Hét 40 PLUS topic: Foto van Vroegâh

Doet Boet nog iets in de (classic)racerij eigenlijk? Zo niet, zou ik het toch jammer vinden..

Ben de vrachtwagen ook tegen gekomen een poosje geleden. :Y
Ik had geen idee dat Den Boet daar zelf inzat?
8-)
Dat was de man en dit is zijn tuut.
full

Doet Boet nog iets in de (classic)racerij eigenlijk? Zo niet, zou ik het toch jammer vinden..

Ik zal het eens vragen. Maar volgens mij doet hij dat niet meer.
Cees van Dongen deed dat nog wel.

[Mijmermode on]
Ik verbaas me de laatste tijd vaker over de giga verschillen van toen (vroeger) en nu. Mensen die vroeger ergens in uitblonken (motorracen/hits schrijven/zingen) hadden wel de status van BN-er, maar werden er niet echt rijk van. Velen moeten na hun glorietijd van weleer nu gewoon werken om de eindjes aan elkaar te knopen. Ik vind het een beetje triest om te constateren dat een grootheid als den Boet nu gewoon trucker is. De huidige generatie Gangstah-rappers zakt zowat in elkaar van het vele goud dat ze dragen, wonen in mega villa's en rijden vet/vetter/vetste bakken. En een beetje coureur woont tegenwoordig in Monaco. Doen ze het nou echt zoveel beter als vroeger... ? Ik dacht het niet...!
[mijmermode off]

[Mijmermode on dan maar]:

Maar zijn die nieuwe helden dan wel gelukkig? Vroeger was iedereen ook benaderbaar en dat is bij de nieuwe BN'ers al een stuk minder.

[Mijmermode off]

On topic: wel blij dat er weer reacties zijn. Keep it going!

Te gek al die foto,s van de "vervlogen" tijden!!!
Ik heb er hier ook een stelletje van mijn Laverda,s.
Lange verhalen allemaal al verteld op het Laverda Topic.
Dus hier maar de piccies en verder zwijgen.

Ik op me eerste Laverda 750 S.F. in Apeldoorn in het voorjaar van 1974.

Dit was de tweede 750 S.F. ergens in Haarlem! Met Brembo.s voor en Ceriani voorvork en Marzochie achter schokbrekers.

Deze Yota 1000 kocht ik later in 1982 deze foto is uit 1983 aan het Garda meer "Riva" heette dat dorpje. :]

Laatst bewerkt:
Ik vind het een beetje triest om te constateren dat een grootheid als den Boet nu gewoon trucker is.

Trouwens wat is er met het beroep van vrachtautochauffeur mis??
Doe het zelf al 32 jaar en ik ben er aardig wijzer van geworden.
Heb je al gezien waar Den Boet mee rijd??Die Scania geven ze echt niet bij een pakje boter hoor.
Dat spulletje met die koel oplegger kost een paar keer zo veel als de vetste P.C.Hooftstraat sloep die je maar kan bedenken.
Het is een eerzaam beroep waar je jezelf echt niet te groot voor hoeft te voelen hoor.
Tsja en rijk worden dat is inderdaad meer van de latere sporters.Maar toen werden er ook aardig centjes verdient maar ook net zo rap over de balk gesmeten snappie??
Boetje heeft het helemaal zo slecht nog niet hoor ga maar es kijken bij hem thuis.
Groeten Rob Kawasaki. :] :Y 8-)

Laatst bewerkt:
Te gek al die foto,s van de "vervlogen" tijden!!!
Ik heb er hier ook een stelletje van mijn Laverda,s.
Lange verhalen allemaal al verteld op het Laverda Topic.
Dus hier maar de piccies en verder zwijgen.

(Afbeelding)
Ik op me eerste Laverda 750 S.F. in Apeldoorn in het voorjaar van 1974.

(Afbeelding)
Dit was de tweede 750 S.F. ergens in Haarlem! Met Brembo.s voor en Ceriani voorvork en Marzochie achter schokbrekers.

(Afbeelding)

Deze Yota 1000 kocht ik later in 1982 deze foto is uit 1983 aan het Garda meer "Riva" heette dat dorpje. :]

RIVA !?!? waar ze de beste bootjes ter wereld maken (maakten) !?!? :Y :Y :} :} :}

1 icoon voor alle drie de foto's: :} te gek ! je kan zo in een memorial brochure ;)

Trouwens wat is er met het beroep van vrachtautochauffeur mis??
Doe het zelf al 32 jaar en ik ben er aardig wijzer van geworden.
Heb je al gezien waar Den Boet mee rijd??Die Scania geven ze echt niet bij een pakje boter hoor.
Dat spulletje met die koel oplegger kost een paar keer zo veel als de vetste P.C.Hooftstraat sloep die je maar kan bedenken.
Het is een eerzaam beroep waar je jezelf echt niet te groot voor hoeft te voelen hoor.
Tsja en rijk worden dat is inderdaad meer van de latere sporters.Maar toen werden er ook aardig centjes verdient maar ook net zo rap over de balk gesmeten snappie??
Boetje heeft het helemaal zo slecht nog niet hoor ga maar es kijken bij hem thuis.
Groeten Rob Kawasaki. :] :Y 8-)

..helemaaal niks mis mee juist ! ik heb er wel respect voor .. alleen al de drukte, de aso-auto-rijders,.. files en hoe je je concentratie mbt eerdergenoemde weet te bewaren ?!? erg knap ! Volgens mij was vrachtwagenchauffeur een beroep met veel aanzien, maar nu is dat wat omgeslagen naar zeur-beroep: 'die vrachtwagens altijd ! ..' .. terwijl iedereen alles op tijd wil hebben :? Mijn zege heb je ! van mij krijg je in ieder geval een seintje als je in wil halen, mag je der fijn voorkruipen, zo ! 8-)

RIVA !?!? waar ze de beste bootjes ter wereld maken (maakten) !?!? :Y :Y :} :} :}

Riva's zijn wel de beste (en mooiste) bootjes ter wereld maar komen niet uit het plaatsje Riva aan het Lago di Garda... De naam Riva komt van de geestelijk vader van deze boten, Carlo Riva, en ze werden gefabriceerd in een werf in Sarnico aan het Lago d'Iseo.

full

..helemaaal niks mis mee juist ! ik heb er wel respect voor .. alleen al de drukte, de aso-auto-rijders,.. files en hoe je je concentratie mbt eerdergenoemde weet te bewaren ?!? erg knap ! Volgens mij was vrachtwagenchauffeur een beroep met veel aanzien, maar nu is dat wat omgeslagen naar zeur-beroep: 'die vrachtwagens altijd ! ..' .. terwijl iedereen alles op tijd wil hebben :? Mijn zege heb je ! van mij krijg je in ieder geval een seintje als je in wil halen, mag je der fijn voorkruipen, zo ! 8-)

Wat die omslag betreft daar geef ik je volledig gelijk in.Heb het door de jaren erg zien veranderen.Ook het kaliber "Chauffeurs :+ " is ook niet echt meer wat het in mijn begin tijd was.De saamhorigheid en de collegialiteit is helaas voor het grootste deel verdwenen.
Alleen de oude Dinosaurussen waar ik toch ook al bij ga horen met mijn grijze koppie staan nog achter elkaar.
Zowiezo is het zeuren toegenomen niet alleen onder de "beroeps rijders" maar ook onder de woon werk coureurs, teken van de tijd denk ik.]
Ben reuze blij dat er gelukkig nog steeds een hele grote groep mensen is die net als jij nog begrip hebben voor de "Truckers" *D *D

Riva's zijn wel de beste (en mooiste) bootjes ter wereld maar komen niet uit het plaatsje Riva aan het Lago di Garda... De naam Riva komt van de geestelijk vader van deze boten, Carlo Riva, en ze werden gefabriceerd in een werf in Sarnico aan het Lago d'Iseo.

(Afbeelding)

Mooie boten met een prachtige sound.Heb er geen verstand van maar ik zag ze veel op de meren in Italië. :9~

Mike Hailwood op z'n 6 cil. Honda 350cc 1965 kan ook 1966 zijn. Eiland Man. :} :} :}

full

[edit]

Laatst bewerkt:
Wel ik heb een hele hoge waardering voor "Den Boet" en zijn concurenten van destijds. Wat een geweldige tijd dat was.
Geweldig te horen dat het goed met hem gaat.
Zou HEEL graag wat willen horen en zien van zijn belevenissen tijdens zijn racing career.
Dan hier nog een foto van Boet tijdens de TT 1984, achterop bij Rob Punt omdat hij ivm een crash niet mocht starten. Dat gold ook voor Franco Uncini die naast hen rijdt. Ze reden even een ere rondje. Ben niet zo'n goeie fotograaf, sorry.
full

8-)

Boet en Jack Middelburg, Ammerzoden 1982
Boet zag je van verre aankomen vanwege de stand van zijn ellebogen :z

Boet_Jack_Ammerzoden_1982.jpg

Laatst bewerkt:
Den Helm van Den Boet

Terug
Bovenaan Onderaan