafstand staat toch al vast door de gekozen muurplaat (meestal 15 cm).
Ja, en nee. Zo deed ik het altijd, en kreeg pas commentaar omdat een rozet aan de bovenkant iets week; de hele kraan hing iets af en dat zie je op die manier niet. Dus ja, duur gereedschap, maar investering in kwaliteit.
 
Ik heb ook even naar dit apparaat zitten kijken. Bijvoorbeeld even deze productvideo bekeken:


Wat maakt dit apparaat nou zoveel beter dan apparaten die een paar honderd Euro goedkoper zijn ?
Nou, ik doe even een gooi in het wilde weg
(toevallig mijn XLmoto variant vanmorgen voor het eerst gebruikt)
- Dat hij schuin rechtop staat, maakt dat je beter kracht kan zetten
- Met een ratel de hieldrukker rond duwen, is echt geweldig (bij de mijne duwde ik op een gegeven moment de band over de velg rond, ipv de hiel over de velg te drukken
- Lijkt mij qua kracht zetten veel werkbaarder

Die van xlmoto is officieel niet voor 12 inch, waar ik hem vandaag voor gebruikte, de eerste hiel er met de "machine" op gedrukt, de 2e hiel kreeg ik de hielduwer er niet goed tussen, dus "gewoon" met een lepel erop gelegd, gaat me opzich nog steeds prima af

Let wel, heb dus 1x ervaring met de xlmoto variant, eraf ging wel lekker soepel
Met lepels, heel veel banden gedaan
 
Ik heb ook even naar dit apparaat zitten kijken. Bijvoorbeeld even deze productvideo bekeken:


Wat maakt dit apparaat nou zoveel beter dan apparaten die een paar honderd Euro goedkoper zijn ?
Mogelijk zijn eenvoud in combinatie met aandacht voor krachtoverbrenging en ergonomie. Er loopt blijkbaar ook een patent aanvraag op volgens de fabrikant.

Blijft natuurlijk aan de prijs. Zag net dat je voor zo’n budget of net iets meer ook een eenvoudige 230v apparaat hebt, dan kun je zowel motor als autobanden wisselen van de velg.

Trouwens, HBM heeft een vrijwel exacte kopie van de Rabaconda offroad banden demonteer apparaat op hun website…van het merk Weber. Ik vraag mij af of er een patent inbreuk is..prijs scheelt enorm.
https://rabaconda.com/cdn/shop/prod...op=center&height=1600&v=1701945972&width=1400
 
Mogelijk zijn eenvoud in combinatie met aandacht voor krachtoverbrenging en ergonomie. Er loopt blijkbaar ook een patent aanvraag op volgens de fabrikant.

Blijft natuurlijk aan de prijs. Zag net dat je voor zo’n budget of net iets meer ook een eenvoudige 230v apparaat hebt, dan kun je zowel motor als autobanden wisselen van de velg.

Trouwens, HBM heeft een vrijwel exacte kopie van de Rabaconda offroad banden demonteer apparaat op hun website…van het merk Weber. Ik vraag mij af of er een patent inbreuk is..prijs scheelt enorm.
https://rabaconda.com/cdn/shop/prod...op=center&height=1600&v=1701945972&width=1400
Er zal dan een patent aanvraag zijn voor een onderdeel van dat ding , lijkt me sterk dat er nooit zoiets gemaakt is , en het is een aanvraag niet een verleend patent
 
Wordt toch wel interessant om het zelf te gaan doen.... net even gebeld naar de lokale motorzaak. En een vraagt €45,-- per wiel omdat ik eigen banden heb en de ander €30,-- per wiel maar heeft pas over een week tijd. Zijn gewoon uitgebouwde wielen.
Met dat soort prijzen is het snel terugverdiend bij een circuitfiets
 
Dan is dat nog meer dan ik initieel aan dacht met een 20€ per losse velg/band…(6 losse velgen met banden zou dan 180€ tot €250 kosten aan omleggen etc.:o, dat gaat hem niet worden voor mij)

Voordelen is oa dat dit een mobiele installatie is en het gemak om het mee te nemen/opslag/vrijwel geen onderhoud nodig. Nadeel is dat het voor zo’n prijs alleen voor tour/sport motorbanden toegepast kan worden. Een 230v apparaat is inderdaad nog iets duurder maar kan tevens voor autobanden, maar kent onderhoud en heeft ook een vaste m2 werkplekruimte nodig.
 
dan zal ik die met metalen pomphuis wel hebben, in ieder geval een goed ding.
maar ik denk dat een nieuwe ook wel een hogere druk zal leveren, mischien is dat dan een reden voor een nieuwe :)
eindelijk is mijn carcher van 20 -25 jaar oud kapot, dat is altijd een superding geweest, maar hij lekte al een tijd een beetje aan de perszijde, als je dan het pistool niet inkneep dan kreeg je van: heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec........door het drukverlies langs die lek.
op zich niet echt een probleem als je spoot, ik heb het er nog jaren mee gedaan.
maar deze week begon de aan/uit knop moeilijk te doen, dus vandaag dat ding uit elkaar en die knop doorverbinden, terug in elkaar maar nu was de lek aan de perszijde groter, blijkt de kop waar de aansluitingen op zitten toch van plastic te zijn, valt niks aan te repareren.
ding op de aanhanger gesodemietert. en oriënteren voor een nieuwe. en ik ben er uit, het gaat de Stihl RE 130 Plus worden.
moet nog even kijken waar ik hem in omg. oss 's-hertogenbosch kan kopen. dit soort dingen koop ik liever in de winkel i.v.m. eventuele garantie en dergelijke, dan maar een paar tientjes duurder.

het lijkt wel een metalen pomphuis met een plastice kop.
je ziet trouwens ook plastice boodschap tassen om mijn voeten tegen het opspatten :)
die zwarte kroonsteentje is dus de vervanger voor de schakelaar die stuk was.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-04-05 om 21.25.20_cc00d77d.jpg
 
eindelijk is mijn carcher van 20 -25 jaar oud kapot, dat is altijd een superding geweest, maar hij lekte al een tijd een beetje aan de perszijde, als je dan het pistool niet inkneep dan kreeg je van: heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec........door het drukverlies langs die lek.
op zich niet echt een probleem als je spoot, ik heb het er nog jaren mee gedaan.
maar deze week begon de aan/uit knop moeilijk te doen, dus vandaag dat ding uit elkaar en die knop doorverbinden, terug in elkaar maar nu was de lek aan de perszijde groter, blijkt de kop waar de aansluitingen op zitten toch van plastic te zijn, valt niks aan te repareren.
ding op de aanhanger gesodemietert. en oriënteren voor een nieuwe. en ik ben er uit, het gaat de Stihl RE 130 Plus worden.
moet nog even kijken waar ik hem in omg. oss 's-hertogenbosch kan kopen. dit soort dingen koop ik liever in de winkel i.v.m. eventuele garantie en dergelijke, dan maar een paar tientjes duurder.

het lijkt wel een metalen pomphuis met een plastice kop.
je ziet trouwens ook plastice boodschap tassen om mijn voeten tegen het opspatten :)
die zwarte kroonsteentje is dus de vervanger voor de schakelaar die stuk was.
Bekijk bijlage 1992497
Ik heb een paar jaar geleden een Kärcher k7 met flexibele slang gekocht , vooral omdat er erg veel accessoires voor te koop zijn
Heb hem online in Urk gekocht omdat hij daar het goedkoopste was
Na vorige winter spoot er water uit , denk dat hij bevroren was geweest 😁
Maar er zit 5 jaar garantie op , in de Made zit een Kärcher vestiging dus daar naartoe , die stuurden hem op naar Duitsland , en tien dagen later kreeg ik hem thuis gestuurd,
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de garantie van Kärcher top is
 
Ja, en nee. Zo deed ik het altijd, en kreeg pas commentaar omdat een rozet aan de bovenkant iets week; de hele kraan hing iets af en dat zie je op die manier niet. Dus ja, duur gereedschap, maar investering in kwaliteit.
Je kunt ook een korte waterpas (altijd handig om er bij te hebben) op de buisjes in de lengterichting te leggen, heb je het zefde resultaat.
 
eindelijk is mijn carcher van 20 -25 jaar oud kapot, dat is altijd een superding geweest, maar hij lekte al een tijd een beetje aan de perszijde, als je dan het pistool niet inkneep dan kreeg je van: heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec.......heng......1 sec........door het drukverlies langs die lek.
op zich niet echt een probleem als je spoot, ik heb het er nog jaren mee gedaan.
maar deze week begon de aan/uit knop moeilijk te doen, dus vandaag dat ding uit elkaar en die knop doorverbinden, terug in elkaar maar nu was de lek aan de perszijde groter, blijkt de kop waar de aansluitingen op zitten toch van plastic te zijn, valt niks aan te repareren.
ding op de aanhanger gesodemietert. en oriënteren voor een nieuwe. en ik ben er uit, het gaat de Stihl RE 130 Plus worden.
moet nog even kijken waar ik hem in omg. oss 's-hertogenbosch kan kopen. dit soort dingen koop ik liever in de winkel i.v.m. eventuele garantie en dergelijke, dan maar een paar tientjes duurder.

het lijkt wel een metalen pomphuis met een plastice kop.
je ziet trouwens ook plastice boodschap tassen om mijn voeten tegen het opspatten :)
die zwarte kroonsteentje is dus de vervanger voor de schakelaar die stuk was.
Bekijk bijlage 1992497
Stihls zijn top dingen :Y

Tip: als je veel tegels hebt, koopt de terrasreiniger erbij.
In vergelijking met een kärcher van de bouwmarkt gaat er een wereld van gemak voor je open.
 
Terug
Bovenaan Onderaan