GS500 Topic #12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, heb er zelf over zitten te denken om die te kopen en mijn pasgekochte blok erin te drukken. Mja vandaag dus die F2 stuntmotor er bijgekocht en het wil er niet teveel tijd meer insteken.

Ik heb ook nog een donorblok liggen, geheel compleet, kapotgelopen kleppen en zuigers, drijfstangen bij mijn weten dik in orde.

Ik heb nog 2 losse drijfstangen liggen (waarvan 1 momenteel in gebruik als bieropener), en een extra cilinderblok.

Mocht je interesse hebben, kistje bier mag je de hele boel hebben. Is een 91-er.

Je doet je pasgekochte blok zeker niet weg O-) ?
Uit welk jaartal komt je donorblok?
Jammer dat de zuigers beschadigd zijn, want dan moet ik deze alsnog nieuw.. daarom wacht ik nog even af.

Mvg, Ron
 
Laatst bewerkt:
Beetje een vrouwenmotor hè :') :o



Neej grapje hoor, echt een hele stoere mannenmotor!
:+ :$ :')

Is 'r 1 jaloers :+


Je doet je pasgekochte blok zeker niet weg O-) ?
Uit welk jaartal komt je donorblok?
Jammer dat de zuigers beschadigd zijn, want dan moet ik deze alsnog nieuw.. daarom wacht ik nog even af.

Mvg, Ron

Nog niet, moet nog 47 dagen 25kW, daarna moet ik even kijken wat ik precies doe en wanneer ik er een pk-pakhuis bijkoop. Maar alsie weg gaat dan compleet, maar wees gerust, meerprijs voor de rest van de fiets zal niet schikbarend zijn als ik hem wegdoe.

Donorblok is van '91, extra cilinderblok wat ik erbij heb, geen idee. Zie dit topic;
Óh dus daarom deed ie het niet meer

Ohja je krijgt er dus een extra drijfstang bij ook nog. Meeste GSen lopen kapot op olie. Dit is gewoon overhitting to the max :P zoals gezegt, kistje bier en hijs voor jou. Met een beetje geluk kan je van beide blokken weer 1 goede maken.


@ Testa-Rossa:

Is 't gelukt met het ophalen van de band?

full


Beetje last van turbulentie en op de autobahn besloot de stuurkuip even rechtsaf te gaan, maar verder prima :] Bedankt! *O*

Edit; 79,5dkm *O* (@Ron, 32dkm voor het ruilblok).
 
Laatst bewerkt:
Zal ook maar eens reageren in ons nieuwe topic. Beetje laat, want zittal alweer op de tweede pagina...

mag ik ook weer in de OP?

UsernameMV mic

Mijn afbeelding is:
20042008031bj5.jpg


Motorstek heb ik niet.

Motor ligt op dit moment weer helemaal uit elkaar.
Tank ligt opnieuw bij de spuiter.

Edit: foto doet t niet echt helemaal :?
 
Laatst bewerkt:
da meen je niet da je zo op weg bent gegaan met je band zo voorop , was dan achter op het passagier zitje geen beter idee?
 
da meen je niet da je zo op weg bent gegaan met je band zo voorop , was dan achter op het passagier zitje geen beter idee?

Ja tuurlijk, was maar 55km ofzo dus *D achterop het zitje was geen beter idee, dan valt ie over je kentekenplaat of remlicht (geen van beide handig, en had mijn tas er ook op zitten). Met velg doe ik hem wel achterop de duozit. Hoewel ik er ook proefondervindelijk achter ben gekomen, dat je een GS achterwiel ook prima met de schijf in een krat bier kan steken O-)


Post die foto van de Zwarte Cross eens testa _O-

U roept wij draaien *O*

full


En zo dus normaal, tenzij ze geen Grolsch aan de tap hebben hangen dan dus met de schijf in de krat gehaakt (zo gauw geen foto van ).

full
 
Zal ook maar eens reageren in ons nieuwe topic. Beetje laat, want zittal alweer op de tweede pagina...

mag ik ook weer in de OP?

UsernameMV mic

Mijn afbeelding is:
[afbeelding]

Motorstek heb ik niet.

Motor ligt op dit moment weer helemaal uit elkaar.
Tank ligt opnieuw bij de spuiter.

Edit: foto doet t niet echt helemaal :?

Toegevoegd in de OP *O*
 
Geniaal beladen :o alleen grolsch.... -O-

Een maatje van me wist misschien nog een blok van een GS helemaal uit elkaar. Ik kijk even hoe het daar mee zit, aangezien ik er dan ook zuigertjes bij heb. Als dit niks word denk ik dat je van me gaat horen. Kratje grolsch geef ik liever weg als dat ik het op moet drinken ;)
 
hehe zeg niet te snel het is een hollander , maar dat zie je hier dus nooit he .
iemand met klompen op een moto :)
 
zo, m'n kuip zit bijna weer op m'n motor, wat een kutklus is dat zeg.

vooral als je broer/pa ook de garage gebruiken en je bevestigingsspullen kwijtmaken, zodat je alles opnieuw moet fabriceren. :(
 
[afbeelding]

Beetje last van turbulentie en op de autobahn besloot de stuurkuip even rechtsaf te gaan, maar verder prima :] Bedankt! *O*

Edit; 79,5dkm *O* (@Ron, 32dkm voor het ruilblok).

Wat je ook kunt doen is de band gewoon om je lichaam doen, als een hoepel ;)
Ziet er ook lomp uit, maar wel functioneel.
 
Zal ook maar eens reageren in ons nieuwe topic. Beetje laat, want zittal alweer op de tweede pagina...

mag ik ook weer in de OP?

UsernameMV mic

Mijn afbeelding is:
[afbeelding]

Motorstek heb ik niet.

Motor ligt op dit moment weer helemaal uit elkaar.
Tank ligt opnieuw bij de spuiter.

Edit: foto doet t niet echt helemaal :?

Wat kost het spuiten van een tankje eigenlijk?
 
Niemand een hot to van voorpoten (denkend aan keeringen vervangen, olie verversen) revisie

?
 
Volgens mij bestaat er een algemene how to voor het vervangen van keerringen. Dat wordt dan gedaan bij een of andere off-road/enduro geval, maar het is in feite niet anders voor de gs. Ik zal ff zoeken.
edit:
Voorvork keerring vervangen

Bij de gs kun je de binnen- en buitenpoot scheiden door de bout aan de onderkant los te draaien; De moer aan de binnenkant wil nog wel eens meedraaien. Dan kun je het beste de poot helemaal indrukken, waardoor dat de veer de moer tegenhoudt. Als dit niet lukt kun je proberen een bougiedop op een bezemsteel erin te steken om de moer vast te houden (bij mij werkte dat *O* ).
Dit staat trouwens deels ook in het werkplaatshandboek in de OP.
succes.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij bestaat er een algemene how to voor het vervangen van keerringen. Dat wordt dan gedaan bij een of andere off-road/enduro geval, maar het is in feite niet anders voor de gs. Ik zal ff zoeken.
edit:
Voorvork keerring vervangen

Bij de gs kun je de binnen- en buitenpoot scheiden door de bout aan de onderkant los te draaien; De moer aan de binnenkant wil nog wel eens meedraaien. Dan kun je het beste de poot helemaal indrukken, waardoor dat de veer de moer tegenhoudt. Als dit niet lukt kun je proberen een bougiedop op een bezemsteel erin te steken om de moer vast te houden (bij mij werkte dat *O* ).
Dit staat trouwens deels ook in het werkplaatshandboek in de OP.
succes.

of je draait eerst de onderste bout eruit, dan heb je hier zeker geen last van. (let op, dan stroomt er meteen de olie ook uit)
 
:? Ik snap je niet.. Dat is juist het probleem; die bout krijg je vaak niet los. De bout wil wel draaien maar de moer aan de binnenkant doet dat ook. In het werkplaatshandboek stellen ze voor om een handlanger de poot in te laten drukken, zodat de veer tegen de moer drukt, maar door de slappe veren van de GS werkt dat ook niet echt.
Of bedoel je iets anders? :)
 
Laatst bewerkt:
Wat kost het spuiten van een tankje eigenlijk?
Ik heb geen flauw idee... krijg nog te horen wat t gaat kosten.
Handig als je grote familie hebt, met een professionele spuiter.
Toen ik alles had laten spuiten heeft me dat ongeveer 300 euro gekost. En was geen goedkope lak begreep ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan