GS550E toonbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, gewoon met fotoshop!
Nee hoor, ik had een penseeltje bij geknipt maar later kwam ik op het idee om een speld te gebruiken!
Eerst met de scherpe punt geprobeerd, maar dat ging niet geweldig. Toen de punt iets afgeslepen en toen ging het goed. Je moet wel voorkomen dat er aan de speld zich een druppeltje vormt, na het indopen. Anders loopt de lak over de letters heen, dat is me toch wel een paar keer gebeurd. Toen het overtollige weggeveegd met een in terpentine bevochtigd stukje wc-papier.

Ik heb het een keer gedaan met een lucifer stokje, met mes puntje gesneden. Ging ook goed.

Ik werd toenet weggepest door onweer, regen en hagel. :( Bah, niks aan zo... Gister was het toch heel wat beter. Maar koffie drinken dan. :9
Ik heb het voorwiel er weer in, spatbord ook en voorremmerij is voorzien van remblokken en remleiding omhulsel zit eromheen. :?
Kettingkap zit op zijn plaats en nu was ik met de middelste uitlaatbochten bezig.
Ik ga zo weer verder, het onweer is bijna voorbij.

:W

En nu ziet het er bij ons schitterend uit, nu ik gestopt ben... |(
De uitlaatbochten zitten eraan en aan een kant de demper ook.
Op de eerste foto zie je de middelste twee bochten gemonteerd zitten, evenals de sierkap op de voorvork. De remmerij voor is ook klaar, alleen moet er nog remvloeistof in en dan ontluchten. Dat geld trouwens ook voor achter.

uitlaatbochten2stuksnp0.jpg

Hier laat ik de montage vd bochten zien, nieuwe pakking zit in de cilinderkop en het schroefdraad
wordt voorzien van hittebestendig (850 graden) kopervet:

uitlaatbochtenmontagetg3.jpg

Hier zijn alle vier de bochten gemonteerd:

uitlaatbochten4stukssq3.jpg

En tot slot aan een zijde een demper gemonteerd, echter nog zonder pakking tussen de collector en demper. Ook moeten er nog nieuwe rvs klemmen komen. De rvs beschermkappen die op de grond liggen moeten ook voorzien worden van rvs klemmen, deze zijn nu van gewoon gegalvaniseerd staal. En de kappen mogen wel gepolijst worden...

uitlateneenkantklaarjp0.jpg

Morgen krijgen jullie de andere kant vd GS te zien!

Ze ogen inderdaad een beetje dik.
Misschien komt het door de kleur?
Dat zwarte wat minder aanwezig zijn?

Ziet er erg netjes uit Hapo! :)

Ja Natas, en anders ik wel!! :Y Maar dat duurt nog even... Ik vind het trouwens jammer dat je gestopt bent met je project en helemaal jammer vind ik het dat je het in onderdelen wilt verkopen, zonde! Ik zou daar nog eens over nadenken.

Goed, het was een prachtige dag en het ging lekker. :Y
De rechterkant vd motor is nu ook ''klaar''. De uitlaatdemper is definitief gemonteerd, de voetsteunen en de kettingkap.

motorlaanzichtps9.jpg

De slechtste voetsteunrubbers zien er zo uit en heb ze vervangen door die uit de steun uit Duitsland:

voetsteunrubbersmb5.jpg

Even een paar vergelijkingsfotoos.

Voor:

kettingwielenschokdempehy8.jpg

En na:

aanzichtlachtergl9.jpg

Voor:

achterremrr2.jpg

En na:

aanzichtrachtermf9.jpg

Voor:

full

En na:

schetsplaatslxy5.jpg

Het luchtfilter verdiend nog de nodige aandacht, was ik ff vergeten:

luchtfilter1iz7.jpg

luchtfilter2yo0.jpg

luchtfilter3kq4.jpg

Daar ga ik komende week op mn werk mee beginnen.

Verder heb ik het onstekingsdeksel gemonteerd en de houders voor de knippers achter.
Morgen ga ik met de carburatuers aan de gang, ik had gezien dat de O-ringen vd verbindingsppijpjes naar zn grootje zijn. En als het meezit ga ik ze definitief monteren.
Ook heb ik nog wat onderdelen verzameld om mee aan de slag te gaan mocht het gaan regenen.
Zoveel onderdelen heb ik niet meer. Het meeste heeft te maken met de elektriek.

Laatst bewerkt:
zoals jij het doet ga ik m'n volgende project ook maar aanpakken. Ik raak veel te snel het overzicht kwijt, dus vanaf nu gewoon per onderdeel bezig.

Thomas, dat is aan het oog van fotosjop ontsnapt!
Dat is de orginele voetsteun van zes fotoos terug, ik had voor die een mooie gekocht in duitsland maar die bleek niet te passen. Voorlopig laat ik het zo.
Vandaag op jacht geweest naar nieuwe O-ringen voor de carburateurs. Bij een scooterzaak heb ik uiteindelijk bruikbare ringen gekocht.
Ik kwam er achter dat een chokeklep vast zat, zo vast dat er wat afbrak |( :

chokeklepenoringenzo3.jpg

''A'' is afgebroken en ''B'' is beschadigd.

Zo hoort het orgineel eruit te zien:

carborgineelmn6.jpg

En dat heb ik er van gemaakt, met de middelen die ik in huis heb:

carbgerepareerdzb4.jpg

Het werkt weer naar behoren, maar ik heb vandaag dus niet datgene kunnen doen wat ik wou. Helaas, pindakaas. Morgen maar verder kijken.

Vandaag dus verder gekeken en de carburateurs zitten er wel aan, maar ik krijg de onderste bouten niet vast. Ik kom er met geen mogelijkheid bij, de vlotterbakken en het verbindingsprofiel zitten in de weg. Daarbij komt dat ik nu ook het luchtfilter niet op zn plaats krijg, het frame zit nl in de weg... |( Moet ik maar eens ff over nadenken.

carbsopznplaatsfi4.jpg

Deze krijg ik dus niet vast:

hoezetikdienuvastjh4.jpg

Die witte rug is nu dus wel flink rood, he :+ :

geefhemeenfantabe2.jpg

De GS tot nu toe:

bloklinksic7.jpg

blokrechtsnp9.jpg

Van bovenaf:

gsvanbovenafcs9.jpg

En hoe het was:

helemotor1gv4.jpg

Achterlicht zit er in met een nieuw nummerplaat-verlichtingslampje en de nummerplaat:

gsachterkantro3.jpg

Leuk he, 2x MF!! :P

Motorblok nog maar eens (laatste keer, hoor O-) ):

motorbloknogmaareenskv9.jpg

Nou, voorlopig kan die wel ff. Vakantie is voorbij, helaas...Maar ik ga op mn werk nog wel verder, met het luchtfilter enzo.

Laatst bewerkt:
Tsja...zit niet veel anders op dan t eea weer te demonteren zodat je de luchtfilterkast en de inlaatrubbers fatsoenlijk kunt monteren..
T wordt wel een hele mooie zo, ga je m ook echt gebruiken? ;)

Hoi Hapo,

Ik heb zelf ook een GS550E gehad en het monteren van de carbs is een hel.. De in mijn ogen enige goede manier.. Carbs er tussen uit. Inlaatrubbers vast schroeven.. Dan luchtfilter box op z'n plaats leggen, maar niet vastzetten.. Dan kan je met veel gevloek en gepiel de carbs ertussen frotten.. En dan de carbs vast zetten op inlaatrubbers en luchtfilterhuis, en dan luchtfilter vastzetten!!

Succes!

Hoi Hapo,

Ik heb zelf ook een GS550E gehad en het monteren van de carbs is een hel.. De in mijn ogen enige goede manier.. Carbs er tussen uit. Inlaatrubbers vast schroeven.. Dan luchtfilter box op z'n plaats leggen, maar niet vastzetten.. Dan kan je met veel gevloek en gepiel de carbs ertussen frotten.. En dan de carbs vast zetten op inlaatrubbers en luchtfilterhuis, en dan luchtfilter vastzetten!!

Succes!

is met de meeste brikjes zo... blijft een gefrot!

Ach man, hou op! Wat een ellende, maar daar kom ik straks op terug. ;(
Afgelopen week met luchtfilter enzo bezig geweest.
Dit was het filtermateriaal en de afdichting van het deksel:

filtermateriaalay0.jpg

Filterkast schoongemaakt en met siliconenspray behandeld en in elkaar gezet:

luchtfilterhuisco8.jpg

luchtfilterkastalsnieuwjq1.jpg

Filterhuis gestraald, gespoten en in elkaar gezet met nieuw filter en afdichting onder deksel:

luchtfilterfe9.jpg

luchtfilterhuisalsnieuwmc1.jpg

Accubak gestraald en gespoten:

accubakmv9.jpg

Vanmorgen eerst naar het postkantoor geweest om de GS te ontschorsen en nu maar wachten op de wegenbelasting.
Daarna doek gespannen over de waslijn en toen beziggeweest met de carbs en luchtfilter.
Foei, wat een gemartel. Ik heb inderdaad een aantal keren gevloekt en dat doe ik niet gauw! :N
Ik heb vanalles geprobeerd, het wou me niet lukken. Dus ik heb mn geduld verloren en de slijptol gepakt. Dan maar een stuk uit het frame geslepen (ja, sorry hoor!!) en toen was het een eitje! })

heheluchtfiltererinif5.jpg

Vanavond, als het wat minder warm is, het stuk frame er in lassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan