Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Thnx, ik heb me geregistreerd, maar moet nog geactiveerd worden :)
Hoe herken / check ik een lossige balansasketting tijdens een proefrit ? :P

-Edit, nvm, op noppen-forum:

Rammel bij stationaire? klint best erg als je de zijkant van je hand tegen de rechter carter drukt? [ yip, klinkt raar maar daar hoor je het dan het best]
Dan hangt de balansasketting te los..
 
Laatst bewerkt:
Een hele mooie DR 800 voor een echt hele mooie prijs [ had hem vorig weekend bij me thuis en hij is echt heel netjes!]http://motoren.marktplaats.nl/motor...8RCtEEFAKDzzmboUvfHxwEJ70=&complete_editing=1

een dr 750, ziet er wat minder uit maar wel gereviseerd http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=10751&highlight=koop

beide top fietsen voor een hele leuke prijs

Zie je binnen kort bij een rit [ Dr BIG club is klein in leden maar er zijn veel leuke ritjes ;) ]

deze 2 zijn echt netjes, waar je voor de rest op moet letten zijn gewoon duidelijke rammels/tikken uit het blok.. maar die hoor je niet vaak ;)
 
Een hele mooie DR 800 voor een echt hele mooie prijs [ had hem vorig weekend bij me thuis en hij is echt heel netjes!]

http://motoren.marktplaats.nl/motor...8RCtEEFAKDzzmboUvfHxwEJ70=&complete_editing=1

een dr 750, ziet er wat minder uit maar wel gereviseerd http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=10751&highlight=koop

beide top fietsen voor een hele leuke prijs

Zie je binnen kort bij een rit [ Dr BIG club is klein in leden maar er zijn veel leuke ritjes ;) ]

deze 2 zijn echt netjes, waar je voor de rest op moet letten zijn gewoon duidelijke rammels/tikken uit het blok.. maar die hoor je niet vaak ;)
 
Kan er iemand mij vertellen of een DR 650 RSE, die met die ''grote'' top kuip makkelijk om te bouwen is naar een dr 650 r.
Ik vind de r versie een stuk mooier namelijk.
Het voorspatbord en de koplamp zijn sowieso anders.
De vraag is meer of het allemaal past.
 
Laatst bewerkt:
even een voorbeeldje voor Jeff ;)

full


gr, Look
 
Kan er iemand mij vertellen of een DR 650 RSE, die met die ''grote'' top kuip makkelijk om te bouwen is naar een dr 650 r.
Ik vind de r versie een stuk mooier namelijk.
Het voorspatbord en de koplamp zijn sowieso anders.
De vraag is meer of het allemaal past.

past wel (frame/motor zijn immers identiek) maar je hebt ook een andere tank nodig, bij de RSE zit de kuip ook aan de tank geschroefd, teller unit zit aan de kuip vast
 
*D Morgen ga ik een DR650R uit 94 ophalen! Heb eerst een Freewind gereden (allroadversie van de DR) en vond dat een heerlijke motor. Daarna braaf een BMW gekocht, maar daar is dus echt niets aan..

Dus nu weer wat leukers gekocht.. *O* Hij gaat gebruikt worden om iedere dag 30km woon-werk te doen waarvan 50% offroad. :)
 
Hey Martin wat leuk! Ga je hem op noppen zetten?



Ik ontdek dit DR forum ook maar net, maar ik zie dat hij op sterven na dood is. :)
Ik ben sinds een paar week trotse eigenares van een DR350. Het geëmmer met mn Suzuki xf650 Freewind offroad was ik zat. Nu een oudje DR erbij en daarmee gaat alles een stuk makkelijker :)
Ik heb er nu twee offroad ritten mee gereden en ben er erg blij mee.
 
Heb ook nog ergens een DR Big ;) , meld me hier ook maar eens ff..... *D
 
Laatst bewerkt:
Hey Go Foggy, hoeveel watt zijn jou mistlampen? Ik heb ook een set mistlampen op mijn FreeWind en die trekken de accu leeg. Mijn broer heeft het zelfde setje op zijn DR800 en hij heeft het zelfde probleem. Twee keer 55 watt
 
Vreemd, nog niemand over gehoord en zelf ook geen problemen mee ervaren, te lichte accu?
 
Laatst bewerkt:
Jep, maar dan zie je als rijder nauwelijks meer licht. Mijn broer heeft ze vervangen voor LEDs maar is daar niet tevreden over. Ik rij nog met de orginele 55 watters maar gebruik de lampen alleen wanneer ik echt licht nodig heb, niet langer dan een half uur achtereen en nooit in combinatie met mn handvatvervarming.

Een zwaardere accu maakt niets uit toch? Als de dynamo niet genoeg bijlaad, maakt het niet uit hoe zwaar je accu is - vroeg of laat trekt hij hem leeg.
 
Dit soort lampen zijn feitelijk ook erbij voor als het nodig is hè. Weet niet of je ze ooit van mij gekocht hebt, maar ze hebben sowieso exact dezelfde wattage specificaties als die bloeddure lampen van Touratech. Ken er ook zat die geen enkel probleem ervaren (veel DL, Tiger, GS e.d. rijders, voor zover ik weet worden ze probleemloos gebruikt)
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn aanwinst:

9r41sgzonb4ogcl8hcyrua.jpg

Dit is nog wel een oude verkoopfoto, er zit inmiddels een setje Michelin T63's op.

Het is een DR650 SP44B. Heeft iemand toevallig een WPHB digitaal? En ik zoek ook nog het zijschildje van de linkerkant, heeft iemand deze nog liggen?
 
Laatst bewerkt:
Leuke DR :Y


Ik zou even op Noppenforum zoeken, staan geheid linkjes wphb en manuals voor de Big *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan