Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is goed dat je het zegd, ik moet ook eens naar de dikte van m'n schijf kijken wat heel mooi ziet ie er niet meer uit.

Limiet is 4.5mm.

Ben benieuwd wat de originele schijf kost :X
Een schijf zou ongeveer 85 euro kosten.

Laatst bewerkt:
Heb zelf sinds kort een zelfopblaasbaar zitkussentje van 3 euro op m'n zadel. Scheelt een hoop en hardheid is in te stellen ;).

Ik heb ook zo'n schapenvacht liggen, maar naar 1x getest in de kast verdwenen, ik vond het veel te glad maar misschien moet ik het nog eens proberen.

Een Airhawk overtrek lijkt me nog met beste.

Die van de Lidl? :)

Gr. Johan.

als we er een paar bestellen komt er haast geen shipping bij

http://www.off-the-road.de/XT-660-Z-Tenere/brakes-more/Brake-disc-rear-XT-660.html

ze hebben ook de wave versie , maar die kost wel drie keer zoveel
Zo'n wave schijf lijkt me de moeite (prijs) niet waard. Standaard schijf zou interessant zijn, maar ik denk dat ik mijn dealer vraag een scherpe prijs te maken voor de hele klus: schijf, ketting, transmissiedempers en achterband. Het is allemaal aan het achterwiel, dus het kan in één moeite door.

tijdje terug een pc3 geinstalleerd. Bevalt goed. probleem is echter dat er voor het kastje geen ruimte is onder het zadel. (Pc5 zal wel goed passen omdat deze kleiner is). De pc3 zit bij mij eigenlijk klem tegen de onderkant van het zadel. Lijkt me niet de beste manier, maar zie geen andere oplossing.
Iemand ervaringen of andere oplossingen??

ik heb een leovince. achterkant is daar open. bij regen komt er veel vocht naar binnen. zou dat eerst dicht moeten maken. zal het nogeens bekijken..
tenere going down under: www.tureadventure.it

Laatst bewerkt:
crap :( , xenon lamp overleden! Kastje doet het niet meer. Toch 2 hele jaren volgehouden ;( , maar weer een nieuwe laten plaatsen. Voor 50euro kan je niet tobben :+

gr Patrick

ik heb een leovince. achterkant is daar open. bij regen komt er veel vocht naar binnen. zou dat eerst dicht moeten maken. zal het nogeens bekijken..
tenere going down under: www.tureadventure.it

ikke gewoon een bureau onderlegger op maat gesneeden er er mooi tussengezet , gaat perfect, heb er hier nog zo een 100 liggen voor diegene die er eentje wilt :)

Laatste week veel gereden(afgelopen zondag even op en neer naar Luik,, helemaal binnendoor-geen snelweg; vandaag zo'n 300km gekacheld) en moet zeggen, sinds ie een grote beurt heeft gehad(begin juni, 60.000km beurt, ketting/tandwielen-banden waren nog goed-rest normale grote beurt met checken&invetten alle lagers-checken alle elektra&evt. x-tra inpakken etc., wel bij 54.000, maar die afspraak was al begin '11 gemaakt i.v.m. vakantie) rijdt de Tenere weer als nieuw: top!! Mooi soepel, vrijwel geen trillingen(te verwaarlozen) en rustig stabiel(ook bij sterke wind zoals vandaag, njema problema) en super-zuinig ook(retourtje Luik zo 1:28/29!!; vandaag bij alleen snelweg bij 120/130kmh 1:24!). Inmiddels zo'n 4000km verder(58.250) en de Tenere is still runnin'smooth&strong! Wat een super fijne machine(en het scheelt natuurlijk dat ik er vrijwel geen mankementen aan heb....), voor alles inzetbaar!!
Greetz, een tevreden Tenerist, Hans.

Wel een saai verhaal zo, Hans :Z

;)

Nog wat meegemaakt in al die kilometers?

intussen zit ik te bedenken wat ik nog moet prepareren ivm de 2 daagse roadbook rit dit weekend...

... het amateur roadbook houdertje en de shockproof TT-zumo houder zitten er al op

:/

... nog ff de ketting vetten...

... wat spullen voor onderweg...

... de camelbag nog even klaarmaken...

... cross bril poetsen....

:/

...tja

... da's nou typisch Tenere...

Vrijdag nog woon-werk en zaterdag een roadbookritje. Geen geklooi met aanhangers, filters schoonmaken, iedere 400 uur onderhoud...

... gewoon gaan met die banaan!

Krijgt natuurlijk wel wat meer op z'n kl*ten dan een retourtje Luik.... dat wel.

HJ

Laatst bewerkt:
Ieder z'n meug, nietwaar? Kan er ook nix aan doen dat m'n Tenere het zo goed doet(dan maar saai.....), des temeer kan ik genieten van dat geweldige apparaat(dan wel op mijn manier en tja ben nu eenmaal geen offroad-rijder). En zoals gezegd, ieder z'n ding.....

P.s.: vandaag een Airhawk kussen(large) besteld, kijken hoe dat bevalt.

Laatst bewerkt:
Net een verse ketting er om gelegd. 15000km volgehouden na al zijn avonturen!
Nu een 14T/47T er op. Moet zeggen dat deze combi erg mooi rijd. Lekker korte verhoudingen, vind ik wel prettig in technisch geneuzel. :P Veel koppel!
En ik lever 8-10km in op 120km/u. Top ligt nu op de 135-140km/u werkelijke km's.
Nou rij ik toch niet harder dan 100-110 km/u op de snelweg. ;)
En in z'n 2 kan ik nu ook wheelys maken. 8-)

Maar voor onverhard is deze 14T/47T erg lekker. Pakt erg goed op in alle versnellingen en heb meteen kracht. Net effe meer dan een 14T/45T. En een gouden ketting SWA!! Moeilijk!!!! 8-)
Met visje overigens (en reserve) Was 112 euro kwijt voor de set + reserve schakel+visje.

Morgen de Cordo tripmeter er op en klaar voor de Safaririt. Kom wel op de aanhanger overigens :X ....neem een vuurkorf mee, wat hout, grote tent, kookspullen en bier. *D

Maar wat een verschil een verse ketting zeg, loopt een stuk mooier (trillen en rijden)
Na dit avontuur weer tijd voor de achterbruglagers te smeren...pfff! B|

Maar iid grandioose bike! Ga het wel een tikkie rustig aan doen op de rit....die rebound van die org. demper...waardeloos.

Gr. Johan.

Ieder z'n meug, nietwaar? Kan er ook nix aan doen dat m'n Tenere het zo goed doet(dan maar saai.....), des temeer kan ik genieten van dat geweldige apparaat(dan wel op mijn manier en tja ben nu eenmaal geen offroad-rijder). En zoals gezegd, ieder z'n ding.....

P.s.: vandaag een Airhawk kussen(large) besteld, kijken hoe dat bevalt.

helemaal goed kerel!... maar heb je nou nog wat beleefd onderweg? Leuke foto's of zo gemaakt?

@Johan:... travel light! _O- ... of gewoon zoals ik: de spullen bij moeders de vrouw in de auto dumpen :$

HJ

Laatst bewerkt:
Nah, gewoon leuke stuurweggetjes, verstand op nul en lekker kachelen....en af en toe stoppen voor een happie/drank(geen alcohol, nooit overigens, ook saai, hé....). Nope, nada piccies.
Veel plezier komend weekend met jullie rit!
Greetz, Hans.

helemaal goed kerel!... maar heb je nou nog wat beleefd onderweg? Leuke foto's of zo gemaakt?

@Johan:... travel light! _O- ... of gewoon zoals ik: de spullen bij moeders de vrouw in de auto dumpen :$

HJ

Geen bagage he mee op de rit....joepie! En ik kom met de auto.....Tenere daarachter op de aanhanger... :X ...kan ik teminste wat zooi meenemen. *D _O- Misschien neem ik de KTM ook nog wel mee....om op vrijdag te spelen in de buurt....(zou nog passen... :+ _O- )

@ Hans: Zo ieder zijn gebruik toch? De Tenere is gewoon ook ideaal om mee te reizen en trips mee te maken, ook gewoon op de weg. :Y Je moet geen haast hebben...anders word het werken op het ding.
Ik vind het wel elke keer weer een prestatie van jou verbruik. Ook een benoeming waard! :} ......dat mis ik soms wel een klein beetje...het lekker ontspannen toeren op dijkweggetjes met de motor en eem beetje wegdromen, wat terrasjes pakken (drink ook geen alcohol haast...max 2 biertjes op een happening...en dan ben ik ook echt redelijk dronken! Hahaha!)
Was wel leuk met de Capo vroegah, heerllijke weg All-Road was dat...vrouw achterop...beetje rondtoeren.

Nope, zodra ik op de Tenere zit is het eigenlijk elke keer werken! Noppen er onder dus niet even onderuitzakken...maar opletten, want zwabbert nogal...vooral over richels en teerplakken. Erg actieve (zit)houding op de motor door de aanpassingen. Wind vangen...vind snelweg ook echt Klot'n...en saai :r :/ Hij is hooooooog.... Korte overbrenging...veel toeren... Remweg van een Boeing met de noppen eronder! :o

....Maar als ie zand of grind....en soms blub ruikt dan komen zijn roots boven. Dan ontpopt ie zich in een alleskunner! Fijn ding! *D
Was vandaag met het ding naar het werk voor de eerste keer. Sjeee...trekt wel de aandacht op zo'n gemeentehuis. Medewerkers die voorbijlopen en toch weer effe terug om dat inmense ding van nader te bekijken.....hele vragenvuur over het kastje op het stuur(roadbook) navi, noppen, uitstraling van de motor :9~ ...waarom zo grooooot, en met een gekverklarende blik je verhalen aan te luisteren.... ".......ik hou het wel op asfalt"....nee joh, kom! Tis een Tenere he! _O- ...Vind ie lekker!.....baasje ook. *D })

Als ik 'm weer wat normaler zou afstellen en wegbandjes....zou ook niet verkeerd zijn soms. Heb 2 maanden op Siracs gereden...best leuk. :Y

@ Gezwindespoed: Hoe is het eigenlijk nu met je blok van de Tenere? Verbruikt ie nog het zelfde? Of zit daar nu ook werk van aan te komen..... :/

Gr. Johan.

Hij kan er tegen hoor, binnenwerk van de demper is rvs.

Laatst bewerkt:
Hij kan er tegen hoor, binnenwerk van de demper is rvs.
Hey Bolski, als je mee wilt praten moet je echt een moderne Tenere hebben hoor! 8-)

De standaard uitlaatdemper is een soort grote bak die ook een soort spatbord is die de onderkant van het zadel en de bedrading afschermt van de vuiligheid die van het achterwiel komt.

@ Gezwindespoed: Hoe is het eigenlijk nu met je blok van de Tenere? Verbruikt ie nog het zelfde? Of zit daar nu ook werk van aan te komen..... :/
Gr. Johan.

Blok doet het nog goed, olieverbruik ongeveer 1:4000. Dus voorlopig mag ie dicht blijven. Eerst KTM maar afmaken.

Voor diegene met rally aspiraties:
(rare kerel bij 5min32)

Hey Bolski, als je mee wilt praten moet je echt een moderne Tenere hebben hoor! 8-)

De standaard uitlaatdemper is een soort grote bak die ook een soort spatbord is die de onderkant van het zadel en de bedrading afschermt van de vuiligheid die van het achterwiel komt.
[me="Bolski"]druipt beschaamd weer af.[/me]

Ik dacht dat ik een moderne had, uit 1991.........
In ieder geval veel moderner dan mijn oudste uit 1984.

He bolski bedankt voor je prijsopgaaf voor de leovince van de xc800. Even kijken of er nog wat centjes overblijven na de verbouwing hier.

Ons marokko tripje staat in de motoplus van deze week *O* , helaas geen plaatje van onze motoren -O- .

Gr. Patrick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan