Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Compressors, zagen en sommige lasapparaten hebben een zeer hoge aanloopspanning. Ik kan m’n 2000W compressortje niet laten draaien op m’n 2000W omvormer in de bus. De omvormer heeft een piek van 3000W en zelfs met draaiende motor start de compressor niet op. Nooit getest met een lang snoer.

M’n 2400W drycutter bleef zelfs klootzakken met een c16. Met een C20 ging het goed en onderweg zat er altijd een lang snoer tussen
Bij motoren kan je vaak aanloopSTROOM (wat ben jij nou voor een techneut :+ 😘 ) als vuistregel gebruiken: nominale stroom x 6. Dus 2000 watt compressor doet nominaal ongeveer 9 ampere. Dat keer 6 (heel kort), verklaart waarom bijna alle omvormers dit soort dingen niet trekken :N

edit: ietwat laat :X
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
IMG_1229.jpeg

Deze wordt inmiddels ook geleverd door de leverancier van mijn schuurmachines. Indertijd deze samen met mijn gereedschapsboer uitgezocht.
 
Idd, je vloer is scheef of je muur is scheef of je kast is scheef. Moet je wat aan doen hoor!

Hoeft niet hoor , begrijp als je eenmaal een accu hebt dat je daarbij blijft
Die discussie is totale bullcrap. Meeste mensen kopen een keer een boormachine ofzo van merk x of y. En ja, dan heb je toch al een accu en lader dus ga je verder. Als ze hier lokaal bv gemakkelijk milwauki hadden verkocht destijds was het rood geworden
Hoorde ik nu laatst niet iets dat dat binnenkort universeel moest zijn? Of was dat 1 april ofzo? Zou wel mooi zijn als je niet meer gebonden bent aan een merk zonder onhandige adapters tussen je accu en machine.

Al ben ik wel een beetje een neuroot en hou ik wel van alles hetzelfde hebben |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan