GPZ 1000 RX rijders?

@gpzzzzz

wil je me dat desbetreffende stuk eens mailen anders...incl. foto's ??
 
full
 
misschien kun je het stuk ook hier op zetten, geen flauw idee hoe dat werkt:P
 
vond dit...

replace sacked fork springs with Progressive Suspension (or the local equivalent) go up to 10-15 wt fork oil and FORGET about the air.

zelf was ik niet echt te vreden met de voorvering/remmen van m'n GPZ.
ik ben op een engels forum tegen gekomen dat je het anti-duik systeem eraf kan halen en afdichten met een plaatje met een klein verbindings kanaal tussen de olie kanalen op de vork in combinatie met progressieve veren.

en/of inderdaad een andere olie er in.
je zou ook kunnen spelen met de hoeveelheid olie in de vork, stapjes van een paar mm meer of minder.
lucht in de vork zou ik zelf ook niet gaan doen, grote kans dat je keerringen gaan lekken.

ik wilde er een andere voorvork in, maar met 40mm is de keuze beperkt.
uiteindelijk alles aangepast en de kroonplaten, wielen en remmen omgezet.

veel werk, maar het remt en stuurt echt veel beter!

op de site van HK suspencion staat een heel handig boekje (PDF) om je vering af te stellen.
 
@gpzzzzz
Ik denk als ik dat stuk hier zet dat ze niet zo blij zijn bij de blad.

mag vast ook niet van de mods.
en het is in een readerachtig formaat waarvan ik ook niet weet hoe ik het op 't forum zou moeten krijgen.

maar ERG LEUK ARTIKEL !!!!
 
@packbier

heb je er een foto van?

kroonplaten wielen en remmen omgezet? naar wat?
 
Aaha,

op die mad max bobber-stilo black caferacer-achtig monster natuurlijk...
(even teruggekeken een paar posts).

zo zie je ze niet veel...
 
Aaha,

op die mad max bobber-stilo black caferacer-achtig monster natuurlijk...
(even teruggekeken een paar posts).

zo zie je ze niet veel...

inderdaad, die... 8-)

als je goed kijkt zie je 17 inch wielen, voorvork, remmen enz. van een suzuki SV 650 uit 2000.
de kawa stuurpen uit de kroonplaat geperst, opgelast, afgedraaid en in de suzuki kroonplaat geperst.
in de vork passen progressieve veren van een GSX-R 1100 86/88.
om de geometrie weer kloppend te krijgen, 25mm vulbussen gedraaid om de vork te verlengen.
de kawa rempomp plunjer diameter en slag is het zelfde als van de SV, dus de kawa pomp laten zitten.

het achterwiel paste er zo in, lagers kunnen vinden met buiten suzuki en binnen kawa maten.
de remklauw zit nu onder de brug i.p.v. er boven.
wel bussen gedraaid om het wiel uit te lijnen, maar de ketting zat meteen goed!

het voortandwiel is van een ZX10 1000 B, past er zo op en ook met 19mm offset!! (JTF527) met een 530 ketting.
omdat de schakels een stuk kleiner zijn een verhouding van 17 voor en 45 achter i.p.v. 15-40, om de tandwiel diameters bijna het zelfde als origineel te krijgen.
dit is na genoeg de zelfde overzet verhouding.

anders zou ik een kettingzaag hebben die m'n brug doorzaagt.

ok , niet de meest voor de hand liggende ombouw, maar er lag nu eenmaal een kapotte SV in de weg..

alles bij elkaar een hoop werk, maar ook een enorme verbetering! :]
 
Heb trouwens een rode '88er GPZ1000RX gehad een aantal jaren terug.

maar weet niet meer goed hoe het rijdt..

ik ga volgende week even bij een kijken..


full
 
Thanks!,

Een kleine tip om een GPZ iets scherper te laten sturen is de stand van de kettingspanner.
Omdat deze excentrisch is kun je de ketting spannen met de achteras "omhoog" of "omlaag" .
Daardoor staat ie net wat meer op z'n neus.

Die rode naked, een paar foto's terug heeft zo te zien ook andere wielen, vork en remmen, ik gok van een ZX10.
Met 17 inch oogt het net wat mooier en veel meer keuze uit banden!

Succes van de week!
 
Ja dat is em..

toch ga ik even kijken, want ik sprak de man en hij heeft verder geen problemen met de 1000RX ondervonden na zijn doop.

ik laat het weten als ik geweest ben.
 
Oke..

ben gaan kijken bij de desbetreffende GPZ1000RX uit 1987.
Het feit dat ie belastingvrij is boeit me niet.

De eigenaar hem niet laten lopen die dag.
Dit omdat er een nieuwe accu in moet.
Ook het feit dat hij super goedkope rommel gebruikte die hij startkabels noemde hielp niet.

Antiduik was lek..
Voorvorken beide lek..
Buddy niet meer soepel en het leder was los van de voering.
Lekte olie op een keering of bij de koppakking.
Maar om zeker te zijn moet daarvoor de kuip eraf en daar had ik op dat moment geen zin in.
Ook een scheurtje of 2 in het kuipwerk.

Wel goede kettingset eronder en de verkoper vermeldde ook dat de NAKS was vervangen.

Dus ik heb gezegd er nog even over na te denken.
Moet wel de kosten goed op een rijtje hebben nou!

full
 
Laatst bewerkt:
En al een besluit genomen? Staan er btw geen betere op internet0?
 
Nog geen besluit genomen na een weekje denken.

Blijft een leuk speeltje maar daar zijn er zo veel van.

Ik ga hem morgen toch eens een smsje sturen of ie al loopt.( de motor)
 
mocht je deze toch gaan halen, dan heb ik nog nieuwe voorvork keerringen voor je.
zoals je weet heb ik er toch een andere vork ingezet, dus heb ze over.
het olie lek kan goed de keerring van de schakel as zijn, is het blok alleen links onder nat?
als de basis en prijs goed is en je hebt de plaats lijkt het me een leuk winter project.
 
De motor loopt en hij heeft er een proefrit mee gemaakt.

Alles werkt naar behoren meldt hij; accu is geplaatst en verse benzine erin..

Nu nog even een redelijke dag voor een korte proefrit.

wordt vervolgt....


@packbier ik wil daarna wel op je aanbod ingaan.
moet wel een superbike stuur op komen en wellicht een setje 17inch?
 
da's toevallig... ik heb ook nog een superbike adapter en de bovenste kroonplaat, zwart gepoedercoat! :]

17 inch wielen vind ik ook veel mooier, het makkelijkste is dan als je de originele vork laat zitten, met 40mm is de keuze heel beperkt.

mocht je tegen die tijd hier nog info over willen hebben dan stuur maar een bericht, hoef je niet opnieuw het (17inch) wiel uit te vinden.

maar als er nog goede ketting/tandwielen/banden op zit zou ik die eerst lekker op rijden, kun je onder tussen op zoek naar wielen enz...
 
volgens mij was de bovenste kroonplaat origineel, maar die kun je er bij hebben.
zelf heb ik er 12mm vulplaatjes bij gemaakt, m'n stuurschakelaars kwamen net tegen de tank.
dan kun je bepalen op welke hoogte je het stuur wil hebben door evt. de plaatjes onder de stuurklemmen te zetten.
let er wel op dat je stuur niet te hoog is, dan passen de rem en koppeling leidingen nog net.

op de foto's zitten er geen bouten bij, maar ik doe er wel RVS inbus bouten bij.
die vallen mooi weg in de bevestigings gaten.

mocht je interesse hebben in het superbike setje en de voorvork keerringen, dan stuur maar een PM met een redelijk bod.

full
full

full
 
Nice...

ben ook al even aant sneupen geweest voor een set 17 inch.
Vond natuurlijk wel wat ZZR1100 C spul.

maar weet er nog niet zoveel van of en hoe dat gaat moeten passen...

remmerij voorkant moet ook aangepast natuurlijk xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan