Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

haha nee, die gast doet het in een half uurtje tot drie kwartier max... ik bedoel dat je met die klote sleuteltjes er zo lang over doet, zonder machines.
 
Normaal niet hier te vinden, maar dit is nu de mijne nadat de vorige gejat is :(

Addwin
full
 
Jammer van de vorige addwin :( mooie bike! (je staat in de lijst)
 
Hallo, ik heb een DR 600 en een vraag, is een goede accu een vereiste bij een motor met kickstarter? En weet iemand waar de massakabel aan vastzit? Heb het vermoeden dat de vonken niet krachtig genoeg zijn. B|
 
Laatst bewerkt:
Zoeen was mn eerste motor. in 1997 gekocht voor 200 gulden. Liep na 2 maanden in elkaar.
Hoop dat jij dr meer geluk mee hebt.
Moet er nog ergenst een foto van hebben. Zal eens zoeken.
 
Heb gister een Dr 350 gekocht uit '92 morgen overschrijven en ophalen..
Zit een USD voorvork in en het een en ander..
Plak er een nieuw stickersetje op en rijden :]
 
hee eindelijk gevonden dr topic!

ik ben net nieuw met de DR's heb pas mijn oude vertrouwe xt 600 ingeruild voor een in goede staat verkerende DR650RS uit 1992.

Ben er blij mee maar heeft een koppelings probleem moeten nieuwe platen in dat doe ik binnenkort en wat losgetrilde boutjes die vastgemaakt moeten worden maar voor de rest een prima machine.

heb er nog maar 80 kilometer opzitten met de DR maar hij word steeds leuker hoop dat hij net zo goed mag doen als mijn oude xt *D
 
Dit was de mijne..... half jaar terug ingeruild voor een 150cc motorscooter (wel een Suzuki). :X :)
Ik mis 'm wel, maar ik reed er al 5,5 jaar op en ik was ook een van de weinigen in Nederland met dit model. Na al die tijd dezelfde motor te hebben gereden werd ik het een beetje zat en bovendien reed ik ook niet heel veel meer.. misschien 3000km nog per jaar.
Maargoed, er komt wel weer een schakelaar hierna. En het grootste voordeel van de DR vond ik toch wel dat je met een aardige snelheid alle drempels kon pakken. Nu mag ik afremmen elke keer... maargoed, nu kan ik weer meer spullen vervoeren. Als je maar gewoon op 2 wielen rond blijft rijden.

dr650se1.jpg


dr650se2.jpg
 
Hallo, ik heb een DR 600 en een vraag, is een goede accu een vereiste bij een motor met kickstarter? En weet iemand waar de massakabel aan vastzit? Heb het vermoeden dat de vonken niet krachtig genoeg zijn. B|

Is verholpen. :W
 
Gister nog even gekeken naar een XT600 van bouwjaar 2000... wat was Suzuki dan al z'n tijd vooruit met de DR650SE. Mijn model was van 1996 (1998 op kenteken/overjarig model), maar kappen zijn mooier, een cockpit van de jaren '90 ipv jaren '80, choke op het stuur ipv op de carburateur, knippers van de jaren '90 ipv '80, zelfs de stepjes voor de passagier zijn op een DR veel mooier afgewerkt. Ik heb zo'n idee dat Yamaha een gigantisch overschot had aan bepaalde XT onderdelen, want veel was herkenbaar van de XT350 die ik ook ooit heb gehad. Destijds stond ik ook voor de keuze, of een XT of een DR.. gelukkig toen voor de DR gekozen. ;)

Nu mis ik mijn 650SE toch wel een beetje. :+
 
Ik zoek al een tijdje naar een Dr650 van na 1996 maar die zijn vrij schaars in NL zijn ze hier nooit geleverd of gewoon totaal niet in trek?
 
Beste mensen, ik heb een probleem:
Als ik rij loopt mn DR 350 vrij onregelmatig. Hij wisselt steeds heel snel van toerental, hoewel het maar een klein verschil is (steeds paar toeren meer, dan weer minder), je ziet het niet eens op de toerenteller maar de motor wiegt wel vrij snel heen en weer (van voor naar achteren en weer terug naar voren).
Verder komt er een soort ratel uit het blok (ik dacht eerst misschien de nokkenasketting, maar dat lijkt me sterk bij 24.000 km), misschien dat de kleppen eens gesteld moeten worden, zou het getik daar vandaan komen? klinkt wel echt alsof het uit de cilinder komt. Dit geratel wordt trouwens steeds luider, ik durf er niet meer op te rijden :(

Iemand ideeën? De luchtfilter is het niet, die is net nieuw, net als de olie en oliefilter. Verder is alles om het blok heen in sublieme staat, maar de uitlaat is niet origineel (Marving einddemper).
 
Ik zou zowiezo eens kleppen stellen. Kleine moeite om, als de tank er toch af ligt, gelijk even onder zn pet te kijken. Als het klepdeksel eraf ligt kun je nl ook de nokkenasketting bekijken. Heb ik laatst ook gedaan. Bleek toen dat de nokkenasketting totaal versleten was. Ook willen de boringen in het klepdeksel waar de tuimelaarassen in lopen weleens uitslaan. Was bij mij ook het geval. Ik had gelukkig nog wat reservedelen liggen. Die van mij loopt gelukkig weer zonder bijgeluiden. *O*
Ik weet niet of een 350 ook een of meer balansassen heeft. Bij de 650 wordt bij onderhoud vaak vergeten om de aandrijfketting te spannen. Hiervoor moet wel het linker carterdeksel gedemonteerd worden.
Wat het 'galoperen' betreft, zou ik eens kijken of de motor geen valse lucht aanzuigt langs inlaatrubber oid. Doe ik altijd door met draaiende motor remreiniger te spuiten op spruitstuk en carburateur. Als het motortoerental verandert, wijst dat op evt valse lucht aanzuigen.
 
Laatst bewerkt:
Olie is ook pas ververst... (1000 km terug)
Kleppen stellen lijkt me inderdaad wel eens nodig, hij maakte al langer "klikkende" geluidjes :P Is het nog nodig om dan eerst een koppakking te bestellen, als ik ook naar de nokkenasketting ga kijken?
Bedankt voor je hulp rooiejan, ik zal binnenkort even een kijkje nemen!
 
Jeetje,
Tja, de mijne maakt ook al de 20.000 km dat ik hem in mijn bezit heb (nu ruim 30.000 op de teller) vreemde soms enge geluidjes.
Hoe hij loopt lijkt ook sterk afhankelijk van het weer...
Ik heb in die tijd al een aantal keren de klep speling bekeken maar dat is nog niets verlopen.

Dat galoperen zoals dat hierboven zo mooi genoemd wordt heb ik ook al enige tijd last van. Waarschijnlijk loopt de mijne wat arm bij half gas of lager. Toch maar eens de carburateur reinigen als ik mijn VFR gereed heb. (heb motor voor dagelijks vervoer dus het komt er nooit van)


In tegenstelling tot de oude 650's hebben de oude 350's (en nieuwe 650's?) een tandwiel aangedreven balansas.



Dit is was de mijne trouwens;

full



Moet maar weer eens een nieuwe foto schieten want zo net ziet hij er niet meer uit... '(
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen de kleppen wilt stellen, hoef je het complete klepdeksel niet eens los te halen. Kun je gewoon door de kleine dekseltjes doen. (wel een priegelklusje). Als je voor verdere inspectie het klepdeksel loshaalt, heb je trouwens ook geen nieuwe pakking nodig. Dit wordt afgedicht met vloeibare pakking.
 
*O* *O*

zie dit topic nu pas

heb nog een dr350 gehad en die indertijd helemala uit elkaar gehad en opgeknapt, want toen ik hem kocht was het niet veel soeps.

full

full




heb nu een oude beun dr500, maar wel super om wat mee te spelen en te wheelieen.
full

full
 
Hee Z ander. Bekende omgeving voor mij, zie de Yara Sluiskil op de achtergrond.
In de buurt gaan wij regelmatig rondje crossen/offroaden. (Mosselbanken)
 
Ik woon ook in Zeeland, heb een DR 600 (eerste motor!) en ben hem nu een beetje optisch aan het updaten... Misschien een gruwel voor de purist, ik vind het leuk. Vandaag een ander achterspatbord gemonteerd van een CR uit 2000 (ofzo) en morgen een klein LED achterlichtje. Er komt ook nog een ander kop-kuipje op, ik denk van polisport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan