Hét 40 PLUS topic: Foto van Vroegâh

Ik vond het ook een prachtige tijd.Heb erg genoten van Boetje en Jack!!
En natuurlijk Wil Hartog En Kenny Roberts.
Allemaal stuk voor stuk echte Ace,s!!Ook heb ik Agostini met de M.V. volop zien racen op de diverse cirquits!!
Boet vond ik altijd een bijzondere stijl van rijden hebben mooi soepel.
Wil vond ik een echte Cowboy!!Net als "King Kenny".
Jack was de rijder met het grootste hart ongeevenaard.Ja ooit was er Ron Haslam die kon er ook wat van!!"Rocket Ron".Helaas was ik er ook bij op het cirquit van Tolbert in April 1984 een zwarte dag in mijn herinnering.Er is een groot rijder verloren gegaan die dag.
Als ik "Jumping Jack Flash" draai op de p.c. dan denk ik soms nog wel eens aan Jackie!!

Foutje, maar dit is het plaatje:

Wat is dit in vredesnaam voor een model :?

BTW: is '178' de officiële modelnaam?? Valt helemaal buiten het normale Yamaha-systeem.

Laatst bewerkt door een moderator:
(Afbeelding)

BTW: is '178' de officiële modelnaam?? Valt helemaal buiten het normale Yamaha-systeem.
Volgens mij een driepitter BSA USA model, alle drie de uitlaten aan de rechterkant, prachtig gezicht. Niet veel gezien hier in NL
(edit) : Heb al een plaatje gevonden. Het is een Triumph Hurricane X-75 (TR X 75), er staat een zwart/wit foto bij, maar is dezelfde als die rij.

Laatst bewerkt:
(Afbeelding)

de gewone BSA en Triumph triple was in de us of a niet te slijten.
toen heeft Graig Vetter een restyling gedaan.
daarmee lukte het wel.

edit: er hoort ook nog een soort driedubbele chopperuitlaat bij :Y
later heeft de rocket3 die uitlaat met de drie pijpjes gekregen, volgens mij was dat ook een Vetter idee
ik heb ergens in een Triumph boekje het hele verhaal wel staan als het zou willen weten.

de gewone BSA en Triumph triple was in de us of a niet te slijten.
toen heeft Graig Vetter een restyling gedaan.
daarmee lukte het wel.
Yes en zo is het. Prachtig gezicht die drie pijpen, net als die 3 pijpen van Mike Hailwoord (alleen zaten er drie aan elke kant. :Y ) Niks Yamaha 178, gewoon een Triumph X75.

Laatst bewerkt:
Zo heette het plaatje toevallig, maar het is idd een x75.

Ad

Zo,
kan ik ook eindelijk eens ff wat zeggen ;)
over motoren toendertijd niet zoveel in te brengen,

maar net John Fogerty zitten kijken, lekker "vroegâh"
heb nog ergens een LP liggen (CCR) en daar uiteraard later de CD van gekocht *O* *O*

maar morgen toch deze ff halen;
"The long road home"

Hier een foto van mijn eerste motor, een Yamaha RD250 uit 1975. Met dank aan MatthiasD die de foto een fatsoenlijk formaat gaf. En het mooiste is......

Ik heb hem weer terug!

full

Zo zag hij eruit in 1980

En zo staat-ie er nu bij....

full

Foto van Shirley van vroeggâh :)

(Afbeelding)

Heel erg bedankt voor het plaatsen van mijn foto Sloopkogel !! Hier zit ik samen met mijn oma ,in het toen nog zeer rustige Leiden, op deze prachtige motor . Nope,hij was niet van mijn pa en ook niet van een ander familie-lid, snik snik,zal wel van een vriend van de ooms zijn geweest :Y Maar goed, laat ik het maar zien als een eerste voorbereiding op de 20 jaar die zouden gaan komen in de race wereld ;)

Een boeiende Zondag voor jullie allemaal , maak er wat van :]

Leola

...1987...Joegoslavie...
24 jaartjes jong ,...6 jaar je rijbewijs en dan ga je als 'pikkie' natúúrlijk op een good-old B-em-wee-tje "rondscheuren"...

weemoed '( .....prachtige tijden...toen.... ~[me=zucht]

full

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan