Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
hum oke. kom vermoedelijk op de GTr, de Voyager heeft zweetvoeten gekregen (vast door het lezen van deze berichten denk ik). gister even gekeken en presies op het laagste punt (dus bij uitveren) zitten twee onverklaarbare putten waardoor de olie uit de poot spuit. op nieuw verchromen duurt minstens 2 weken dus.......

Ga nog wel ff de keringen vernieuwen om te kijken of met wat omlaagzetten van d epoten ik het beheersbaar krijg en tot na het Vogezen weekend kan wachten. wil namelijk liefst op The Red Lady mee.
 
Nou, de tendens onder V-Strom rijders is allemaal dat ze maar twee grote zwakke punten aanwijzen: De remmen en de vering/slappe voorkant...
Veel rijden ook met een Superbrace

Dus vandaar de interesse
De remleidingen moet ik even kijken....ik vind 100 euro voor een remleiding wat duur, plus dat ik nu al vind dat ie hard genoeg remt.

Zelf nog te weinig kilometers gereden om te kunnen merken hoe hij precies veert (1700 ofzo, maar dat was inrijden).
En ik heb nog niet eens met de instellingen gespeeld. Maar ik heb ook nog weinig 'spannende' stukjes gereden. Misschien dat ik zaterdag iets merk :)

Maar het is misschien inderdaad wel een goed plan om eerst even te proberen met de instellingen te spelen...
[me="Buzzin"]wil altijd zo snel mogelijk alles weten....en soms vraag je dan dingen waar nog niet 100% over nagedacht is :)[/me]

Ik zou eens beginnen met het afstellen van de huidige vering...
Zet em voor wat stugger en achter had ik de voorveerspanning altijd op max...

Op het V-Strom forum zitten een hoop blaters die elkaar enkel napraten. Heb wel eens een ritje gedaan met het forum en dan hoor je (vooraf) van die lui die vertellen een 1000 nodig te hebben, want ze rijden zo goed en hebben dat vermogen nodig e.d....

Buiten zie je dat ze schaamranden van 2 cm hebben en hun vermogen enkel nodig hebben om op het rechte eind bij te trekken, wat ze in de bochten verloren hadden. En dan maar miepen over vering en van alles en nog wat... het zijn net papagaaien... ;)

Ik verdenk het gros er van die V-strom enkel te gebruiken voor het rijden in een gezapig tempo en die lui lullen gewoon mee over vering e.d. terwijl ze hun Strom nauwelijks belasten en nergens last van hebben. Het nadeel van merk/type fora is dat het langzamerhand veranderd in een soort secte, waarbij ze elkaar doelloos volgen... :+
 
@scammie, mijn mail van gisteren nog ontvangen ?

Verder heb ik de routes voor de GPS nagekeken en bewerkt, op dus nog 1 puntje na, maar daarvoor heb ik zelf wat gevonden (en wellicht dat Scammie met hetzelfde komt)

Hoop wel dat iedereen bij normaal rijden minimaal 200 km op 1 tank haalt (max. afstand tussen tankstations is zo'n 170/180 km , gok ik), maar heb voor sommige stukken al wel een "reserve-tankstation" toegevoegd :X


Hopelijk vanavond dan nog wat tijd over om vast wat teaser filmpjes van afgelopen weekend te maken en op internet te pleuren ... *D

Ojah ....
[me="Ted"]"krijgt" maandag nieuw setje banden, die pirelli angel ST's dus, dankzij Kingcoder .....[/me]
 
Laatst bewerkt:
das gebeurt kwam tot dit effect :D

ik citeer :" als jij op dat kreng stapt dan moet je goeie banden hebben! waag het G*D niet om op dat zooitje bij mekaar hangend rubber nog de weg op te gaan"

uiteindelijk word mij een nieuw setje BT 16's gesponsord. (www.motorreifen.biz (ofzo)

THNX BERTJE!!

nu nog een gek vinden die ze monteerd :D

www.motorzot.nl :?
 
@scammie, mijn mail van gisteren nog ontvangen ?

Verder heb ik de routes voor de GPS nagekeken en bewerkt, op dus nog 1 puntje na, maar daarvoor heb ik zelf wat gevonden (en wellicht dat Scammie met hetzelfde komt)

Hoop wel dat iedereen bij normaal rijden minimaal 200 km op 1 tank haalt (max. afstand tussen tankstations is zo'n 170/180 km , gok ik), maar heb voor sommige stukken al wel een "reserve-tankstation" toegevoegd :X


Hopelijk vanavond dan nog wat tijd over om vast wat teaser filmpjes van afgelopen weekend te maken en op internet te pleuren ... *D

Ojah ....
[me="Ted"]"krijgt" maandag nieuw setje banden, die pirelli angel ST's dus, dankzij Kingcoder .....[/me]

Ja ik denk dat ik voor de zekerheid ook nog even een setje monteer, ergens in de week voor we gaan ofzo. Lekkerre nieuwe ronde banden lopen lekkerder de bocht door. De huidige banden bewaar ik wel want daar zit nog zo voor 4k profiel op.
 
@scammie, mijn mail van gisteren nog ontvangen ?

Verder heb ik de routes voor de GPS nagekeken en bewerkt, op dus nog 1 puntje na, maar daarvoor heb ik zelf wat gevonden (en wellicht dat Scammie met hetzelfde komt)

Hoop wel dat iedereen bij normaal rijden minimaal 200 km op 1 tank haalt (max. afstand tussen tankstations is zo'n 170/180 km , gok ik), maar heb voor sommige stukken al wel een "reserve-tankstation" toegevoegd :X
Hmm, bind wel een jerrycan achterop ofzo 8-)
 
@scammie, mijn mail van gisteren nog ontvangen ?

Verder heb ik de routes voor de GPS nagekeken en bewerkt, op dus nog 1 puntje na, maar daarvoor heb ik zelf wat gevonden (en wellicht dat Scammie met hetzelfde komt)

Hoop wel dat iedereen bij normaal rijden minimaal 200 km op 1 tank haalt (max. afstand tussen tankstations is zo'n 170/180 km , gok ik), maar heb voor sommige stukken al wel een "reserve-tankstation" toegevoegd :X


Hopelijk vanavond dan nog wat tijd over om vast wat teaser filmpjes van afgelopen weekend te maken en op internet te pleuren ... *D

Ojah ....
[me="Ted"]"krijgt" maandag nieuw setje banden, die pirelli angel ST's dus, dankzij Kingcoder .....[/me]

You got meeeeel :)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de "Angels", ze zien er wel stoer uit ;)
Vooralsnog gaat er bij mij eerst weer een setje Michelin Pilot Road 2 op :]
 
Hmm, bind wel een jerrycan achterop ofzo 8-)
serieus, hoeveel km red je dan met 1 tank , en met welke rijstijl is dat ? wat haalde je tijdens je luxemburg weekend ?

IK rij in de bergen / in groep een stuk zuiniger dan alleen, met al dat optrekken/afremmen in nl voor iedere flitspaal, drempel of verkeerslicht.

Want dan zet ik er waar nodig wat extra tankstops in (pleeezzzzz tell me dat je dan wel een creditcard hebt :$ ivm met mogelijk onbemande pompen en slecht geaccepteerde nl bankpassen )

Anders met je designated voorrijder even afspreken over eventueel extra tankstops, of een slangetje etc meenemen om bij daadwerkelijke stilstand van iemand wat benzine te lenen dmv wet van communicerende vaten ?

Je kan uit voorzorg bij ieder stuk bergaf ook gewoon de motor uit zetten })
als een fietser dan al 60 haalt, moet dat met 150 kg extra toch harder kunnen :P
 
Laatst bewerkt:
serieus, hoeveel km red je dan met 1 tank , en met welke rijstijl is dat ? wat haalde je tijdens je luxemburg weekend ?

IK rij in de bergen / in groep een stuk zuiniger dan alleen, met al dat optrekken/afremmen in nl voor iedere flitspaal, drempel of verkeerslicht.

Want dan zet ik er waar nodig wat extra tankstops in (pleeezzzzz tell me dat je dan wel een creditcard hebt :$ ivm met mogelijk onbemande pompen en slecht geaccepteerde nl bankpassen )

Anders met je designated voorrijder even afspreken over eventueel extra tankstops, of een slangetje etc meenemen om bij daadwerkelijke stilstand van iemand wat benzine te lenen dmv wet van communicerende vaten ?

Je kan uit voorzorg bij ieder stuk bergaf ook gewoon de motor uit zetten })
als een fietser dan al 60 haalt, moet dat met 150 kg extra toch harder kunnen :P

Met hemelvaart ga ik 4 dagen na de Eifel met 4 personen. Lijken me vergelijkbare omstandigheden. Zal dan ff kijken.

Zal wel goed komen allemaal.
 
hum 300 op de GTR moet mij wel lukken 8-) O-) . Ziet er naar uit dat de Voyager een korte rust krijgt wegens zweetvoeten en Lelystad niet meewerkt (wel al afgedraaid, maar daarna wegens ziekte personeel verchromen van de binnenpoten stilgevallen hoorde ik vanmorgen |( |( ) :X .
 
Met hemelvaart ga ik 4 dagen na de Eifel met 4 personen. Lijken me vergelijkbare omstandigheden. Zal dan ff kijken.

Zal wel goed komen allemaal.
Tja, maar dan worden de routes zowieso niet meer aangepast. Routes moeten uiteraard op tijd "definitief" zijn & na dat hemelvaart-weekend ben ik zelf druk met eigen voorbereidingen, vrijdag 29 mei vertrek ik namelijk al riching de vogezen, met een korte omweg door de alpen })

Dus nogmaals de vraag, hoe ver kom je normaal met een tank ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga me er ff tegenaan bemoeien (onhebbelijkheidje van me):

Een GS 500E heeft een tankinhoud van 17 liter. Volgens mijn rekenmachine mag hij dan 1:11,7 rijden om de 200 km te halen.

Bij even zoeken vind ik 1:20 voor die fiets. Dat mag dus geen enkel probleem zijn.

Oh ja, hebeen jullie bij het voorrijden nog gekeken of Whoopie Snacks 's morgens vroeg open is?
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, hebeen jullie bij het voorrijden nog gekeken of Whoopie Snacks 's morgens vroeg open is?
uhuh, ook daar de koffie getest :Y

[me="Ted"]zat echter aan de chocomelk-vervanger dus durft geen uitspraak over de koffiekwaliteit te doen O-)[/me]

het is eigenlijk (ook) een soort truckstop, dus bijna altijd open *D
 
Laatst bewerkt:
uhuh, ook daar de koffie getest :Y

[me="Ted"]zat echter aan de chocomelk-vervanger dus durft geen uitspraak over de koffiekwaliteit te doen O-)[/me]

het is eigenlijk (ook) een soort truckstop, dus bijna altijd open *D

hahahah volgens mij liggen de frikadellen en kroketten daar om 06:00 's-morgens al lekker te spartelen in de frituurpan :P :P :P
 
Okee, mooi zo. Is het dan zo dat we om 9:00 gaan rijden, of is dat eerst verzamelen, koffie drinken en dan om 10:00 opstappen? Kan ik een beetje gaan plannen hoe laat ik weg moet en zo.
 
Ik ga me er ff tegenaan bemoeien (onhebbelijkheidje van me):

Een GS 500E heeft een tankinhoud van 17 liter. Volgens mijn rekenmachine mag hij dan 1:11,7 rijden om de 200 km te halen.

Bij even zoeken vind ik 1:20 voor die fiets. Dat mag dus geen enkel probleem zijn.

Oh ja, hebeen jullie bij het voorrijden nog gekeken of Whoopie Snacks 's morgens vroeg open is?
Sinds de aanschaf van m'n GS heb ik 3460 km gereden en 237 liter getankt. Dit komt neer op een gemiddeld gebruik van 1 op 14,6

Máár bij het rijden in een groep rijdt ik normaal gesproken 1:20. Dus dat is positief.

Máár2 op de snelweg constant 120 km/h slurp ik 1:13 (Geen idee waarom, vastgesteld onderweg na groningen).

Wat betreft de tank: na 10-11 liter moet ik omschakelen op reserve. Het maximum wat ik ooit heb getankt is 15 liter. (Volledig tankinhoud kan niet worden benut)

Moraal van het verhaal: om de 200 km tanken is geen probleem binnendoor.
Op de snelweg is bij 195 km de tank leeg.

Informatie genoeg? :+
 
Okee, mooi zo. Is het dan zo dat we om 9:00 gaan rijden, of is dat eerst verzamelen, koffie drinken en dan om 10:00 opstappen? Kan ik een beetje gaan plannen hoe laat ik weg moet en zo.

Om 09:00 iedereen present (er eerder zijn mag natuurlijk ook, kennismaken, ff lekker pissen, een extra bak koffie etc :) ), we gaan dan al snel over tot de groepsindeling en we streven ernaar dat iedereen om 09:30 aan het rijden is.

Kom je om 09:30 aankakken dan mag je nog net met de snelle groep mee }) }) }) }) })
 
oh ja, verzamelen MET EEN VOLLE TANK

ongeveer 5km voor Whoopy's zit een Esso (op de snelweg)
:Y

[me="Ted"]heeft toch een "Shell for Dumbasses" in Luik in de route ingebakken :$ , kost je echter wel een rondje voor jouw rijgroep als je daar moet tanken })[/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan