GS500 Topic #12

Status
Niet open voor verdere reacties.
komt omdat et nogal beroerd schakeld zegmaar:P

In tegendeel het schakeld en rijd zelfs veel beter als een motorlaars, en remmen ook! Klomp is star en geeft in tegenstelling tot de zool/wreef van een motorlaas geen krimp. De klomp word een onderdeel van het schakelmechanisme. Bijkomend voordeel is dat je ook omhoog kan schakelen door je hak omlaag te drukken ipv. je wreef omhoog, ik heb zelf 2 jaar last gehad van mijn tenen, en zo kon ik goed lange stukken rijden zonder last te krijgen. Enigste wat minder is is het aanlopen, maar ja dat is met motorlaarzen ook waardeloos.


Wat je ook kunt doen is de band gewoon om je lichaam doen, als een hoepel ;)
Ziet er ook lomp uit, maar wel functioneel.

Banden willen nog wel eens afgeven, dat heb ik liever niet op de motorjas.
 
In tegendeel het schakeld en rijd zelfs veel beter als een motorlaars, en remmen ook! Klomp is star en geeft in tegenstelling tot de zool/wreef van een motorlaas geen krimp. De klomp word een onderdeel van het schakelmechanisme. Bijkomend voordeel is dat je ook omhoog kan schakelen door je hak omlaag te drukken ipv. je wreef omhoog, ik heb zelf 2 jaar last gehad van mijn tenen, en zo kon ik goed lange stukken rijden zonder last te krijgen. Enigste wat minder is is het aanlopen, maar ja dat is met motorlaarzen ook waardeloos.
Plus het feit dat je enkels niet echt beschermd zijn met die mooie nederlandse schoenen :P
 
Bedankt allen voor keeringen/tank spuiten verhaal :)

Hier heb ik zeker wat aan

Ik heb zelf ook een kennis auto`s spuit, dus.... naja we zien wel

Het is voor mn vriendin namelijk. Nee niet zij moet een kleurtje maar haar toekomstige motor wel denk ik ;)
 
De ex-GS van fluxburner staat nu bij mij in de achtertuin. Helaas hebben we hem te stevig vastgezet en is daarbij de koppelingshandel gebroken. Volgende op me lijstje dus. Ik zal morgen wel een fotootje maken voor de openingspost en een motorstek aanmaken.
Kan niet wachten totdat die rijdt.... :P
 
zoals in deel #11 belooft het verhaal achter de foto.

dat is dus de voorste bout die je blok aan je frame hangt en bij mij dus ook me valbeugels die af geragd waren doordat het een les fiets is geweest.

dus even alles losdraaien en vervangen maar. dat ging best goed tot op die bout na.

dus flink kracht zetten enz.. maar met een sleuteltje 14 en een rateltje die ook niet veel groter is. die zat dus vast.

dag later maar een grote moment sleutel gehaald arm van 45 cm kan je al even wat meer kracht verzetten. iets teveel. kop eraf

dus toen had ik een bout zonder kop muurvast door blok en frame.

dus het losse stuk frame eruit gedopt. zodat ik wat meer ruimte had.

moertje weer tegen de afstandsbus draaien en kijken of ik hem eruit kon slaan. niet dus.

dan maar een lading wd 40 ingeslagen om het allemaal een beetje los te kunnen krijgen.

misschien krijg ik de afstandsbus er wel af dan kan ik tenminste zien hoe de bout in het blok zit.

na een middag op de afstandsbus rammen er eindelijk vanaf gekregen.

en jawel hoor die bout is lekker vast gerot in het blok. combi oxidatie roesten en wat je nog meer kan verzinnen.

afstands busje er weer opgedaan moertje erop op spanning brengen en dan het blok even goed op laten warmen. dat deed dus vrij weinig kon hem nog een beetje aandraaien.

vanmiddag maar weer losgedraaid en toen leek het erop of ik de bout een halve slag mee draaide maar meer was het resultaat niet.

dus dat eruit tikken moet beter kunnen met een boorhamer en beitel op een ander boutje en verbindingsstukje die dan weer op de bout zat gedraaid. uurtje lopen herriemaken. weer niks. behalve dat het schroefdraad naar zijn graf was door de goedkope troep die ze bij de ijzerhandel verkochten :( .

dus mischien loop de andere afstandsbus wel vast tegen het frame dus die maar in 2e gezaagd met een klein ijzerzaagje. die eenmaal doorgezaagd proberen om de bout eruit te slaan eens kijken wat me te doen staat voor de andere helft van de bout. tik links en rechts en vliegt eruit. ok zo gemakkelijk gaat dat niet met de andere helft.

dan maar het verrotte schroefdraad eraf zagen en de resterende 3 cm benutten om daar weer een moer op spanning te trekken. en dan kijken of er beweging in te krijg is. mooi niet ook die moer was alweer verrot voor hij een beetje op spanning was :(


dus nu zit ik met een halve bout die muurvast zit in me blok en er nog niet uit te krijgen is.

iemand nog tips en ideeën?
 
Plus het feit dat je enkels niet echt beschermd zijn met die mooie nederlandse schoenen :P

Heb je een punt, maar heeft uiteraard niks te maken met of het wel of niet lekker rijd. Die 2e foto met die band achterop, was in Odoorn, heb toen iets van 175 km gereden, en daarna de hele dag op het festival gelopen, wil ik op motorlaarzen niet proberen
 
Heb je een punt, maar heeft uiteraard niks te maken met of het wel of niet lekker rijd. Die 2e foto met die band achterop, was in Odoorn, heb toen iets van 175 km gereden, en daarna de hele dag op het festival gelopen, wil ik op motorlaarzen niet proberen
Ik op klompen ook niet :P
Hier in t zuiden zie je bijna niemand erop lopen.
Heb er zelf nog ooit op gelopen, dus kan best dat t heel lekker zit, maar geen ervaring mee
 
zo, kuip zit eindelijk op m'n motor, kan nog wat netter, magoed.

bevalt zeer goed zo'n kuip! top ligt 10km hoger en ook een stuk minder wind om m'n lichaam, looks zijn wat minder imo, dat is het nadeel. (zal binnekort ff foto's schieten, ook voor de op)
 
zoals in deel #11 belooft het verhaal achter de foto.

dat is dus de voorste bout die je blok aan je frame hangt en bij mij dus ook me valbeugels die af geragd waren doordat het een les fiets is geweest.

dus even alles losdraaien en vervangen maar. dat ging best goed tot op die bout na.

dus flink kracht zetten enz.. maar met een sleuteltje 14 en een rateltje die ook niet veel groter is. die zat dus vast.

dag later maar een grote moment sleutel gehaald arm van 45 cm kan je al even wat meer kracht verzetten. iets teveel. kop eraf

dus toen had ik een bout zonder kop muurvast door blok en frame.

dus het losse stuk frame eruit gedopt. zodat ik wat meer ruimte had.

moertje weer tegen de afstandsbus draaien en kijken of ik hem eruit kon slaan. niet dus.

dan maar een lading wd 40 ingeslagen om het allemaal een beetje los te kunnen krijgen.

misschien krijg ik de afstandsbus er wel af dan kan ik tenminste zien hoe de bout in het blok zit.

na een middag op de afstandsbus rammen er eindelijk vanaf gekregen.

en jawel hoor die bout is lekker vast gerot in het blok. combi oxidatie roesten en wat je nog meer kan verzinnen.

afstands busje er weer opgedaan moertje erop op spanning brengen en dan het blok even goed op laten warmen. dat deed dus vrij weinig kon hem nog een beetje aandraaien.

vanmiddag maar weer losgedraaid en toen leek het erop of ik de bout een halve slag mee draaide maar meer was het resultaat niet.

dus dat eruit tikken moet beter kunnen met een boorhamer en beitel op een ander boutje en verbindingsstukje die dan weer op de bout zat gedraaid. uurtje lopen herriemaken. weer niks. behalve dat het schroefdraad naar zijn graf was door de goedkope troep die ze bij de ijzerhandel verkochten :( .

dus mischien loop de andere afstandsbus wel vast tegen het frame dus die maar in 2e gezaagd met een klein ijzerzaagje. die eenmaal doorgezaagd proberen om de bout eruit te slaan eens kijken wat me te doen staat voor de andere helft van de bout. tik links en rechts en vliegt eruit. ok zo gemakkelijk gaat dat niet met de andere helft.

dan maar het verrotte schroefdraad eraf zagen en de resterende 3 cm benutten om daar weer een moer op spanning te trekken. en dan kijken of er beweging in te krijg is. mooi niet ook die moer was alweer verrot voor hij een beetje op spanning was :(


dus nu zit ik met een halve bout die muurvast zit in me blok en er nog niet uit te krijgen is.

iemand nog tips en ideeën?

Hoihoi

Dit heb ik ook gehad met mijn 2e motorblok. Alles ging goed totdat we de voorste bout van het blok dus eruit wilde trekken. Scheef en vastgeroest. Eruit slaan ging niet. Uiteindelijk gat in midden van bout geboord zodat hij kan inkrimpen en vervolgens het verwarmd. Daarna weer slaan en na dit een paar keer volhouden kwam die er uiteindelijk uit. Volgende keer dus een lading koperpasta ertussen gesmeerd waar je u tegen zegt :P

Heel veel succes ermee. Ik heb ook niet echt geluk gehad met gsje maar is uiteindelijk goed gekomen. 1e motorblok en carbs waren heeel apart dus uiteindelijk na veel trouble shooting gekozen voor een ander motorblok. En die loopt wel goed:D zeer goed zelfs!

Vorige week samen met mijn vriend (honda rebel berijder) naar harlingen gereden vanuit arnhem en terug via afsluitdijk en dat ging super! maar het feit is dat ik niet weet of ik de volgende keer nog een suzuki koop... maar nu heb ik tijdens mijn 25 kw periode er heel veel plezier van.

afsluitdijk.JPG


harderwijk.JPG
 
maar het feit is dat ik niet weet of ik de volgende keer nog een suzuki koop... maar nu heb ik tijdens mijn 25 kw periode er heel veel plezier van.

Heb jij dat nou ook al? Nou ja, ik moet nog 45 dagen 25kW (*O*), en ik weet al wel heel zeker dat ik geen Suzuki meer koop, vraag is alleen... of ik de GS erbij hou of verkoop.
 
Heb jij dat nou ook al? Nou ja, ik moet nog 45 dagen 25kW (*O*), en ik weet al wel heel zeker dat ik geen Suzuki meer koop, vraag is alleen... of ik de GS erbij hou of verkoop.



Nog 49 dagen de ondraaglijke 25kW marteling





Waarom geen Suzuki meer? -O- Kreeg toch de indruk dat je een van de actiefste posters was :Y
 
scherp gezien dat ie de dagen nog aan moet passen;)
hij is volgens mij wel een van de drukste posters, maar heeft dat miss te maken met alle problemen en alle bandjes die hij probeerd te regelen om op te burnen:P
grtz
 
Heb jij dat nou ook al? Nou ja, ik moet nog 45 dagen 25kW (*O*), en ik weet al wel heel zeker dat ik geen Suzuki meer koop, vraag is alleen... of ik de GS erbij hou of verkoop.

ik moet nog 2 jaar met deze motor en ben dr nu wel tevreden mee maar ik heb er echt heel veel werk mee gehad, niet alleen ik maar ook mijn vriend en de jongen van wie ik hem gekocht heb.

mijn vriend heeft een honda cmx 450 c (rebel) uit 86 en dat ding loopt altijd.. je kan dr de raarste dingen mee uitvreten; hij blijft het doen..
we hebben nog 2 suzuki's in de familie maar die hebben af en toe ook rare kuren.
een nieuwe gs 500 en en sv 650 naked.

maar ik mag eigelijk niet meer zeuren want ik ben hartstikke blij dat ik kan rijden: net in sept. mijn rijbewijs gelijk en motor. nu lekker weer.. vanmiddag nog over de posbank bij rheden getourd en ook nog wat dijkjes bij huissen en angeren meegenomen en niet te vergeten de rijndijk *D Heerlijk!
 
Waarom geen Suzuki meer? -O- Kreeg toch de indruk dat je een van de actiefste posters was :Y

Scherp opgemerkt van het aantal dagen, in mijn hoofd loopt de counter vol door, en gelukkig zijn het er geen 49 zijn, ben alleen wel is te laks het bij te werken :P

Waarom geen Suzuki meer, kan ik vrij kort omdat het kwalitatief gewoon te kort schiet. En nee dat is geen mening gebaseerd op enkel persoonlijke ervaringen... als je een stalen kuip frame last zie je gauw genoeg of daar veel schroot in verwerkt is of niet (om is wat te roepen). Maar zoals gezegt, ik koop geen Soes meer bij, maar zit nog te dummen of ik de GS wel wegdoe.

Waarom ik dan toch 1 van de meest actieve gebruikers ben?
1. Dit topic is altijd gezellig *O* (helaas nog nooit een meeting gehaald omdat de GS iedere keer stuk was -O-)
2. Ik ben een fanatieke motorrijder en het is m'n enige motor.
3. Als ie het wel doet is het een hele leuke fiets en met de juiste demper leuk geluid ook op25kW
4. Als je er niet noodgedwongen aan moet sleutelen is het een hele leuke fiets om aan te sleuten (bijv. kleppenstellen).
5. Omdat ik zóveel problemen met het ding heb gehad kan ik mensen goede tips geven O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al veel aan mijn GS gehad.. maar dat was voornamelijk omdat ik het niet kan laten om iets origineel te laten. Verder heb ik nog nooit problemen met de GS gehad. Al ben ik wel pietje precies wat onderhoud betreft. Dus dat scheelt dan misschien ook wel wat!
 
Ik heb ook al veel aan mijn GS gehad.. maar dat was voornamelijk omdat ik het niet kan laten om iets origineel te laten. Verder heb ik nog nooit problemen met de GS gehad. Al ben ik wel pietje precies wat onderhoud betreft. Dus dat scheelt dan misschien ook wel wat!

ziet er zeker mooi uit, zit er nou ook een brede achterband op? of ligt dat aan mij?
Ik heb ook nog nooit problemen met de gs gehad, hij heeft me nooit in de steek gelaten :] .
Maarja kan zo zijn dat ik over een maandje wel constant problemen ermee heb weet je maar nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan