Hans, niet opgeven, de aanhouder wint. Neem eens contact op met Nitro Max, en vraag of hij je carbs eens in het ultrasoonbad kan doen. Dan weet je zeker dat ze schoon zijn. Volgens mij woont hij niet zover bij jou vandaan.
Lijkt mij een 2 ledig euvel, defecte bougie en probleem in het vacuum circuit.
Just checking, maar je hebt die reserveraansluiting wel afgedopt/aangesloten? En het slangetje is niet poreus?Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Jullie vergeten ff dat de cilinder wel mee doet wanneer ik de 2de cilinder choke geef.
Ligt dus niet aan de bougie en/of de olie, toch?
Hartstikkke fijn dat jullie mee willen denken en ik reageer daar weer gewoon op.
Het is moeilijk om op afstand advies te geven. Dat weet ik.
CB350: het gaat niet om extra choke geven, de andere 3 lopen op gewoon gas en de tweede doet pas mee wanneer ik de gaffel vd chokestang afhaal en met de hand choke geef aan alleen de 2de cilinder. Ik heb niet gekeken hoe de bougie er dan uitziet, maar dat doet er toch niet zoveel toe?
Ook heb ik de bougie en kap al verwisseld, ook zonder verschil.
Gais, reserve slang is ook altijd aangesloten geweest en de slangen zien er goed uit.
De slang vd kleppendeksel naar het luchtfilter was gescheurd en heb ik tijdelijk vervangen door verstevigde tuinslang.
Vraag is eigenlijk (denk ik) : waarom gaat de schuif niet op en neer tijdens het draaien, terwijl ie licht loopt en het rubbervlies goed is.
Waarom maakt het niet uit hoe ik de stationair schroef zet?
En waarom doet de 2de cil wel mee wanneer ik alleen de 2de cilinder choke geef.
Wordt er dan gebruik gemaakt van een ander circuit?
Dat zou verklaren dat de schuif niet omhoog hoeft en de stelschroef stand niet van belang is...
Kunnen jullie hier wat mee?
Armer?? De choke geeft minder lucht en niet meer benzine....
Wat ik bedoel is dat cilinder 2 zonder gebruik van de choke blijkbaar een te arm mengsel krijgt d.w.z. te veel lucht in verhouding tot de beschikbare brandstof.
Wat ik bedoel is dat cilinder 2 zonder gebruik van de choke blijkbaar een te arm mengsel krijgt d.w.z. te veel lucht in verhouding tot de beschikbare brandstof.
Waar ik nog even aan zat te denken was het schroefje onderaan ieder spruitstuk om je vacuummeters aan te sluiten. Is die er toevallig uit ?? dan loopt ie stationair ook nooit.
Allan, je schreef:
Is het kanaal waar het vacuum doorheen gaat dat boven het membraam uitkomt,waardoor de gasschuif omhoog wordt gezogen geheel open??
Je hebt de gasschuif zelf al eens voorzichtig omhoog geduwd? Ging dat soepel en kwam die ook weer netjes naar beneden gezakt?
Blijft de gasnaald niet teveel klemmen in z,n "zitting" bv als die niet mooi recht uit de gasschuif komt?
Ik zal kijken naar dat kanaal. Ik weet niet meer of ik er naar gekeken heb. Gasschuif gaat met de hand soepel omhoog en zakt vanzelf weer naar beneden. Gasnaald klemt dus dan ook niet.
Membraan is heel en het deksel is niet gescheurd oid. Veer is gewoon de zelfde.
Raymond:
Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Tzt wil ik graag gebruik maken van je aanbod, maar eerst moet de 2de cilinder meedoen.
Het spuiten kan niet de oorzaak zijn, alles is immers voor de zoveelste keer doorgespoten enz.
Robin, in mijn handboek van Peters, wat toch niet voor de Amerikaanse markt bedoeld is, laat ook die schoeven zien, ook zonder aanduiding en benaming...
Tweede bougie is donker en nat, vd olie.
ls ik het echt gehad heb met Suusje, dan heb ik een verrassing voor haar in petto!
Vanmorgen een gesprek gehad op mn werk en er is een beetje hoop...
Armer?? De choke geeft minder lucht en niet meer benzine....
Hapo,die stelschroef is voornamelijk voor stationair lopen.
Zie GS-Classic, the Website for Suzuki GS-Modells! klik op Tipps (bovenaan) dan onder Kraftstoffanlage aanklikken :Fehlersuche am Vergaser
Daar zie je mooi de werking van jou carbarateurs.
Hopelijk heb je er wat aan.
Gr,
Allan
Raymond:
Ja, nr 2 heeft de reserveaansluiting. De tank is altijd aangesloten geweest tijdens het lopen. Ik heb zelfs de tankdop eraf gehad.
Beste Alan,
Wat we bij de GS de choke noemen is het niet in de letterlijke zin van het woord, dat is echt een vlinderklep of schuif die in de venturi komt en zo de luchttoevoer verstikt, get it? "choken" In plaats daarvan open je door de plunjer omhoog te bewegen een extra brandstofkanaal zodat het mengsel rijker wordt.