Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

daily_gifdump_4594_14.gif
 
Klopt, maar soms smaakt het nog verrassend goed.
Soms sta je versteld voor de prijs en is het lang niet gek.

Heb ik bij de action sowieso wel vaker. Komt wel eens voor dat ik onderweg wat nodig heb, maar het niet mee heb. Dan pik je het daar voor een habbekrats even op. Of als er een kort/gebogen/anderszins speciaal steeksleuteltje oid gemaakt moet worden doe je dat ook liever met een sleutel uit een 5 euro complete set dan met een 15 euro voor 1 sleutel.
Wat ee dan over blijft of blijft liggen in de bus blijkt dan soms dusdanig goed dat je het blijft gebruiken.
 
Ook die platte schroevendraaiers zijn prima wrikijzers.

Ze hadden toen van die geel/zwarte prikker/haakjes set. Verkopen ze helaas niet meer. Waren een euro of 1,5 en gebruik ik veelvuldig bij vanalles, oa luchtfilter op carburateur slangen is het perfect voor.

Voorbeeldje van de HBM, maar vrijwel precies dit.

1707031587234.png
 
Ook die platte schroevendraaiers zijn prima wrikijzers.

Ze hadden toen van die geel/zwarte prikker/haakjes set. Verkopen ze helaas niet meer. Waren een euro of 1,5 en gebruik ik veelvuldig bij vanalles, oa luchtfilter op carburateur slangen is het perfect voor.

Voorbeeldje van de HBM, maar vrijwel precies dit.

Bekijk bijlage 1970357
Thuis heb ik die van sonic en merkloos, en op het werk pb Swiss.
De puntjes breken allemaal even snel maar de pb's doen toch net iets meer pijn.
 
Ook die platte schroevendraaiers zijn prima wrikijzers.

Ze hadden toen van die geel/zwarte prikker/haakjes set. Verkopen ze helaas niet meer. Waren een euro of 1,5 en gebruik ik veelvuldig bij vanalles, oa luchtfilter op carburateur slangen is het perfect voor.

Voorbeeldje van de HBM, maar vrijwel precies dit.

Bekijk bijlage 1970357
Heb ze ooit in de action gevonden. Nu opnieuw in Spanje...wel 5€.
 
Tja wie heeft er niet wat werckman gereedschap in zijn garage.
De vrouw had een kistje vol met gereedschap van de action voor ze mij leerde kennen in haar appartementje. Dit staat nu op zolder, laatste de ratel gebruikt om wat te monteren. Nou dit was helaas niet z’n succes 😅
 
Echt van dat gereedschap wat ik als extra heb liggen op plekken waar het gewoon handig is dat er gereedschap ligt. Zoals op zolder, in de schuur, auto, vouwwagen, andere garage, enz. Dat je niet voor elk wissewasje naar de garage hoeft te lopen. Vaak samen met overtollig gereedschap na aanschaf van beter/fijner/prettiger spul, maar zonde om weg te doen.
 
Er is een la onderin mijn gereedschapkar waar je als laatste naar grijpt, vol met budget gereedschap, wat nog van opa is geweest of gewoon dubbel is.
Net andere maten/hoeken/kopjes of niet dierbaar genoeg om heel te moeten houden en dus vanalles van te maken.
 
Ik weet niet wat voor jou de bovengrens is, maar de
Topeak Smartgauge D2
is gewoon prima, en kost maximaal ongeveer 30 Euro.
Is alweer even geleden, maar heb er ook zo een besteld en zojuist binnengekregen.

De metertjes die ik heb doen het op zich goed, alleen is het altijd een heel gepiel om ze goed op het ventiel te krijgen zodat hij goed meet en niet meteen een halve bar lucht te laten ontsnappen. Dat gaat gewoon niet lekker daarmee.
Deze gaat 10x makkelijker. Dank voor de tip! :t

IMG_5254.jpeg
 
Doet me denken aan deze:

Bekijk bijlage 1970341

Helemaal geweldig setje met uitschuifbare ratel, doet het super en je trekt er alles mee los.
Wel wat lomp voor kleiner spul, maar je kunt heel lekker kracht zetten.
Van de Nederlandse China winkel Action en kost geen donder.
ik heb dat setje van de Action 1/2 duims echt gewoon prima ligt standaard in de auto
 
Klopt, het verschil is wel groot. Mijn machine is veel mooier ;)
Die plaat zit bewust met boutjes vast, die kan er gewoon tussenuit om bol te slijpen. Je kan het werkstuk ook nog bovenop de band leggen, die hangt ook genoeg door om iets ronds te bewerken.

Op de achtergrond hangt ook nog een 250mm wiel, om hol te slijpen. En voor de kleine inkepingen heb ik ook nog wat kleine wieltjes van 15 tot 50mm. Nog niet helemaal compleet, maar als ik wat nodig heb, slinger ik de draaibank aan.

Maar, het is wel een project hoor, zo'n ding bouwen. Als het is om twee dempers op te poetsen, zou ik gewoon een paar meter schuurlinnen kopen en het met de hand doen (of een buurman zoeken met zo'n machine). Die dempers zijn niet zo dik, dat het met de hand onbegonnen werk is. Sterker nog, de kans dat je er met zo'n slijpmachine diepere groeven in trekt dan de bedoeling was, is behoorlijk groot...
Ik heb geld in een excentrische schuurmachine van de Gamma geinvesteerd :+, en dat gaat boven verwachting met dat ding. Zit nu op korrel3000, en het begint al aardig te glimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan