GPZ 1000 RX rijders?

Hallo Gpz 1000 Rx rijders,

ben ook in het bezit van een gpz 1000 rx(rood,zwart) heb deze 11/2 week geleden gekocht bij eefs motorshop maar na vandaag hebben ik een probleem met de fiets.

Het probleem begon vanmorgen, hij wou slecht starten en de helle rit naar het werk had ik het idee dat niet alle cilinders mee deden en vooral bij laag in toeren en terug weg had de fiets de zelfde probleem tot 300 meter van mijn huis toen was het over en uit.

Komt een raar geluid uit de fiets(rechterkant) en heb het idee dat ik ook geen koppeling meer heb. Fiets wil nog wel lopen maar het klinkt niet meer zoals het was.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken en wat zit er aan de rechterkant van de fiets.

Pieter

Loading...
 
Laatst bewerkt:
hallo,hallo,is er nog iemand?marteineken ik ga er volgende week eentje halen,mijn benieuwen,veel motor voor weinig geld.
 
hallo,hallo,is er nog iemand?marteineken ik ga er volgende week eentje halen,mijn benieuwen,veel motor voor weinig geld.

ja, oma rot op...

ik heb dat ding van kloenie gekoopt... :+

edit.. errrr sjoemie... :+

dus ook ik ben nu een GPZ1000RX rijder... *O*
 
Laatst bewerkt:
Hulde voro deze fiets. Eind 1992 (ik was 14) mijn eerste ervaring gehad met dit (in mijn ogen) monster. Ik stond versteld van de trekkracht (zat achterop). Toen de teller de 240 aantikte durfde ik niet meer te kijken. nog een keer schakelen en de CBR 600F (net nieuw op de markt) werd er gemakkelijk uitgetrokken. De teller tikte schijnbaar de 270 aan...
 
nouja, het is nog steeds een behoorlijk beest vindt ik...

de mijne moet nog afgesteld worden, want loopt onderin wat pruttelend... maar desondanks trekt het als een dolle...
 
Hallo Gpz 1000 Rx rijders,

ben ook in het bezit van een gpz 1000 rx(rood,zwart) heb deze 11/2 week geleden gekocht bij eefs motorshop maar na vandaag hebben ik een probleem met de fiets.

Het probleem begon vanmorgen, hij wou slecht starten en de helle rit naar het werk had ik het idee dat niet alle cilinders mee deden en vooral bij laag in toeren en terug weg had de fiets de zelfde probleem tot 300 meter van mijn huis toen was het over en uit.

Komt een raar geluid uit de fiets(rechterkant) en heb het idee dat ik ook geen koppeling meer heb. Fiets wil nog wel lopen maar het klinkt niet meer zoals het was.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken en wat zit er aan de rechterkant van de fiets.

Pieter

Loading...

ik heb hem zelf nog maar te kort, en weet er nog maar weinig vanaf. kun je het "rare" geluid niet beter omschrijven?
 
nouja,

dit topic kan zo dadelijk wel naar ""brikken en klassiekers" :+

onder sport is het topic goed dood zo lijkt het. :P


maar anyhows, aangezien ik er dus eentje heb, zal ik maar eens af en toe wat roepen hier.

ELLENDE!!!!!!

fijne motor, echt waar, maar óók ik heb een van de kwalen te pakken nu.
een olielekkende waterpomp...

heel de linkerkant van mn blok zit onder het zwarte goud, en de linkerbinnenkant van de kuip is onderin ook lekker nat..

het is gelukkig geen extreem probleem, maar wél lastig om een goede pomp te vinden zo lijkt het...

zelf doen is een optie... klikkerdeklik... maar dan nog eerst de juiste onderdeeltjes zien te vinden...


grrr..
waarom vindt ik die oude dingen toch ook zo leuk om te rijden??
:+
 
Hmmmmmm, dat is balen!!!

Maar je hebt pakking en keerring nou ergens kunnen bestellen??





nouja,

dit topic kan zo dadelijk wel naar ""brikken en klassiekers" :+

onder sport is het topic goed dood zo lijkt het. :P


maar anyhows, aangezien ik er dus eentje heb, zal ik maar eens af en toe wat roepen hier.

ELLENDE!!!!!!

fijne motor, echt waar, maar óók ik heb een van de kwalen te pakken nu.
een olielekkende waterpomp...

heel de linkerkant van mn blok zit onder het zwarte goud, en de linkerbinnenkant van de kuip is onderin ook lekker nat..

het is gelukkig geen extreem probleem, maar wél lastig om een goede pomp te vinden zo lijkt het...

zelf doen is een optie... klikkerdeklik... maar dan nog eerst de juiste onderdeeltjes zien te vinden...


grrr..
waarom vindt ik die oude dingen toch ook zo leuk om te rijden??
:+
 
Laatst bewerkt:
Mijn brik eergisteren.....

Gepoedercoate ZZR 1100 D wielen, met lagerwerk van de 1100 C.
Voorpoten , 310 schijven en de Tokico tangen van de 1100 C.

full
 
Laatst bewerkt:
ELLENDE!!!!!!

fijne motor, echt waar, maar óók ik heb een van de kwalen te pakken nu.
een olielekkende waterpomp...

:+

He Quark!

Laat de black beauty je in de steek?

Vlakbij Dedemsvaart zit in de krim een motorsloop genaamd Meerlo,
ik wil wel voor je informeren naar een pomp en kan hem dan voor je opsturen.

en anders misschien onderdelenzoeker.nl?

Laat het hier maar even weten!
 
He Quark!

Laat de black beauty je in de steek?

Vlakbij Dedemsvaart zit in de krim een motorsloop genaamd Meerlo,
ik wil wel voor je informeren naar een pomp en kan hem dan voor je opsturen.

en anders misschien onderdelenzoeker.nl?

Laat het hier maar even weten!

haha ik merk het weer eens te laat op. :+

ik heb inmiddels al een pompie gescoord.
en daarmee de olielekkage verholpen...

alleen, is er afgelopen weekeinde wéér wat lastigs voorgevallen... -O-

ik wil rijden verdorie, veul ste mooi weer om te hobbyen :P

de vaccuumkraan sloot niet goed, en blijkbaar de vlotternaald van carb nummer 1 óók niet.. dus cilinder nr1 had een flinke slok benzine genomen toen ik na 2uur weer bij de motor kwam... uhmpf...


tja, 24 jaar oud, dan wil er wel eens wat verslijten...

ik heb de boel dus maar uit elkaar getrokken... en ga de vlotternaaldjes maar vervangen.
een benzinefilter vóór de kraan is ook wel makkelijk, O-) dat helpt aanzienlijk het vacuumdeel gangbaar te houden.
ook heb ik het terugslagklepje verwijderd. die veroorzaakte ook wat problemen.
nu doet de kraan weer wat ie moet doen.

nu we toch bezig zijn doen we ook maar het luchtfilter en de vonkenkaarsjes...
dan denk ik dat ie ook weer lekker zal lopen ook :+

jij hebt geloof ik zelf niet het luchtfilter bekeken toen je hem zelf had geloof ik :+
hij is namelijk een klein beetje vergaan, met gaten erin :P
kan goed een flink aandeel in het "dipje" bij de 2000rpm hebben gehad.




hehe, klinkt als een hele waslijst, nietwaar?
in werkelijkheid valt het wel mee.
boegies, 2 filters, vlotternaaldjes. en dan de keerring van de pomp de vorige keer.



jammerlijk dat het natuurlijk precies allemaal achter elkaar komt. maarja, de motor word nu ook een stuk intesiever bereden... want oh hij stuurt lekker. :Y

de carbs op de workmate:
Foto-3LHTA66W.jpg


aiaiai, vergaan en verdwenen... dit heeft natuurlijk niet meer gefilterd :+
Foto-KKRJBLKX.jpg


als je goed kijkt zie je dat het tipje een slijtgroef heeft... dat hoort dus niét...
Foto-WMYUEBJF.jpg


daar kwam het allemaal vandaan :+ :
Foto-DRJJIXL8.jpg


goed... gaan we fixen *O*
 
Laatst bewerkt:
alllejezus...

wie had dat gedacht... 1 vlotternaaldje kost 30,-
de rest valt reuze mee, maar ik wist niet dat die naalden zo duur waren zeg....

maargoed, we hebben een vervangende naald nu...

benzinekraanfilter heb ik zelf moeten maken...
filters waren NIET los te koop, evenals originele kranen....

ik heb een andere filter pas gemaakt. en dar zal het mee moeten werken....

ik heb de onderdeeltjes net opgepikt, vanavond gaan we klussen...
 
het loopt weer... :Y

binnekort weer ff carbs syncen... en hopelijk zijn we dan ook van het dippie af...
 
Oke, zelf ben ik nog te jong om te mogen rijden op een motor =/. Maar mijn vader heeft er dus een tijdje geleden eentje gratis gekregen. Vorige eigenaar is dus met de carbs gaan kloten zonder eerst naar de bougie gekeken te hebben. Dus zodra hij vakantie heeft hopelijk de motor in orde te maken om er vervolgens mee te kunnen rijden!
 
carbs is niet moeilijk, wel veel pielwerk.... en als ze er toch afgaan laat ze dan ultrasoon reinigen, als je dat niet doet kan je er bijna vergif op innemen dat ze na zon lange stilstand vol zooi zitten...
met al het gepruttel van dien....
 
Ah oke, bedankt ik zal het hem laten weten als we er aan gaan beginnen!
 
zooo, de boel is weer gesynced... dr zit nog een heeeeel klein hikje in onder de 2k toeren volgas.
dus proberen we de mengschroeven binnenkort een kwartslag verder open te zetten... we zien wel of dat gaat helpen..

het syncen scheelde in elk geval enórm qua lopen... het loopt veeeel soepeler nu :)
Foto-7DBJLVZT.jpg


zoals je ziet... uhm, stond nie goed nie :P
Foto-RSBMKXU6.jpg
 
Quark, ik ben blij dat het dipje zo verholpen is!

ik vond het ook zeker een heerlijke motor om op te rijden, maar gaat voor mij toch wel
te ongenullig.. eerst maar even wat meer rijervaring opdoen!

ik hoop dat je nog veel probleemloze kilometers voor de boeg hebt.
 
dat hoop ik ook :+

wat is ongenullig???? zal wel een cultuurverschil wezen :P maar ik ken dat woord niet :P

er is nog een klein olielek te fixen, maar dat is niet meer als hinderlijk, het schakelasje heeft namelijk wat speling na 24 jaar, en daarom dicht de keering daar niet goed meer.

nu drupt er zo heel af en toe een druppie op een van mn bochten wat voor een leuk wolkje zorgt aan het stoplicht.. overigens doet ie dit niet als de motor stilstaat...

gelukkig is zit het mechaniek links achter een deksel, en kan je er dus bij zonder echt diep te moeten graven...
ik denk dat ik zelfs éérst een ander deksel scoor, en dat op mn gemakkie opknap. zodat ik het strakkies in een avondje kan omwisselen...

p.s. heb je nou je doodskoppie van die gs afgerukt?? ik zag dat op het ratforum :+
 
Laatst bewerkt:
p.s. heb je nou je doodskoppie van die gs afgerukt?? ik zag dat op het ratforum :+

klopt!

ik zoek nog rode lampjes met 2 gloeidraden maar ik weet helaas niet meer waar ik deze toen heb besteld..

(sorry, was ff off topic)

o ja, ongenullig is ongeveer hetzelfde als onbenullig!
 
zooo, de boel is weer gesynced... dr zit nog een heeeeel klein hikje in onder de 2k toeren volgas.
dus proberen we de mengschroeven binnenkort een kwartslag verder open te zetten... we zien wel of dat gaat helpen..

wat ook nog een dipje kan veroorzaken is als de rubbers tussen je cardbs en blok niet meer goed afsluiten, ben daar zelf ook een tijdje mee zoet geweest.
rubbers waren hard geworden waardoor ze niet meer goed zaten. setje nieuwe rubbers (a 70 euro) deed wonderen.

ps hou ook er ook rekening mee dat dit geen echte winter motoren zijn, zodra de temparatuur onder de 6/7 graen komt kan je last krijgen van rottig lopen en uitvallen van de motor, dit komt door het bevriezen van de carbs.
de oplossing hiervoor zal ik tzt hier ook nog paatsen.

m.v.g. ronald
 
rubbers zijn gelukkig tiptop, lekker soepel en zonder enige tekenen van droogte.
ik stel dit weekeinde opnieuw de niveaus van de brandstof in de carbs af, (die staan nu 1 a 2mm te hoog denk ik)

ik had idd al wat gelezen over dat carb icing...
een kartonnetje voor de radiator oid deed wonderen begreep ik, al zou ik ff moeten opzoeken wat en hoe precies.

elke tip en trick is overigens welkom...
 
Hallo iedereen,

Heb ook al sinds 3 jaar een 1000RX van 1986. Het mooie aan dit exemplaar is dat het een Bakker uitvoering is. Ook op kenteken.

Hij is op dit moment voorzien van een ZZR blok, omdat het originele RX blok een big-end lager probleempje heeft. Het RX blok ligt nu uit elkaar en zal binnen een paar weken weer plaats nemen in het frame.

Heb deze motor voor 3 jaar geleden van iemand gekocht met de doelstelling hem weer zo origineel mogelijk te maken.

Ben benieuwd of er nog meer Bakker GPZ1000RX rijdend in Nederland zijn.
Ben ook op zoek naar een handboek, als iemand daar vanaf wil ?

Hier even een foto, deze foto is nog van de oude eigenaar. Ga zelf foto's maken als het originele blok gemonteerd zit en de hele kuip er weer op kan.

Groet,
Joost
Bakker-mooi-1.jpg
 
Hoi Oma!

Ik zou graag mijn duozit vervangen door een polyester kapje zoals hieronder:

sheetGPZ1000RX.jpg


Weet iemand of hier nog aan te komen is en zo ja waar? Als je er een hebt maar meestal met je vriendin achterop rond scheurt wil ik hem wel van je overnemen.

Zijn er trouwens GPZ1000 rijders die koffersets mee slepen?
Wat is een mooi systeem? Ik heb van Givi en Hepco & Becker gehoord. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk natuurlijk en ik was benieuwd waar je dan uitkomt.
 
Hallo GPZ1000RX rijders!!!

Gaan we in 2011 weer met leuke posts van start?

Ben geen daily driver, maar ik heb zaterdag weer de eerste stukjes gereden!

Dan besef ik weer waarom ik deze fiets nog trouw ben gebleven. *D~
P1020385kl.jpg
P1020383kl.jpg
Rearkl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan