Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Die meter slang zit eraan omdat die dingen ook gebruikt worden voor die grote shovel wielen en je er dan niet voor hoeft te staan. Die dingen worden als het goed is opgepompt in een kooi en dan is een langere slang ook nodig.
Ja ik weet dat het oppompen in een kooi vrijwel alleen in een werkplaats gebeurt en buiten in het veld vrijwel niet.
Wel apart dat ze daar dan niet gewoon 2 varianten van maken (zoals je van alles tegenwoordig 3450934 versies hebt): kort voor huistuinenkeukengebruik en lang voor de lompe arbeid.
 
Waar heb je het voor nodig? 20-30cm is toch zat? Ik vind het gedoe

Bij een tractor zitten de ventielen soms aan de binnenkant, afhankelijk op welke spoorbreedte je hem hebt staan.
Als dan het ventiel halverwege of boven staat dan moet je zelf in de velg kruipen om de manometer af te kunnen lezen.
Nu steek je 1 hand in de velg om de slang te plaatsen.
Dan kun je er bijna altijd gewoon naast blijven staan. Een bar erbij op een achterwiel van een trekker dat duurt ook wel even wat langer dan een autoband dus fijn om een beetje comfortabel te staan.
 
Bij een tractor zitten de ventielen soms aan de binnenkant, afhankelijk op welke spoorbreedte je hem hebt staan.
Als dan het ventiel halverwege of boven staat dan moet je zelf in de velg kruipen om de manometer af te kunnen lezen.
Nu steek je 1 hand in de velg om de slang te plaatsen.
Dan kun je er bijna altijd gewoon naast blijven staan. Een bar erbij op een achterwiel van een trekker dat duurt ook wel even wat langer dan een autoband dus fijn om een beetje comfortabel te staan.
Ja, ik snap hem. Nooit over nagedacht
 
Bij een tractor zitten de ventielen soms aan de binnenkant, afhankelijk op welke spoorbreedte je hem hebt staan.
Als dan het ventiel halverwege of boven staat dan moet je zelf in de velg kruipen om de manometer af te kunnen lezen.
Nu steek je 1 hand in de velg om de slang te plaatsen.
Dan kun je er bijna altijd gewoon naast blijven staan. Een bar erbij op een achterwiel van een trekker dat duurt ook wel even wat langer dan een autoband dus fijn om een beetje comfortabel te staan.
En je varieert nog wel eens met bandenspanning, als je een zaaibed maakt ( 0,9 bar ) en op de weg met een kar 2 bar , deed dan een tyrap aan de bandenpomp , kon je in de tussentijd wat anders doen
 
Bij een tractor zitten de ventielen soms aan de binnenkant, afhankelijk op welke spoorbreedte je hem hebt staan.
Als dan het ventiel halverwege of boven staat dan moet je zelf in de velg kruipen om de manometer af te kunnen lezen.
Nu steek je 1 hand in de velg om de slang te plaatsen.
Dan kun je er bijna altijd gewoon naast blijven staan. Een bar erbij op een achterwiel van een trekker dat duurt ook wel even wat langer dan een autoband dus fijn om een beetje comfortabel te staan.
En je varieert nog wel eens met bandenspanning, als je een zaaibed maakt ( 0,9 bar ) en op de weg met een kar 2 bar , deed dan een tyrap aan de
Gaat dat bij die grote dingen met zo’n zelfde lullig ventiel? Ondanks een flinke compressor blijft het een hele kleine doorgang. Die moet dan ook wel pisheet zijn na zoveel liters
Ja zelfde , als er lucht uit moet draai je het ventiel er uit
 
Niets van mij bij, maar gewoon omdat het een gaaf ding is
IMG_6140.jpeg
 
Nou zie ik het.
Ik zie mammoet weleens met zo’n miniding op rupsen, loopt een vent bij met afstandsbediening. Gebruiken ze vaak om afsluiters en dergelijke te monteren en demonteren op plaatsen waar een (kleine) 30-tonner niet kan komen. Leuk speelgoed.
 
Er is 8v1 en 12v1, maar als @DAF400 die niet kent vraag ik me af waar die dan opzitten.

Ik zit niet perse in de ventielen, tractoren hebben bij ons allemaal dezelfde aansluiting als een normale autoband.
Maar dat is wel ooit een verloop. Dat er op de band een dikkere nippel zit.

Misschien dat zelfrijdende poeptonnen met automatisch luchtdruk systeem een groter gat nodig hebben om sneller te kunnen wisselen van bandendruk. Dat heb ik nooit van dichtbij bekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan