GS550E toonbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat valt daar om te lachen, Robin? :( Je vergeet BV erachter te zetten!
Het zou eigenlijk moeten zijn: HAPA... _O-

Jij poetst je uitlaten door je kat er maar lekker tegen aan te wrijven?!

Heb afgelopen weekend dit hele topic met zeer veel belangstelling gelezen en de foto's bekeken. De detailfoto's van het metaalbewerken zijn prachtig. Heb je die zelf gemaakt en met wat voor een toestel?

Volgens mij wordt je, naar mate je met zo'n project bezig bent, steeds kritischer en ga je steeds meer op de perfectie letten. Zit wel eens te kijken naar die Biker Build Off programma's, maar iets ouds weer mooi maken is volgens mij minstens 10x moeilijker en tijdrovender dan iets geheel nieuws bouwen.

Complimenten !

Yonni, je geeft eerst je kat appelgebak met slagroom en de kat poetst je uitlaten wel... _O-
ThomasTDM, fotoos maak ik zelf. Fotografie is een van mijn hobbies. Ik heb een Canon EOS 5D, dit is een digitale spiegelreflex met een zg fullframe sensor en daarbij gebruik ik voor mijn topicfotoos voor 99% de 50mm f1.8 objectief.
Van iets ouds weer iets mooi maken is vaak tijrovender (niet moeilijker, tenminste voor mij niet), dan iets nieuw maken, maar dat geldt voor meerdere dingen.
Voor mijn GS geldt, dat ik moet oppassen dat ik niet doordraaf. Anders wordt het een never ending story...Ik heb wel eens mijn twijfels gehad, zovan: tot waar moet ik gaan?Er zijn nl zoveel dingen die mooier en beter kunnen. Ik maak de motor nu eerst zover in orde dat ik kan rijden en wanneer alles pefect werkt, ga ik de tank, voorspatbord, kontje en de zijkappen aanpakken. En dan sluit ik het project af.
Het is gebeurd met het mooie weer!! Verdorie. -O-

Hej maar jij hebt ook nog een kabouter in dienst, ja zo komt het werk wel erg makkelijk af, jij lekker pitten en die kabouter natuurlijk al het werk doen :+

Vandaag op mn vrije dag naar het werk geweest, buiten had ik vandaag toch niks te zoeken.
Ik heb het laatste straalklusje gedaan.

plastiekenrommelyj6.jpg

Er zijn twee oranje glaasjes stuk en een bevestigingspunt is afgebroken. Weer wat te repareren, zucht... -O-

De uitlaatbochten waren aan de onderzijde (aan de collector kant) overgespoten met zilverlak.
Daaronder zat toch roestvorming. Dus ook maar dofgestraald, voordat het doorrot.
Misschien dat ik ze volgend jaar ofzo opnieuw laat verchromen.

uitlaatbochtensn6.jpg

Ook met de chromen sierkap vd voorvork bezig geweest:

sierkapvoorvorksu2.jpg

De kabelboom heb ik ook in handen gehad, morgen moet ik ff isolatietape halen. Hier en daar is de tape weg.
Verder mankeert daar niets aan, volgens mij.
Toenet ben ik aan stinken geweest in de kelder en ga zo weer lekker verder stinken. :9

Groeten.
:W

Laatst bewerkt:
Wat valt daar om te lachen, Robin? :( Je vergeet BV erachter te zetten!
Het zou eigenlijk moeten zijn: HAPA... _O-

Wel opletten Hans ik deed de Mekka smiley :} niet de ik lig dubbel smiley. _O-

HAPA BV klinkt goed.

Robin, het was nog te vroeg denk ik...
Nee, dat gaat niet lukken, Thomas. Dan moet ik talloze stekkers eraf zien te krijgen. Daar heb ik geen trek in. Bij zo'n simpel kabeltje als bij de versnellingsindicator wil dat nog wel. En zo slecht is de kabelboom niet.
De spuitlak is weer op. Morgen maar weer nieuwe halen.
Ik had een bepaald bedrag in mn hoofd voor de GS, maar dat haal ik bij lange na niet...

Je hebt trouwens ook van die vulcaniserende tape. Het wordt dan net een soort krimpkous, 1 geheel. :9 Is wel een stukje duurder... :?

Ik zal daar straks, na de koffie, eens naar kijken. Wordt vervolgd.
Tot later!

Mooi spul dat vulcaniserend tape. Werkt fantastisch en het zit goed vast.

Mooi spul dat vulcaniserend tape. Werkt fantastisch en het zit goed vast.
Ik had wel dat het begon te scheuren als het veel beweegt, waar ik stage heb gelopen repareerden ze opengesneden kabels met vulcaniserende tape en en vervolgens isolatietape erover heen. Ging soms over stukken van meerdere meters en hield goed, zeker gezien het feit dat die kabels elke dag gebruikt worden.

Klompen? Wat zijn dat... :?
Geen vulcaniserende tape kunnen vinden, niet bij een automaterialenwinkel, Karwei, Gamma en ook niet bij Praxis. Dan maar een grote rol isolatietape gekocht. En die is helemaal op gegaan. :Y
Ik heb het het strak om heen gedraaid met een flinke overlap en aan het begin en einde een aantal keren omwikkeld. De boom is net zo stijf als een hark, dus net zo stijf als ik...
Als ik straks wil sturen verbuigd het stuur, haha. :+

kabelboomgefatsoeneerdzn0.jpg

Voor de verandering nog wat gespoten:

tellerhuizenencarbklemmkg2.jpg

kettingkapenknippersgz3.jpg

uitlatengespotencb3.jpg

Verder nog wat gerommeld aan de GS, maar ik had het weer niet mee... '(
Morgen maar proberen verder te komen. De koningin kan de pot op! :o

Mag ik eerst koffie leuten? :9 Anders wordt het helemaal niks!
Hoe was het op Schelling? Lekker zeker, he? :Y En ikke maar werken... ;(

Klompen? Wat zijn dat...

Vroeger eens in Wezep bij MC Tuftuf op een winterfeest geweest. Daar waren een stel mannen van MC Klomp, die kunnen dat vast vertellen.
Als ze van de motor af kwamen werden de laarzen versisseld voor klompen... :)

En, hebben jullie er weer zin in om mijn geneuzel aan te zien? Vast niet...

Het was vandaag een wisselvallig dagje! Ik ben blij met mn motorhoes, gaat het regenen hup het gereedschap enz onder hoes.
Toch wel veel gedaan. Tijdens de mindere perioden binnen wat gedaan.
Voor:

schakelaarhuizen1iz4.jpg

En na:

schakelaarhuizen2ae3.jpg

Aandrijftandwiel van toerenteller mocht ook wel behandeld worden. Voor:

aandrijftandwieltoerentci4.jpg

De na foto komt een aantal fotoos later...

Daarna bezig geweest met de dynamo:

dynamouz7.jpg

Op de foto kun je zien dat de kabel geklemd wordt door twee carroserie ringen en een rechthoekig plaatje. De orginele plaatjes had ik niet bij de motor gekregen, de dynamo zat er ook los bij. De vorige eigenaar was hier al een keer mee beziggeweest. Ik heb zelf maar wat gemaakt. Over de vorige eigenaar gesproken: lees je nog wel mee, Johan? :?

Dynamodeksel gemonteerd met een nieuwe pakking en als extra een beetje siliconenpakking, wel moet er nog een stekker aan de kabel gemaakt worden:

dynamodekselgemonteerdte3.jpg

Ik kwam erachter dat er nog twee draadgaten kapot waren, beetje vergeten... |(
Bij deze dan. Draadgaten uitgeboord:

draadgatuitgeboordep0.jpg

Draad tappen:

draadgatengetaptvt1.jpg

En zie hier, nieuw draad:

draadgatengetapt2gv7.jpg

Kleppendekseldekseltjes erop:

bijdekleppendekseldekserl4.jpg

En toen? Oh ja, het aandrijftandwiel vd toerenteller:

Daar ontbreekt nog wat:

plaatsvhaandrijftandwieps4.jpg

Daar gaat ie:

aandrijftandwieltoerentch4.jpg

En gemonteerd:

aandrijftandwieltoerentnv6.jpg

Heb ik nou niet meer gedaan? :N
Jawel, hoor. De kabelboom op zijn plek gelegd en erachter gekomen dat ik dus geen fotoos gemaakt heb van de elektrische installatie en in mijn handboek staat niet veel in. Na een jaar weet ik niet meer, hoe het een en ander gezeten heefd. Handig, he? |( Dus dat wordt schooien of puzzelen!
Voorwiel en voorvork gedemonteerd en de chromen sierplaat geplaatst en de rest doe ik morgen.
En verder nog wat kleine dingetjes. En natuurlijk gefotoshopt, dat zien jullie later wel.
Morgen zijn de uitlaten ook aan de beurt!

Laatst bewerkt:
Hoe heb je de lettertjes in de knoppenhandel ingekleurd? Gewoon heel precies met een kwastje?

Mooi werk! T was hiero ook wel knap weer, 1 regenbuitje en een beetje wind maar voor de rest mooi weer! Lekker gebbqed :9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan