Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoor ik daar een kandidaat voor de snelle groep *O*
[me="Ted"]is daar nog niet aan toe :X [/me]

[me="Ted"]gaat zijn VRO2 afzeggen, zouden 5 juli met een hele triumph club gaan, maar bijna iedereen haakte opeens af toen er definitief een datum gekozen was en er betaald moest worden.[/me]
Ga mijn VRO2 dan wel begin 2010 doen ipv na alpen/vogezen :] vakantie ;)
Snel , snel, wat is nou eigenlijk snel? Voor mijn gevoel hoor ik niet in de snelle groep thuis. Snelheidje Fred, dat paste me afgelopen zomer wel :} Is dat snel?
 
was de Merci lekkah ? :P

Of eerst maar de resterende niet-witte paaseitjes opgemaakt :X

Oja, sorry dank je wel voor Merci, smaakte heerlijk *O*
En ik ben niet van de witte eitjes, Maud wel en een vriendin van me die 2 dagen hier kwam met kids ook en dus was Maud boos dat zij alle witte eitjes ophad........ dus die vond de Merci ook erg lekker :Y
 
Snel , snel, wat is nou eigenlijk snel? Voor mijn gevoel hoor ik niet in de snelle groep thuis. Snelheidje Fred, dat paste me afgelopen zomer wel :} Is dat snel?
Fred rijdt meestal bij de langzame ... euh sorry :$ ... "Toeristische" groep O-)








als voorrijder dan })
maar gewoon aanzien, je mag altijd wisselen van groep :Y
 
Fred rijdt meestal bij de langzame ... euh sorry :$ ... "Toeristische" groep O-)
als voorrijder dan })
maar gewoon aanzien, je mag altijd wisselen van groep :Y
Ik zoek een balans tussen
* lekker rijden
* al rijdend van de omgeving genieten
* en, als mensen dat (graag) willen, wat aanwijzingen en tips geven zodat het rijden in de bergen lekkerder/soepeler gaat
* het tempo pas ik aan aan de groep, maar wil wel graag minimaal 1 rijder in de spiegel houden
* VOOR iedere afslag waar men verkeerd zou kunnen rijden, laat ik de groep wat meer binnen zichtafstand komen
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een balans tussen
* lekker rijden
* al rijdend van de omgeving genieten
* en, als mensen dat (graag) willen, wat aanwijzingen en tips geven zodat het rijden in de bergen lekkerder/soepeler gaat
* het tempo pas ik aan aan de groep, maar wil wel graag minimaal 1 rijder in de spiegel houden
* VOOR iedere afslag waar men verkeerd zou kunnen rijden, laat ik de groep wat meer binnen zichtafstand komen

Lukte vorig jaar prima toch _O-
 
Ik zou ze thuislaten, remmen is voor mietjes!

:+

Hoewel ik wel echt jaloers wordt van de foto's ben ik blij dat ik thuis ben gebleven, om precies de reden die king noemt...

Mijn werk is zelfs doorgestapelt terwijl ik wel bezig was het weg te werken, had vandaag echt niet willen beginnen aan mijn werk van donderdag :(
 
Laatst bewerkt:
Het is moeilijk hier wat over te zeggen, ikzelf rij normaal met Michelin Pilot Road2 rond en weet hoeveel km's ik uit een voor (14.000) en achterband (18.000) kan halen. "Helaas" net een nieuwe motor gekocht waar banden opliggen waarmee ik nog geen ervaring heb "Bridgestone Dunlop D221". :Y

Ik heb even met een Dunlop D208 achterband gereden op de R1 en vond het minder goed sturen dan een MPP, mede omdat de Dunlop haast niet waarschuwt... :X Vind de Michelins een stuk vertrouwder aanvoelen bij forse hellingshoeken.


Het heeft weinig zin om jouw bandensituatie te vergelijken met de situatie van een ander...
Mijn MPR2CT kan achter nog probleemloos een paar duizend km mee, echter door een vervelend slijtagepatroon haal ik em er af. Simpelweg omdat ik wil genieten onder de best mogelijke omstandigheden... ;)

Voel eens aan je band (een week (of 2) voor vertrek), hoe rond is deze?
Kijk eens naar het loopvlak, vierkant in het midden? Of juist slijtage aan de zijkant (bij mij mij eindigd de "nop" sterk aflopend, terwijl de nieuwe veel hoger dan de rest begint)... verder kijk je of er schade aan je banden is, geen schroeven e.d. in je band...

Qua profiel zit je met een mm of 4 wel safe hoor... en dan bedoel ik 4 mm in het midden, aan de zijkanten hebben de meesten profiel zat...
:X Bij sommige andersom






:X Maar voor mij geldt ook: Nieuw setje erop voor het weekend..

Ik rij met MPP 2CT en doe 7k met een voorband en iets van 6k/7k met een achterband...

Dan is het beste eraf zeg maar })

:W
 
Laatst bewerkt:
Wettelijk minimum is geloof ik 1.6mm voor banden

Enkel op basis van ervaring met je eigen banden kun je zelf een voorspelling doen, kijk maar naar het verschil van pilatus en mij (een verschil van 11.000 km voor een achterband)

Ik vervang direct wanneer ik op de slijtagenokken van de band zit, bij droog weer zou tie dan nog wel een 1000km meekunnen, met nat weer voel ik me dan allebehalve safe.

In de remblokken zit een groef, als deze niet meer te zien is is de remblok aan vervanging toe, wederom hetzelfde verhaal als bij de banden, voorspelling is moeilijk te doen. Ga anders voor de zekerheid naar een motorzaak om het even te laten bekijken.

Alles beter dan een pilatusje ;)

_O- _O- bij 7k zie je bij mij alleen nog de contour van het profiel (midden van de band) -O- slijtage nokken zijn al weg :P
 
wel ben vanavond maar ff onder de koffers gedoken en een maatje genomen van mijn profiel diepte. na 3000 km zweden, 1600 km duitsland, luxemburg, belgie nog wat tussendoor ritjes frankrijk duitsland en een kleine 14000 km dagelijks verkeer zit ik toch nu na 2 jaar op 2,6 mm. heb ik dan zo'n luie rechter hand of .....

ik dacht dat ik aardig sportief met mijn brommertje omging maar 20.000 is dus veel voor een band begrijp ik nu?
 
zal trouwens morgen maar geld overmaken. zag namelijk dat Leo net binnen kwam met de brommer dus ff overleggen of hij het zelf overmaakt of dat ik het voor ons samen doe.
 
Wat voor Michelins? Ik heb net een voorband besteld: Pilot Road2 De oude zit er nu 14K op. De achterband is net 5K oud, dus ik ga het wel redden denk ik.

Voor de rest: mooie sfeerplaatjes mannen, ik sta zit te popelen. :Y

Ik hoop alleen dat het met mijn rug dan een stuk beter gaat want op dit moment is het hopeloos B| Maar we heben nog een week of drie 8-)
Wees gerust Hansss: Ik heb er PilotRoad2 onder liggen. (Moest eerst ff kijken)
 
wel ben vanavond maar ff onder de koffers gedoken en een maatje genomen van mijn profiel diepte. na 3000 km zweden, 1600 km duitsland, luxemburg, belgie nog wat tussendoor ritjes frankrijk duitsland en een kleine 14000 km dagelijks verkeer zit ik toch nu na 2 jaar op 2,6 mm. heb ik dan zo'n luie rechter hand of .....

ik dacht dat ik aardig sportief met mijn brommertje omging maar 20.000 is dus veel voor een band begrijp ik nu?

mmwwooaahhh ik rij 18k met een achterband en doe dat redelijk sportief, je hoeft je nergens voor te schamen ;)
 
@all voorrijders: hebben jullie ook het gevoel van "wat doe ik hier op kantoor!!!!" ik wil terug en wel zo snel mogelijk, lijken wel ontwenningsverschijnselen :S
 
tja, je zou daar ergens in de bossen een "het MF motorhotel" kunnen beginnen, maar dan moet je steeds inkopen doen voor de gasten, de hond uitlaten, varkens aanrijden met auto met bullbar voor de BBQ, hout sprokkelen voor kampvuur en rondbellen voor bandjes :X en groot deel van de winter zit je ingesneeuwd -O-
(en vooral zorgen voor een fatsoenlijke toegangsweg :X )

[me="Ted"]heeft er nog even aan gedacht om terreinbanden te laten monteren :+[/me]
 
Laatst bewerkt:
tja, je zou daar ergens in de bossen een "het MF motorhotel" kunnen beginnen, maar dan moet je steeds inkopen doen voor de gasten, de hond uitlaten, varkens aanrijden met auto met bullbar voor de BBQ, hout sprokkelen voor kampvuur en rondbellen voor bandjes :X en groot deel van de winter zit je ingesneeuwd -O-
(en vooral zorgen voor een fatsoenlijke toegangsweg :X )

[me="Ted"]heeft er nog even aan gedacht om terreinbanden te laten monteren :+[/me]


Gaaf!!!!
Lijkt me wel wat :Y

Hoelang duurt het voor kinderen de deur uitgaan :?
 
Vanmorgen de motor bij de dealert gezet. Bleek toch ketting & tandwielen te zijn, met name het voorste tandwiel. Ze hebben daar meer ZZR1400's in onderhoud en die hebben allemaal rond de 20 à 25 duizend km de set vervangen. Ik dus met 36 duizend. Lang leve de pro-oiler (ja ik ik rijd natuurlijk altijd heel voorzichtig he, niet te hard optrekken, niet te snel rijden enzo)...

Maar goed ik had dus geen afspraak dus het is nog even afwachten of het deze week lukt, zal best hoor, maar ze zaten erg vol. "Het moet gaan regenen" zei de man "dan komt de helft niet opdagen".... gek he? Je zou zeggen, als je afgesproken hebt dan... maar goed bidden voor regen deze week dus, anders moeten we zaterdag op de XJ900 naar Zwolle.
 
altijd beter dan dit....toch ? :]

[afbeelding]


Ted zei het ook al "hee wat leuk, een nieuwe naam"... je kunt nog mee hoor. De Motorherberg heeft welliswaar 40 bedden maar er is echt wel meer plek hoor. Je moet dan wel een luchtbedje meebrengen, maar dat kan het probleem niet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan