heeft 4 jaar stil gestaan maar start perfect loopt prima
vanmorgen naar werk geen enkel probleem vanavond naar huis na 5 km begon het weer en 5 min later nog eens daarna perfect .heb rug probleem vandaar dat motor 4 jaar heeft stilgestaan
motor staat daarom meestal op jiffy dus side van benzine kraan zou alle rommel heen kunnen zakken
verder onder buddy zit ontluchting op tank is roestig kan ik dit doorprikken denk je?
benzine kraan sluit niet af(heeft die nooit gedaan)
mischien andere forte gebruiken motopower 2
vr gr
Ja ontluchting kun je rustig doorprikken wel met beleid natuurlijk.
Maar dat is niet het probleem.
Weet bijna zeker dat het komt door het stilstaan waardoor de benzine is gaan bezinken dat wil zeggen dat de kleine deeltjes/vuiltjes uit de tank onder in de carbs zitten daardoor stottert de motor en ook dus als je over een hobbel of drempel rijd.
Dan komen de deeltjes los met als gevolge kleine blokeeringen in de carbs.
Je hebt het geluk dan weer wel dat het bij stotteren blijft ik raad je aan je benzinekraan even op PRI stand te zetten en in een lage versnelling veel toeren draaien onder het rijden.
Dan krijg je als het goed is weer een beetje gestotterd en misschien een paar ploffen uit de uitlaat maar daardoor blaas je alles goed schoon.
Veder zeg je dat je ontluchting geoxideerd is als je slim bent bekijk je de binnenkant van de tank ook even goed met een zaklamp er is namelijk een grote kans dat die is gaan roesten is een kwaal(tje) van dit type motor, heb het zelf ook gehad!
Als dit het geval is haal een flesje ontroester (verkrijgbaar bij elke motorzaak) en ontroest de tank van binnen, lijkt veel moeite maar door het ontroesten voorkom je veel ergere dinge zoals bv een lekke tank.
En geloof me dat ze door willen roesten(ook dat helaas gehad) dus wees er op tijd bij.
Want als die eenmaal is doorgeroest is het vele malen meer werk.
Veel succes
Gr Nick