Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog wel een slagje erger... post wel een plaatje dit weekend (zit nu in zwitserland ) rijdt nog best goed hoor!

Zo'n bandje had inmiddels toch ook een eigen naam?

Was het niet een Pilatusie

Laatst bewerkt:

das gebeurt kwam tot dit effect :D

ik citeer :" als jij op dat kreng stapt dan moet je goeie banden hebben! waag het G niet om op dat zooitje bij mekaar hangend rubber nog de weg op te gaan"

uiteindelijk word mij een nieuw setje BT 16's gesponsord. (www.motorreifen.biz (ofzo)

THNX BERTJE!!

nu nog een gek vinden die ze monteerd :D

net dit adresje gevonden (angel ook in 190 leverbaar, zoek op je eigen motortype)

https://mopedreifen.biz/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html (oeps jullie waren me net voor)

als je een adresje weet waar ze goedkoop de bandjes kunnen monteren .....
[edit : die aralservice in zwolle monteert ze op de velg voor 15 euries, alleen zo'n pokke-eind rijden ]

Laatst bewerkt:

zijn goede bandjes, vind en hoor dat ze, als ze koud zijn, wat vreemd reageren...
heel erg de bocht in willen vallen zegmaar... als ze war zijn zijn ze prima

goede tipgever die bert
dat zijn ze allemaal natuurlijk

Laatst bewerkt:
Ted is een stuk minder ver rijden voor jou.
MCR doet dat helemaal niet toch?

ik haal m'n Pilot Road 2 CT's gewoon bij een goed en betrouwbaar lokaal adresje, is net zo duur zoniet goedkoper dan via internet 'goedkoop' bestellen en ergens bij een 'hobbyist' laten monteren. Prijzen zijn inclusief montage en balanceren , maar zal voor de meeste mensen idd wel een pokke-eind rijden zijn , hoewel ik er wel mensen tegenkom uit heel nederland

Dat zijn nette prijzen zeg! Zo kom je op een set uit op 235,37 EUR exclusief montage. Mijn favorite banden zaak is De Molen Banden - Meer dan Banden alleen, Son - Reek en die monteerd de set voor 280 euro. Naar zwolle voor die 15b euro montage is natuurlijk ook niet handig... wat zou het normaal kosten? ergens tussen de 20 en de 30 denk ik? Dan is het verschil nog maar pak 'm beet 20 euro..... maar toch...

Heb ook goede ervaringen met jouw adresje ! Wist alleen de eerste keer niet dat je er niet kan pinnen...dus ff 'proefritje' op de nieuwe banden naar het dorpje verderop...en klaar was kees. Hij zit toch ook in de racerij? Had vorige keer dat ik er was een motor staan waarmee ie geloof ik een schuivertje had gemaakt op het circuit...

Kortom, prima adresje dus komt allen naar het Noorden !

Ik heb al een paar keer een bandje besteld bij motorbandenmarkt.nl

Afgelopen vrijdag een voorbandje besteld (€114,- incl. bezorgen) en maandagmiddag had ik 'm in huis. Ik heb weer een kennis die in de racerij zit (en ook zo'n banden om- en afgooiapparaat heeft) dus dan ruk ik mijn voorwiel er ff uit, rij naar hem toe (met de auto ) en een uurtje later ben ik weer het heertje

Werkt uitstekend

Laatst bewerkt:
Ted is een stuk minder ver rijden voor jou.
MCR doet dat helemaal niet toch?

Bij MCR zijn ze niet blij als je met een bandje van internet aan komt waaien, ze rekenen dan ook hoge prijzen voor montage (ontmoedigingsbeleid). Zelf weten ze ook dat ze niet kunnen/willen concurreren met de internetprijzen.

Normale prijzen voor montage zijn (als je zelf een band meebrengt):
12,50 montage op los wiel (incl balanceren)
12,50 extra voor montage op motor

dus als je je motor binnenrijdt en je hebt twee banden om je nek hangen dan ben je 50 euro kwijt voor montage.

Hmmm....ik ben nu wel even hard aan het overwegen om ook hyperpro veertjes op m'n Strom te laten zetten.....
Tis wel veel geld, maar ik hoor alleen maar positieve verhalen.
De vraag is alleen, is het de moeite om (als het nog kan) het nog voor het weekend te doen, of even wachten tot daarna, zodat ik het verschil goed kan voelen? (tijdens de megatour)

Weet iemand trouwens of het nog uitmaakt naar welke vestiging je gaat?

wat is de algemene tendens onder Vstrom eigenaren over de vering ?

Als men daar vind dat de vstrom slappe/slechte vering heeft, zou ik het zeker doen.

en wel voor het weekend, wat dan heb je er gelijk profijt van, terwijl je aan geld netzoveel kwijt bent
hyperpro heeft zelf maar 2 vestigingen, werkendam en alphen, denk dat ze even kundig zijn dus kies de dichtbijzijnde

[me="Ted"]is dan ook hyperpro-adept [/me]

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe het met de kwaliteit en instelmogelijkheden van de standaard vering van de Strom staat, maar heb je deze (indien mogelijk) al eens fatsoenlijk af laten stellen? Je kunt bijvoorbeeld naar HK Suspension in Tiel bellen en langs rijden. Ze stellen hem dan zo goed mogelijk af. Afhankelijk van de fiets en mogelijkheden ken je hem niet meer terug.

Begin eens met een ty-wrap om de binnenpoot van de voorvork en om de demperstang van de schokbreker te binden. Dan kun je zien of je het volledige bereik gebruikt.

Wat zou je willen veranderen trouwens? Alleen een setje voorveren is 109 euro ofzo. Wil je een andere achterschokbreker en/of de demping van voren aanpassen, dan gaat de prijs hard omhoog.

Nou, de tendens onder V-Strom rijders is allemaal dat ze maar twee grote zwakke punten aanwijzen: De remmen en de vering/slappe voorkant...
Veel rijden ook met een Superbrace

Dus vandaar de interesse
De remleidingen moet ik even kijken....ik vind 100 euro voor een remleiding wat duur, plus dat ik nu al vind dat ie hard genoeg remt.

Zelf nog te weinig kilometers gereden om te kunnen merken hoe hij precies veert (1700 ofzo, maar dat was inrijden).
En ik heb nog niet eens met de instellingen gespeeld. Maar ik heb ook nog weinig 'spannende' stukjes gereden. Misschien dat ik zaterdag iets merk

Maar het is misschien inderdaad wel een goed plan om eerst even te proberen met de instellingen te spelen...
[me="Buzzin"]wil altijd zo snel mogelijk alles weten....en soms vraag je dan dingen waar nog niet 100% over nagedacht is [/me]

is de demping eigenlijk af te stellen bij een strom?

fazer is trouwens weer thuis, nu met vol vermogen
verschil is eigenlijk zo groot dat ik opeens veel langzamer bochten neem ff wennen nog dus

Ik heb mijn vering aan laten passen bij mijn normale dealer. Niks naar Hyperpro geweest.

De vering van de FJR was mi al niet slecht, maar kon wel beter.

@Ted: heb jij de route voor zaterdag downloadable zodat anderen de GPS ook aan kunnen slingeren?

Laatst bewerkt:
Yup, voor en achter volledig in te stellen
Hoe is een tweede...voor lijkt me niet zo lastig, achter even zoeken waar het ook alweer zat.
Bij Hyperpro doen ze het afstellen gratis als je langskomt, ik was in Alphen geweest (da's voor jou toch ook dichtbij?) Misschien zijn ze er deze week nog 's avonds, als je dan ff belt dat je langskomt kan je zaterdag met een nieuwe instelling uitproberen Maar Buzz', je hebt je motor net, en nu al twijfels/klachten over je vering

Status
Niet open voor verdere reacties.