Harley Davidson deel X "King of the Road"

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoewel ,....ik zou altijd om me heen kijken of ik alignment- , en balanceer spullen zie staan voor krukassen e.d. speciale spulletjes.......

Krukas heb ik uit laten balanceren.
Door een oude man met verstand van uitbalanceren, om een beetje zijn pensioen aan te vullen.

Iedereen die zijn krukas door hem heeft laten uitbalanceren is lovend.
:)
 
:) ik bedoel het gewoon iedere keer goed hoor sleeer ;)

Dat weet ik wel hoor en ik ervaar ook zekers geen strijd of persoonlijke uitlatingen.
Ook niet bij Murph :) Ik probeer alleen door, je zegt het zelf, 30 jaar oude techniek door de bomen het bos te onderscheiden. En dan ben ik nogal kritisch.
 
:) ik bedoel het gewoon iedere keer goed hoor sleeer ;)
ik pieker me nu zelf ook gewoon een beetje suf over die evt shovel voor mijn vrouwtje...

wat ik weet is dat origineel oem onderdelen meestal beter zijn dan diverse aftermarket parts.
er worden intussen al bijna 30 jaar geen shovelheads meer nieuw gemaakt en daar zijn gewoon wel zoveel verschillende redenen voor.
olie samenstellingen,brandstof eigenschappen,niet meer verkrijgbare revisie produkten enz.

een 1200cc met vaste stoters is in mijn herinnering het meest perfect lopende HD blok qua gevoel dan ,niet technisch of zo
wel de nokvolgers omgekeerd monteren maar dat moet bij jou dan dus nu gebeurd zijn.
contactpunten zijn goed met een goede vervroeger
accel is geel en kut
originele vlinderklep carburateur is goed op zo'n blok
de juiste hoongroeven in je cilinders is een serieus issue
de juiste olie voor de uitgevoerde revisie staat ook ergens op één
goede breathervalve en kwaliteitspakkingen enz enz
af en toe zou ik willen dat mijn vriendin gewoon een recente 1200cc sportster zou ambieren maar dat idee krijg ik er helaas met nog geen stok hout in ben ik toch bang :?


hoeft niet fout te gaan hoor ,.....me ex-vriendin tuft al jaaaaaaren op een FL-1200 ,
en die rijdt meer km's weg dan ik ,.....en helemaal probleemloos ! :Y

....en is nog rap met dat ding ook ,.....moest nog aardig me best doen toen ik 'r de letzte keer achteraan reed :/
 
Laatst bewerkt:
hoeft niet fout te gaan hoor ,.....me ex-vriendin tuft al jaaaaaaren op een FL-1200 ,
en die rijdt meer km's weg dan ik ,.....en helemaal probleemloos ! :Y

juist dus op die manier wil ik dat zij ook gewoon een paar jaar lekker kan rondtuffen strakjes :Y
een goede shovel is gewoon de ervoor besteede euro's zeker weten waard,want het is gewoon een lekker gevoel dat zo'n shovel je dan geeft.
 
~
hoeft niet fout te gaan hoor ,.....me ex-vriendin tuft al jaaaaaaren op een FL-1200 ,
en die rijdt meer km's weg dan ik ,.....en helemaal probleemloos ! :Y

....en is nog rap met dat ding ook ,.....moest nog aardig me best doen toen ik 'r de letzte keer achteraan reed :/~



is er dan niet meer met die evo van jou aan de hand als alleen die voorste inlaat stoter ?
een traag blok is meestal een indicatie voor smeerproblemen ed
 
Hoe krijg ik mijn rotor er uit :?

Ik krijg er niet echt iets 'omheen' en ik heb een versie zonder gaatjes of draadtaps. Zal wel weer een very special tool voor zijn :')
 
\
hoeft niet fout te gaan hoor ,.....me ex-vriendin tuft al jaaaaaaren op een FL-1200 ,
en die rijdt meer km's weg dan ik ,.....en helemaal probleemloos ! :Y

....en is nog rap met dat ding ook ,.....moest nog aardig me best doen toen ik 'r de letzte keer achteraan reed :/\



is er dan niet meer met die evo van jou aan de hand als alleen die voorste inlaat stoter ?
een traag blok is meestal een indicatie voor smeerproblemen ed

Vrouwen horen niks.geen gerammel en zo.die rijden maar door.Dan lijkt het alsof ze probleemloos rijden.Een kerel had het blok al 3x uit mekaar gehad.
 
Hoe krijg ik mijn rotor er uit :?

Ik krijg er niet echt iets 'omheen' en ik heb een versie zonder gaatjes of draadtaps. Zal wel weer een very special tool voor zijn :')

Sterke vingers en trekken.Paar kutmagneetjes.kom op joh.
 
Sterke vingers en trekken.Paar kutmagneetjes.kom op joh.

Er is niks om aan vast te pakken. Rechts is aan de rand ong 1/4 vd omtrek deels bereikbaar, de rest zit in de primary casing, met 1~2 mm daartussen.

Ik denk dat ik metalen strips ga maken, zoals ook bij autoradio's....
 
Er is niks om aan vast te pakken. Rechts is aan de rand ong 1/4 vd omtrek deels bereikbaar, de rest zit in de primary casing, met 1~2 mm daartussen.

Ik denk dat ik metalen strips ga maken, zoals ook bij autoradio's....

ding zit niet zo heel erg vast,maar hier zitten wel twee gaten in
 
Laatst bewerkt:
olie samenstellingen,brandstof eigenschappen,niet meer verkrijgbare revisie produkten enz.


originele vlinderklep carburateur is goed op zo'n blok
de juiste hoongroeven in je cilinders is een serieus issue
de juiste olie voor de uitgevoerde revisie staat ook ergens op één


Interessant allemaal, zou je bij elk punt wat meer uitleg kunnen geven. ;)




M´n toetsenbord doet raar geen vraagteken meer. ;)
 
Ik heb slechte ervaringen met gerenommeerde zaken opgedaan.Daarom maak ik de laatste 20 jaar alles zelf kapot.Onder de streep toch nog goedkoper.
 
Heren,

blok en bak heb ik nu uitgelijnd door een primaire kast op vast te schroeven (1. blok vast zetten, 2. primaire kast vastzetten aan blok, 3. bak aan primkast zetten, 4. bak aan grondplaat vast zetten). Dat lijkt me ok.

Dan nu uitlijnen van de primaire belt.
Ik meet "waar de voorste pulley tegenaankomt" tot pakking oppervlak van primkast: 1.75inch.
Ik meet "achterkant van de achterste pully" tot pakking oppervlak van primkast: 1.95inch.
Oftewel, de achterste pulley staat 0.2inch dieper naar binnen. Ik had verwacht dat het andersom zou zijn en ik spacers bij de voorste pulley moet gebruiken.

In de manual staat dit verschil van 0.2inch niet vermeld in de te gebruiken spacer tabel. Kan ik beschouwen dat ik dit spacer vrij kan monteren ?
 
Interessant allemaal, zou je bij elk punt wat meer uitleg kunnen geven. ;)




M´n toetsenbord doet raar geen vraagteken meer. ;)

komt gewoon nog allemaal uit die begintijd dat ik lekker met mijn zo goed als nieuwe shoveltje mezelf gewoon ook van alles liet aanpraten ;)
originele ontsteking en carburateur die deugde niet maar voor pakweg zo'n duizend guldens zou dat probleem gewoon de wereld uit zijn :Y echt waar
enz enz
pas later blijkt dan dat je dan gewoon opgenaaid bent,omdat al wat origineel rondreed gewoon veel probleemlozer rond bleef tuffen.
later kocht ik er een originele 1200 bij uit '77 en die hield ik gewoon origineel en dat ding reedt altijd en gewoon heel lekker :} alles origineel zoals remmen,koppeling onderdelen,carburateur enzo net zoals ik mijn ritjes op een FXR uit '87 nog goed herinner,zo'n ding is echt iets aparts.

verder de smeerolie uit die periode is nu niet eens meer te koop denk ik
de benzine van tegenwoordig maakt van je smering iets heel anders
de koppen worden veel heter,geen loodsmering en pingelen
die hoongroeven in je cilinders dat weet jij zelf echt wel waar die voor nodig zijn
de tijden van vroeger die zijn gewoon op veel aspecten voorbij maar met al die zaken houdt een goede HD monteur reviseur dus wel rekening terwijl er ook zijn die ''niet weten of er nog ergens zo'n klepel hangt''
8-)
 
Laatst bewerkt:
Als ik een versie met gaatjes zou hebben, dan was ik al klaar :)

Die van mij is dicht, glad, massief...

pak een stuk karton dat vouw je er omheen met aan twee kanten een ijzerdraadje die je onder je rotor probeert te frunniken zonder dat het weg kan glijden en dan moet het toch wel lukken om dat ding twee cm naar voren te trekken,zoveel kracht is daar niet voor nodig,ding hangt puur in zijn magnetisch veld ;)
 
pak een stuk karton dat vouw je er omheen met aan twee kanten een ijzerdraadje die je onder je rotor probeert te frunniken zonder dat het weg kan glijden en dan moet het toch wel lukken om dat ding twee cm naar voren te trekken,zoveel kracht is daar niet voor nodig,ding hangt puur in zijn magnetisch veld ;)

Zal een hele uitdaging worden, er is zo weinig ruimte tussen kast en rotor :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan