Martijnkools, je vraagt maar een eind raak!
De cilinderkopbouten zijn op het juiste moment aangetrokken.
Merktekenplaat voor de juiste stand vd nokkenassen gemonteerd en de krukas op de juiste stand gezet:
Daarna de nokkenassen gemonteerd met de merktekens 2 en 3 naar bovengericht:
Het aantal pennen vd ketting, die tegenover de merktekens 2 en 3 moeten staan, moet 20 zijn.
Toen de nokkenaslagercups gemonteerd:
De lagercups vd uilaatkant kon ik eigenlijk zo monteren, moest alleen maar de krukas iets verdraaien, zodat de nokkenas in de lagers kwam te liggen. De nokken liggen hier net iets vrij vd kleppen.
De inlaatkant ging iets moeilijker, omdat hier de nokken niet vrij kwamen te liggen. Dit komt omdat de nokhoeken anders zijn dan bij de uitlaatkant.
Toch de beste positie opgezocht en de bouten op gevoel telkens iets verder aangedraaid.
Met dat iets bedoel ik dan een halve slag. Zo wordt de nokkenas niet verkeerd belast, zodat ie niet breekt...
Daarna de automatische nokkenaskettingspanner gemonteerd, moest wel eerst een nieuwe pakkking maken. Deze zat niet in de pakkingset...
Toen mezelf gecontroleerd en daarna de ontstekingsplaat gemonteerd (voordat ik de plaat had gedemonteerd, had ik eerst merktekens gekrast. Die kun je wel zien op de foto):
Kleppendeksel is opnieuw gespoten en past nu bij de rest van het blok.
Vandaag op zoek geweest naar o-ringen voor de inlaatrubbers, helaas niet gevonden.
Komende week maar eens naar ERIKS gaan in Zwolle.
Wel een bougiesleutel en rvs schroeven en boutjes en kunstof ringetjes gekocht.
Vanavond de klepspeling kontroleren en als dat nog goed is ga ik morgen het kleppendeksel monteren, de ronde kleppendekselplaatjes monteren en de bougies vast draaien.
Dan zit het blok dicht, op de uitlaat en inlaatopeningen na dan.
Morgen gaat de GS een frisse neus halen.