- Onderwerp starter
- #51
Afgelopen week de carbs voor een deel gedemonteerd en onderzocht.
Mijn kennis op het carburateur-vlak is niet zo heel groot, dus ik sloop liever niet te veel in 1 keer.
De vervuiling in de carbs viel mij eigenlijk tegen, met andere woorden, ik had meer rommel verwacht. Onderin de vlotterbakken zit wel een kleine hoeveelheid vuil, maar dat is gemakkelijk schoon te maken. De vlotters kan ik alleen verwijderen door er een asje uit te tikken.
Wat me aan het hele verhaal nog steeds bevreemdt is dat sinds ik de carbs afgetapt heb, deze niet meer willen vullen. Ik zie bijvoorbeeld dat lastrafo een mooie testopstelling heeft gemaakt met water in een trechter op de slang. Toen mijn kawa nog compleet was heb ik ook een trechter met benzine direkt op de slang gezet, maar de benzine wilde niet lopen, ondanks opengedraaide aftapschroefjes op de vlotterbakken. Nu kan ik amper door de benzineslang blazen. Voorzichtig met het blaaspistool komt er wel wat lucht uit de boringen boven de vlotternaald, maar als de zwaartekracht dit zou moeten doen komt er volgens mij geen druppel water/benzine doorheen.....
Net of de benzinegalerij tussen de carbs verstopt zit, het is bij alle 4.
Volgens mijn bescheiden inzicht zou de benzine er moeiteloos door moeten stromen .
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Tevens stelt Daddyphilipsen voor de mengselschroeven er uit te halen en schoon te maken. Met wat voor basisafstelling moet ik ze dan weer monteren en hoe stel ik dat daarna weer exact af?
Met enige weemoed denk ik nog aan het moment dat hij met een draai aan de gashendel bruut pk's en db's uitbraakte. In vrij korte termijn is hij verworden tot een bouwpakket . Van de andere kant: kapot is kapot, er valt momenteel ook weinig aan te vernielen.
Mijn kennis op het carburateur-vlak is niet zo heel groot, dus ik sloop liever niet te veel in 1 keer.
De vervuiling in de carbs viel mij eigenlijk tegen, met andere woorden, ik had meer rommel verwacht. Onderin de vlotterbakken zit wel een kleine hoeveelheid vuil, maar dat is gemakkelijk schoon te maken. De vlotters kan ik alleen verwijderen door er een asje uit te tikken.
Wat me aan het hele verhaal nog steeds bevreemdt is dat sinds ik de carbs afgetapt heb, deze niet meer willen vullen. Ik zie bijvoorbeeld dat lastrafo een mooie testopstelling heeft gemaakt met water in een trechter op de slang. Toen mijn kawa nog compleet was heb ik ook een trechter met benzine direkt op de slang gezet, maar de benzine wilde niet lopen, ondanks opengedraaide aftapschroefjes op de vlotterbakken. Nu kan ik amper door de benzineslang blazen. Voorzichtig met het blaaspistool komt er wel wat lucht uit de boringen boven de vlotternaald, maar als de zwaartekracht dit zou moeten doen komt er volgens mij geen druppel water/benzine doorheen.....
Net of de benzinegalerij tussen de carbs verstopt zit, het is bij alle 4.
Volgens mijn bescheiden inzicht zou de benzine er moeiteloos door moeten stromen .
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Tevens stelt Daddyphilipsen voor de mengselschroeven er uit te halen en schoon te maken. Met wat voor basisafstelling moet ik ze dan weer monteren en hoe stel ik dat daarna weer exact af?
Met enige weemoed denk ik nog aan het moment dat hij met een draai aan de gashendel bruut pk's en db's uitbraakte. In vrij korte termijn is hij verworden tot een bouwpakket . Van de andere kant: kapot is kapot, er valt momenteel ook weinig aan te vernielen.