GezwindeSpoed
MF veteraan
Nu een tip van mijn kant. Ook las ik dat veel mensen last hadden van slijtage van de transmissierubbers. Onlangs heb ik mijn ketting moeten vervangen (eerste keer bij 33000km, tweede keer bij 26000km) ik zag dat de bussen in de ketting weg gesleten waren en dit heb te maken met de speling op de transmissierubbers. Als oplossing heb ik gekozen voor het plaatsen van nog een lager in het tandwielhuis. Er is genoeg ruimte alleen moet je op een draaibank de boel uitfrezen. Van fabriekswege zit er maar 1 lager maar bij de meeste wegmoteren zitten er twee lagers. Het geheel is nu geheel spelingvrij en ik verwacht dat ik daarom ook weer langer met mijn ketting doe. Als je adres wil weten van degene die de lagers pas gemaakt heeft hoor ik het wel.
In ieder geval bedankt voor al jullie tips.
Interessant, je hebt de afstandsbus af laten draaien of de tandwieldrager om ruimte voor een 2e lager te maken. Zo ver ik weet hebben alle all/off the roads maar 1lager in de tandwieldrager. Normaal gesproken ook geen probleem, maar met die yamaha rubbers....
Heb je een foto van je oplossing?