@johan DR we moet idd eens afspreken , ik google hie regelement offroad en kom op een forum waar jij de wegskes in asse aanhaalt
wij rijden dus in dezelfde buurt , al zie ik dat jij met uw ktm en bmw (als je die nog hebt) iet of wa meer ervaring zult hebben dan ik , ik rijd maar wa en vaak gaat het net niet fout
maar toch dikwijls opt gemak
Gelukkig maar dat die Hollanders denken dat ze hier in Belgie haast niet meer mogen/kunnen rijden... of ze zaten hier allemaal
Het is inderdaad wel zo dat wat Vlaanderen betreft ... er door bepaalde burgemeesters in hun gemeentes een verbod werd gestemd aan al het gemotoriseerd verkeer behalve dan voor landbouwvoertuigen.
Enkele burgemeesters van naast elkaar liggende gemeentes (waar er terecht ook overlast was van niets ontziende "wildcrossers") volgden één voor één dit voorbeeld op, met als gevolg dat er in bepaalde regio's nu toch wat minder gereden wordt.
Het bosdecreet is hier in Belgie al enkele jaren van kracht, maar toch kan je hier nog deftig legaal off-road rijden!!!
Zolang je maar respect en begrip hebt voor medemens en natuur kan er nog wel wat
Samen met nog wat andere mensen van codegroen zoeken wij naar oplossingen om onze geliefkoosde hobby toch nog een tijdje te kunnen blijven uitvoeren.
Het is echt niet makkelijk om in deze tijd, waar milieu en natuur heel belangrijke factoren geworden zijn, onze hobby nog in een goed daglicht te plaatsen
Als één van de codegroen bestuursleden probeer ik dan ook zo legaal mogelijke ritjes in elkaar te puzzelen en me steeds aan de 11 codegroen fatsoenregels te houden:
HugeDomains.com - CoDeGroen.com is for sale (Co De Groen)
Ik probeer via verschillenda fora nieuwe mensen te leren kennen en met hen te gaan rijden, net om zoveel mogelijk mensen te wijzen dat je ook plezier kan maken en fijn kan rijden terwijl je je aan deze regels houdt... Verandering begint in de eerste plaats bij jezelf, en iedereen zal dit moeten doen om te voorkomen dat onze hobby zal uitsterven
@kemizz...
Dat iemand weinig of veel ervaring heeft... maakt voor mij helemaal niks uit!
Hoewel ik regelmatig in de Beaujolaisstreek vertoef met gasten die op hun motor wonen
Het liefst van al... trek ik op met mensen die het wat kalmer aan doen of met mensen die het nog aprecieren dat je hen iets kan bijbrengen
Als All-road motor heb ik nogsteeds dezelfde als jij + nog een oude BMW gs 80R en in Belgie rijd ik haast nooit op mijn (wr 450) enduromotor.
Met de Tenere heb ik de indruk toch beter geacepteerd te worden tijdens ritjes op Belgische Off-road wegskes
ja... als we willen blijven rijden... zullen wij ons moeten aanpassen!!!