GPZ 1000 RX rijders?

wat voor bandenmaat is da achterwiel?ziet er 180 uit. *O*OEI lees net dat achterwiel van zzr komt.inclusief achterbrug???ben aan 't overwegen om ook een gpz 1000 rx aan te schaffen.welke punten moet ik nauwlettend controleren??is er een uit 1988.



Je moet letten op rammeltjes die niet gezond klinken en achterschokdemper is vaak lek.
Spelingen op de achterbrug en of de plunjers van de antieduik niet vastzitten.
Verder is het een zalige motor.
 
Hallo mensen,

Kan (helaas) niet meer meepraten hier ben overgestapt op een zx9r uit 2002!
Maar heb de gpz 1000rx ook nog staan maar die mag eventueel weg mits het niet voor een bodemprijs is.
Zal binnenkort ook even foto's erbij zetten voor eventuele geintresseerden.
Maar het gaat om een gpz1000rx uit 1990 laatste model dacht ik.

Aandachtspunt: Ik was ook een van de gelukkige met een lekkende tanken dat is balen.
Maar na lang vloeken en zoeken heb ik hem nu proffesioneel laten lassen en behandeld met tankcure. Dus dat probleem is nu verholpen wel moet nog het stuk waar die gelast is worden bijgewerkt.

Dus als iemand intresse heeft hoor ik het wel.
Greetz Nick
 
Hallo,

Hier even foto's van de gpz 1000rx heb er ook even een foto bij gedaan van waar de tank gemaakt is. Heb hem bewust niet bij gewerkt zodat mensen het zelf kunnen zien en dan moeten kijken wat en hoe ze het willen bijwerken!
Eerste lak nooit gespoten en altijd binnengetsaan en netjes bijgehouden.
Foto's zeggen genoeg voor een motor uit 1990!

2lsjrjb.jpg

34i4kmu.jpg

kn608.jpg

14cg1gg.jpg




2rxwjt3.jpg

2yynkg1.jpg
.
Als er iemand meer info wil hoor ik het wel.
Kijken kan altijd.
 
Ja beetje jammer want ik dacht als er ergens animo moet zijn voor zo een motor moet het hier zijn |( :N

helaas niet !

ik moet wel zeggen dat ik dat ook wel jammer vind

dus dan moeten wij dit topic maar in leven houden !

tot de volgende keer dan maar weer !!!!

:W
 
Heb helaas een kleine olielekkage denk oliekoeler oid, maar zojuist een nieuwe schokdemper achter gemonteerd en deze is 1 cm langer dan orgineel.
Dus hij staat nu lekker met de kont omhoog en de grondspeling wordt ook wat groter.
Volgende week als ik tijd heb een setje dunlop qualifier2 voor en achter monteren.
Dan is hij er weer klaar voor.
Oja de schokdemper is van YSS en bevalt prima.
 
tja,... oud onderwerp..... net nou ik ook een GPZ heb aan geschaft... hahaha lekker motor... ik heb hem nu ongeveer 800 km.... en ben heb nu een lekkage aan brandstof system... ga dus maar sleutelen.. het lijkt de carb..... maar ja daar kom ik we lachter...
verder wil ik hem zwrt gaan spuiten... (nu isie blauw) mja... daar ga ik pas aan beginnen als ik weer wat meer tijd heb...
ik laat het wel weten als ikweer wat verder ben.... zodat het onderwrp weer wat levend wordt.....

gr...
 
Heb sins 8 jaar GPZ1000RX heeft 4 jaar stilgestaan en sins gister loopt blok weer

enig wat er is.

De leiding van olie koeler is poreus .heeft iemand hier nog tip voor!
 
Hoi Ik heb mijn gpz1000rx weer opgeknapt nieuwe banden uitlaat accu remmen

starten en gaan alleen na even gedraaid te hebben stopt hij vanzelf? ik heb schakelaartje koppeling en noodstop ingespoten met contact spray maar storing is er nog steeds
toeren teller valt uit kan het te maken hebben met schakelaar jiffie? en waar kan ik die beste afkoppelen
 
Hoi Ik heb mijn gpz1000rx weer opgeknapt nieuwe banden uitlaat accu remmen

starten en gaan alleen na even gedraaid te hebben stopt hij vanzelf? ik heb schakelaartje koppeling en noodstop ingespoten met contact spray maar storing is er nog steeds
toeren teller valt uit kan het te maken hebben met schakelaar jiffie? en waar kan ik die beste afkoppelen

Dacht ik ook al aan de jiffy.
Bij je jiffy in de buurt zit een blokstekkertje die ff lostrekken.
Weet niet of je bedoeld dat die afslaat als je weg wil rijden/koppeling loslaat.
Maar eigenlijk moet die wel gewoon stationair lopen ook als die op de jiffy staat.
Maar goed je kunt het altijd ff proberen.
Succes
 
Heb de schakelaar Jiffy tussen uit gehaald en de en stekker doorverbonden

gebeurdt bij stationair draaien als hij poosje loopt valt ineens hij uit gebeurd ook tijdens rijden dan valt toeren teller uit en knalt in de uitlaat start daarna heel moeilijk

lijkt net of spanning weg valt verder heb ik schakelaar koppeling doorverbonden

en heb nog een optie heb veel speling op contactslot die wilden ik ook vervangen

soms brand bv achterlicht niet naar rommelen met contactsleutel werkt hij weer

heb alle stekkers aansluitingen ingespoten met contact spray ook onder tank

motor loopt al beter en stottert als je door kuil gaat dus alle hoop is op vervangen contactslot
 
Heb de schakelaar Jiffy tussen uit gehaald en de en stekker doorverbonden

gebeurdt bij stationair draaien als hij poosje loopt valt ineens hij uit gebeurd ook tijdens rijden dan valt toeren teller uit en knalt in de uitlaat start daarna heel moeilijk

lijkt net of spanning weg valt verder heb ik schakelaar koppeling doorverbonden

en heb nog een optie heb veel speling op contactslot die wilden ik ook vervangen

soms brand bv achterlicht niet naar rommelen met contactsleutel werkt hij weer

heb alle stekkers aansluitingen ingespoten met contact spray ook onder tank

motor loopt al beter en stottert als je door kuil gaat dus alle hoop is op vervangen contactslot

Jep dat is je contactslot dat wil zeggen dat die slecht contact maakt.
Daardoor onverbranden benzine resultaat knallen uit de uitlaat en stotteren.
Als dat het niet is kan het ook nog de kill switch zijn (dodemansknop).
Maar dat staat dan weer los van je contact slot :Y

Succes
 
Bedankt zover ik zit met smart te wachten op de post met contactslot zodra ik hem vervangen heb laat ik het resultaat even weten

vr gr Gravis113
 
Hoi ben ik weer ik heb contactslot vervangen nu heb ik eerste rit naar werk 26km na km 5 stotterd
ongeveer 2 min daarna weg verder prima gereden naar huis na 4km stotterd daarna weg later getankt euro95 500 meter later stotterd 2 min later weg en prima gereden verder

hoe komt dit waar moet ik zoeken is opvallend dat het steeds is na uitzetten heb forte in de tank
 
Hoi ben ik weer ik heb contactslot vervangen nu heb ik eerste rit naar werk 26km na km 5 stotterd
ongeveer 2 min daarna weg verder prima gereden naar huis na 4km stotterd daarna weg later getankt euro95 500 meter later stotterd 2 min later weg en prima gereden verder

hoe komt dit waar moet ik zoeken is opvallend dat het steeds is na uitzetten heb forte in de tank

tjsa dan word het toch een lastiger verhaal.
wat ik nu zou kunnen bedenken is dat het vacuum gedeelte van je benzinekraan niet goed of half werkt.
Verder zou je een keer je luchtfilter los kunnen maken en kijken of die goed schoon is want vaak als de motor eenmaal loopt trekt die daar wel door heen maar met starten heeft die dan gewoon moeite.
Heb je hem trouwens lang stil laten staan of niet?
Als dat het geval is hoor ik het wel want dan kan ik er iets meer van zeggen.
Succes
 
heeft 4 jaar stil gestaan maar start perfect loopt prima

vanmorgen naar werk geen enkel probleem vanavond naar huis na 5 km begon het weer en 5 min later nog eens daarna perfect .heb rug probleem vandaar dat motor 4 jaar heeft stilgestaan
motor staat daarom meestal op jiffy dus side van benzine kraan zou alle rommel heen kunnen zakken
verder onder buddy zit ontluchting op tank is roestig kan ik dit doorprikken denk je?
benzine kraan sluit niet af(heeft die nooit gedaan)
mischien andere forte gebruiken motopower 2


vr gr
 
heeft 4 jaar stil gestaan maar start perfect loopt prima

vanmorgen naar werk geen enkel probleem vanavond naar huis na 5 km begon het weer en 5 min later nog eens daarna perfect .heb rug probleem vandaar dat motor 4 jaar heeft stilgestaan
motor staat daarom meestal op jiffy dus side van benzine kraan zou alle rommel heen kunnen zakken
verder onder buddy zit ontluchting op tank is roestig kan ik dit doorprikken denk je?
benzine kraan sluit niet af(heeft die nooit gedaan)
mischien andere forte gebruiken motopower 2


vr gr

Ja ontluchting kun je rustig doorprikken wel met beleid natuurlijk.
Maar dat is niet het probleem.
Weet bijna zeker dat het komt door het stilstaan waardoor de benzine is gaan bezinken dat wil zeggen dat de kleine deeltjes/vuiltjes uit de tank onder in de carbs zitten daardoor stottert de motor en ook dus als je over een hobbel of drempel rijd.
Dan komen de deeltjes los met als gevolge kleine blokeeringen in de carbs.
Je hebt het geluk dan weer wel dat het bij stotteren blijft ik raad je aan je benzinekraan even op PRI stand te zetten en in een lage versnelling veel toeren draaien onder het rijden.
Dan krijg je als het goed is weer een beetje gestotterd en misschien een paar ploffen uit de uitlaat maar daardoor blaas je alles goed schoon.
Veder zeg je dat je ontluchting geoxideerd is als je slim bent bekijk je de binnenkant van de tank ook even goed met een zaklamp er is namelijk een grote kans dat die is gaan roesten is een kwaal(tje) van dit type motor, heb het zelf ook gehad!
Als dit het geval is haal een flesje ontroester (verkrijgbaar bij elke motorzaak) en ontroest de tank van binnen, lijkt veel moeite maar door het ontroesten voorkom je veel ergere dinge zoals bv een lekke tank.
En geloof me dat ze door willen roesten(ook dat helaas gehad) dus wees er op tijd bij.
Want als die eenmaal is doorgeroest is het vele malen meer werk.

Veel succes

Gr Nick
 
oke ik ga zo ontroester kopen bij motorzaak dan ontluchting doorprikken enzal de kraan op PRI zetten en bovenstaande uitvoeren tank zit helemaal vol houd je op de hoogte bedankt voor de tip


vr gr Gert
 
Terug
Bovenaan Onderaan