Harley Davidson deel X "King of the Road"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lucht is slecht voor je magneten,krukas etc.
Jambar met momentsleutel is beter.


daarom doen die profs dat lossen met zo'n hele zware luchtsleutel ,( denk ik )...om 't in 1 klap snel los te hebben

het vastzetten zou ik wel met een momentsleutel doen
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik nog minder. Ik zal vanavond eens meten voor je.


Motor recht, stuur recht, zonder gewicht dus voorvork kan nog een beetje zakken.
Grond tot onderkant framebuis: 11 cm.

Elf hele centimeters jonge !!
 
Motor recht, stuur recht, zonder gewicht dus voorvork kan nog een beetje zakken.
Grond tot onderkant framebuis: 11 cm.

Elf hele centimeters jonge !!


11 is best veel.Ik heb minder dan 9 en deat met een swingarm.Dus bij inveren misschien maar 6.
 
maar jij bent dik, anders had je wel 8 hele centimeters gehad.

Acht hele centimeters jonge !!
 
maar jij bent dik, anders had je wel 8 hele centimeters gehad.

Acht hele centimeters jonge !!
doe nou even normaal jongens............
want dit leidt tot niets :N O-)

muziekske
 
Laatst bewerkt:
....ze zegge ook altijd tege mij dat ik dik ben ,.....maar ik ben gewoon van nature wat ronder gebouwd ,......en ik hep ook zware botte :/
 
ik ga de boel maar uit-elkaar nemen van de week ......

wil me tappet block en lifters maar meenemen , en laten beoordelen door de vakman .

Crane levert lifters voor 70 euro en een versterkte uitvoering die 10 euro goedkoper is.

wat is wijsheid ? 1 originele van HD er in terug ?

of gelijk set van 4 ?

Hoe pakt dat uit met toleranties, als ik 4 nieuwe Crane lifters in de originele lifter-blokken plaats ( hopende, dat het lifter-blok van de probleem-stoter nog in orde zal zijn ) ? :/

kun je straffeloos 2 merken bij elkaar monteren ( Crane lifter + origineel HD tappet block ) , of wordt dat gokken ????

De totale olie-druk hangt namelijk voor een groot deel van die hydro-lifters af .....

Ik heb hier GEEN ervaring mee ,......wie hier wel ? :/
 
Laatst bewerkt:
maar jij bent dik, anders had je wel 8 hele centimeters gehad.

Acht hele centimeters jonge !!

97 kg bij 188 cm.Geen vet. :Y

Kwestie van fietsen.Met trappers dan.Normaal altijd 106 kg maar dan zat ik op 18% vet.
Laatste twee jaar is Murph droog als stokvis. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende merken door elkaar, van hele goedkope merken, tot Hd en iets wat er al inzat. Bij het monteren paste het niet en was alles te strak; dus de geleiderblokken honen.

Ik denk dat die kans ook wel bestaat wanneer je alles van hetzelfde merk zou halen.
Ik zou wel alle onderdeel soorten van hetzelfde merk doen, dus alle stoterstangen van 1 merk, alle lifters van 1 merk etc etc. Dat werkt toch wel prettiger, ook in de onderhoud.
 
97 kg bij 188 cm.Geen vet. :Y

Kwestie van fietsen.Met trappers dan.Normaal altijd 106 kg maar dan zat ik op 18% vet.
Laatste twee jaar is Murph droog als stokvis. :Y

Je hebt teveel spieren !
:)
 
Ik heb verschillende merken door elkaar, van hele goedkope merken, tot Hd en iets wat er al inzat. Bij het monteren paste het niet en was alles te strak; dus de geleiderblokken honen.

Ik denk dat die kans ook wel bestaat wanneer je alles van hetzelfde merk zou halen.
Ik zou wel alle onderdeel soorten van hetzelfde merk doen, dus alle stoterstangen van 1 merk, alle lifters van 1 merk etc etc. Dat werkt toch wel prettiger, ook in de onderhoud.


Heeft dat blok van je al gelopen?
Zou niet te lang wachten.Tegen de tijd dat je brommer klaar is kan de zaak die het blok gedaan heeft failliet zijn.

Done that,been there....20 jaar geleden al.
 
Heeft dat blok van je al gelopen?
Zou niet te lang wachten.Tegen de tijd dat je brommer klaar is kan de zaak die het blok gedaan heeft failliet zijn.

Done that,been there....20 jaar geleden al.

Nee nog niet af en met het tempo dat ik hem bouw, denk ik dat Holland eerder terug is genomen door de zee.
 
Vraagje: Hoe lijn je de aandrijflijn uit?


  1. Het blok zit vast in het frame met 4 bouten en heeft weinig uitlijning nodig.
  2. De versnellingsbak zit in een grondplaat en kan nog alle kanten op bewegen. Hoe lijn je deze perfest uit, dat deze in één lijn zit met je blok?
  3. Ik denk dat ik vanaf dan wel de primair en secundair uit kan lijnen met wat meetwerk en ringetjes.
 
Ik heb verschillende merken door elkaar, van hele goedkope merken, tot Hd en iets wat er al inzat. Bij het monteren paste het niet en was alles te strak; dus de geleiderblokken honen.

Ik denk dat die kans ook wel bestaat wanneer je alles van hetzelfde merk zou halen.
Ik zou wel alle onderdeel soorten van hetzelfde merk doen, dus alle stoterstangen van 1 merk, alle lifters van 1 merk etc etc. Dat werkt toch wel prettiger, ook in de onderhoud.

ik neem de blokken en units dan maar mee naar de vakman ,....kan die bepalen of ik aan 4 nieuwe overmaats toe ben ,....en dan bestel ik ( indien nodig 4 overmaats stoters ),
....en kan ie ook gelijk de boel "pas" honen

ik denk dat dat het beste en goedkoopste is....
 
Laatst bewerkt:
ik neem de blokken en units dan maar mee naar de vakman ,....kan die bepalen of ik aan 4 nieuwe overmaats toe ben ,....en dan bestel ik ( indien nodig 4 overmaats stoters ),
....en kan ie ook gelijk de boel "pas" honen

ik denk dat dat het beste en goedkoopste is....

Ik denk ook dat dit de minst risicovolle manier is. Dan weet je bijna wel zekers dan het daarna wel goed zit.
 
Vraagje: Hoe lijn je de aandrijflijn uit?


  1. Het blok zit vast in het frame met 4 bouten en heeft weinig uitlijning nodig.
  2. De versnellingsbak zit in een grondplaat en kan nog alle kanten op bewegen. Hoe lijn je deze perfest uit, dat deze in één lijn zit met je blok?
  3. Ik denk dat ik vanaf dan wel de primair en secundair uit kan lijnen met wat meetwerk en ringetjes.

manual.
 
ik neem de blokken en units dan maar mee naar de vakman ,....kan die bepalen of ik aan 4 nieuwe overmaats toe ben ,....en dan bestel ik ( indien nodig 4 overmaats stoters ),
....en kan ie ook gelijk de boel "pas" honen

ik denk dat dat het beste en goedkoopste is....
niks laten hohnen,gewoon alles nieuw erop,het is gewoon helaas niet anders :N
 

Manual zegt heel veel hoe de primaire belt of ketting moet worden uitgelijnd. Dat is het probleem ook niet. Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik de bak moet uitlijnen ten opzichte van het blok. Ik heb geen primaire kast of binnenplaat om hem daarop vast te zetten.
 
Ik had het probleem dat wanneer je de tappets in de lifters deed, dat deze te dik werden voor de blokken. We hebben dus de blokken een beetje uitgehoond. Kon op zich geen kwaad, want bij de oude lifters waren ze ook erg nauw.
 
Manual zegt heel veel hoe de primaire belt of ketting moet worden uitgelijnd. Dat is het probleem ook niet. Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik de bak moet uitlijnen ten opzichte van het blok. Ik heb geen primaire kast of binnenplaat om hem daarop vast te zetten.

sleeer dat hele ''voorzichtige'' verhaal over het uitlijnen voor die dure kwetsbare primaire binnenkast is eigenlijk alleen maar om te voorkomen dat die kast zelf kapotscheurt als je de bouten op je blok en je bak met gewone handkracht vast zou zetten.
poellies uitlijnen/evenwijdig zetten dat doe je gewoon met een lange rij of maatlat,en dan zie je bij draaiende motor later vanzelf wel of de riem naar één kant op trekt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan