Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Ah nu wordt het wat duidelijker ja...ik zat te denken aan zo'n bronzen filtertje , en dan lijkt het idd nergens op...
voor de vraag dan , nee vast en los gebruiken dezelfde hoeveelheid, of moeten dezelfde kracht hebben, waarschijnlijk gaat je omkeer ventiel niet goed open naar de dicht/vastdraai kant

Shit,ja autocorrectie.
Gaat inderdaad om de luchtsleutel.
Smeren via de luchtslang??
Kruipolie werkt? of beter wat anders
 
Dit spul, regelmatig een paar drupjes in de slang aansluiting word je luchtsleutel blij van.

 
8,5mm dus, maar die draad is conisch, en het werkt het fijnst als je niet in te dun materiaal boort. Dus een lekker diep gat gaat het best met conische draad. Als het gaat om een sensortje voor temperatuur van olie of water zou ik altijd proberen een M10x1 versie te scoren, is cilindrische draad. Werkt fijner als je het mij vraagt.
 
Dit spul, regelmatig een paar drupjes in de slang aansluiting word je luchtsleutel blij van.


Moet ik daar maar ff achteraan,jammer dat het enkel liters zijn,heb ik genoeg voor dit leven en het volgende en wellicht.......
 
Kijk hier eens*D


Zoals ik het lees kun je dus gewoon naaimachine olie gebruiken.
 
Kijk hier eens*D


Zoals ik het lees kun je dus gewoon naaimachine olie gebruiken.

Ja, was ik ook tegen gekomen toen ik op pneumolube zocht, ook bij HBM ja.
Is alleen de vraag, is pneumolube naaimachineolie of kan het ook gebruikt worden.

ff rondsnuffelen in de kast thuis, maar ik dacht dat er nog wel een potje zwerft
 
Als ik niks anders tot mijn beschikking heb druppel ik altijd een paar druppels unilube van griffon in de aansluiting, werkt prima en is gewoon bij de meeste bouwmarkten verkrijgbaar :)
 

 

Helder verhaal.

Alleen voor mij helaas nutteloos. Als ik hier in Vietnam om olie vraag, en dan maakt het niet uit of dat motor-, compressor-, tweetakt-, viertakt-, luchtgereedschap- of boorolie is, je krijgt gewoon standaard een fles 4T 20W40 in je handen gedrukt.

Pas na een paar jaar vond ik een winkel waar ze naaimachine-olie verkochten. Inderdaad, in een zaak waar ze naaimachines verkopen en repareren. Tja, achteraf is het logisch.

Idem 2T-olie voor mijn bosmaaier. Nergens in Nha Trang te vinden, zelf niet bij de zaken die bosmaaiers verkopen. Stom toevallig vorige week gevonden bij een motorreparatiezaakje op krap 100 m. van mijn huis. De 20W40 door de benzine mengen heeft tot op heden goed gewerkt. O-)

Dus de vraag: wat kan ik het beste als alternatief gebruiken voor mijn luchtgereedschap?
 
Helder verhaal.

Alleen voor mij helaas nutteloos. Als ik hier in Vietnam om olie vraag, en dan maakt het niet uit of dat motor-, compressor-, tweetakt-, viertakt-, luchtgereedschap- of boorolie is, je krijgt gewoon standaard een fles 4T 20W40 in je handen gedrukt.

Pas na een paar jaar vond ik een winkel waar ze naaimachine-olie verkochten. Inderdaad, in een zaak waar ze naaimachines verkopen en repareren. Tja, achteraf is het logisch.

Idem 2T-olie voor mijn bosmaaier. Nergens in Nha Trang te vinden, zelf niet bij de zaken die bosmaaiers verkopen. Stom toevallig vorige week gevonden bij een motorreparatiezaakje op krap 100 m. van mijn huis. De 20W40 door de benzine mengen heeft tot op heden goed gewerkt. O-)

Dus de vraag: wat kan ik het beste als alternatief gebruiken voor mijn luchtgereedschap?

Een dunne, simpele olie die niet indikt als hij een keer heet geweest is. Mag gewoon minerale singlegrade zijn. En nu mijn advies voor als je niet ander kan (dus geen tip voor luie Hollanders die overal de juiste olie kunnen halen): Beter wok olie dan motorolie. Waar het even om gaat met motorolie is dat er dopes in kunnen zitten die de plastic lamellen in de motor kunnen aantasten, en die de smering (lagervet) in de afgesloten lagers verdunt als het er in weet te kruipen. Daarom is ATF al helemaal uit den boze.
 
Nadeel van plantaardige oliën is dat deze in de loop van de tijd aankoeken en gaan schimmelen. Ook leuk champignons in je slagmoersleutel :P
Naaimachine olie is ook mineraal olie en kan ook het vet oplossen in de lagers.
Mijn budget slagmoersleutel heeft bronzen bussen als lager btw
 
Daarnet een poelie trekker, reserve armpjes en een vacuüm ontluchter bij de hofleverancier besteld.

Moet de elektrische koppeling voor het maaidek van een zitmaaier trekken van het motorblok, koppeling mag niet stuk aangezien ik geen idee heb of ik een vervangende kan vinden of dat ik dan maar de aandrijving vast moet lassen. Dat laatste lijkt mij verre van ideaal ;)

db
 
Bonus punten voor de hofleverancier die inzag dat ene prutser (ikke dus) reserve armen voor een poelietrekker set van 230 euro mee besteld voor een trekker van 20 euro en het dus een mailtje er achteraan stuurt, ze van de levering schrapt en het geld retour boekt.

:}

db

Er ging ook geen belletje bij je rinkelen bij die ideal betaling van 250 euro? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan