GPZ 1000 RX rijders?

Ik heb al ongeveer 10 jaar ervaring met de GPZ1000rx, daarvoor een GPZ900 gehad en momenteel heb ik pas mijn ZZR-1100 verkocht. Ik overweeg weer een GPZ1000rx te kopen omdat het, met enige gebruiksaanwijzingen een zeer prettige motor is. Ook ik ben diverse practische "probleempjes" tegengekomen waaronder; bevriezing van de carburateurs, zwakke start/dynamo ketting, gaten in de tank enz enz.
Al deze dingetjes zijn met enig creatief denkwerk op te lossen.

voor het bevriezen van de carbs heb ik de oplossing gevonden, samen met andere van het gpz forum.
als je voor je motor gaat zitten en met een zaklamp onder je kuip(koplamp)door schijnt zie je een open gat. als je dit gat dicht, zodat de luchtstroom wordt gedwongen om via je radiateur en je uitlaten te gaan.hierdoor wordt de lucht veel warmer .je moet dus het gat tussen je radiateur en dashbord dichten. ik heb dit inmiddels uitgeprobeerd bij een temperatuur van 3 graden boven nul.
normaal altijd problemen, nu alleen als de motor koud is .
als je de motor eerst warm laat draaien tot het eerste streepje kan je voor de rest zonder problemen rijden.

ik heb er voor de proef een balkje hout 4X4 van ongeveer 20 cm in geslagen.
ga nog een mooi plaatje maken wat ik vast ga zetten met de 2 bovenste schroeven
van de radiateur.


als je dus door wilt rijden met dit weer is dit de oplossing.(en erg goedkoop)

m.v.g. ronald
 
Tja om toch ook een beetje leven in dit onderwerp te brengen. Ik ben ook een tevreden 1000 RX rijder. :]
Ik heb hem nu bijna 4 jaar en buiten een keer een nieuwe accu geen problemen.
Ik moet nu alleen de vlotternaalden gaan vervangen omdat er een beetje benzine uit 1 carb. lekt. Dat worden dan ook meteen nieuwe rubbers tussen luchtfilter en carbs.
Ben ik tenminste van de stank uit m'n schuurtje verlost en het is wel zo prettig om alle benzine binnen boord te houden.
 
Dag heren , ik hoop deze maand ook in het bezit te zijn van een gpz 1000 rx , geen orginele maar een streetfighter maar had toch een vraagje aan jullie.
Het enige wat er aan schijn te mankeren is dat ie een beetje lekt aan zijn schakelasje en de huidige eigenaar vermelde mij dat dat vaker voor komt bij dit type motor.
Hebben jullie daar ook ervaring mee ?

Mvg , Marcel
 
Als ik heel kort om de bocht kom, dan zou ik zeggen dat je de oliekering om het asje heen moet vervangen....

Lijkt me wel dat dit onderdeel nog te krijgen is


Dag heren , ik hoop deze maand ook in het bezit te zijn van een gpz 1000 rx , geen orginele maar een streetfighter maar had toch een vraagje aan jullie.
Het enige wat er aan schijn te mankeren is dat ie een beetje lekt aan zijn schakelasje en de huidige eigenaar vermelde mij dat dat vaker voor komt bij dit type motor.
Hebben jullie daar ook ervaring mee ?

Mvg , Marcel
 
Wha, eindelijk mn GPZ terug. Ik heb echter wel een probleem...wanneer de motor op temp komt en de thermostaat open gaat slaat hij af. Als ik dan even wacht en hem opnieuw start is het probleem over en kan ik naar hartelust rijden. Ik heb inmiddels de CDI, de bobines, de hoofdzekering en de start/noodstop unit vervangen maar het probleem bestaat nog steeds. Heeft een van jullie misschien inzicht in wat dit probleem kan zijn???
 
Wha, eindelijk mn GPZ terug. Ik heb echter wel een probleem...wanneer de motor op temp komt en de thermostaat open gaat slaat hij af. Als ik dan even wacht en hem opnieuw start is het probleem over en kan ik naar hartelust rijden. Ik heb inmiddels de CDI, de bobines, de hoofdzekering en de start/noodstop unit vervangen maar het probleem bestaat nog steeds. Heeft een van jullie misschien inzicht in wat dit probleem kan zijn???

heb je al gekeken of je rubbers van je carbs naar je luchtfilterhuis er goed op zitten?
was bij mij ook het probleem, koud nix aan de hand en warm steeds rotter lopen en stationair lopen ho maar. inderdaad ook ff laten staan starten en nix meer aan de hand
 
Hey Roland, bedankt voor je reactie. Ik zal het even nakijken maar ik denk niet dat dit het probleem is. De motor is net van een bevriende monteur terug die hem voor me heeft nagekeken. Natuurlijk kan ook hij best eens wat missen dus... wie weet. Ik denk dat ik ook de dynamo maar vervang. Ik heb er gelukkig nog een liggen van m'n donormotor. Misschien dat die kortsluiting geeft ofzo. Ik weet dat bij auto's bij het begeven van de dynamo de auto door rijdt op de accu tot die leeg is maar ik weet niet of dit bij een motor ook zo is???.
 
Hey Roland, bedankt voor je reactie. Ik zal het even nakijken maar ik denk niet dat dit het probleem is. De motor is net van een bevriende monteur terug die hem voor me heeft nagekeken. Natuurlijk kan ook hij best eens wat missen dus... wie weet. Ik denk dat ik ook de dynamo maar vervang. Ik heb er gelukkig nog een liggen van m'n donormotor. Misschien dat die kortsluiting geeft ofzo. Ik weet dat bij auto's bij het begeven van de dynamo de auto door rijdt op de accu tot die leeg is maar ik weet niet of dit bij een motor ook zo is???.

als hij de carbs er af heeft gehad zou ik opzeker de rubbers tussen het blok en de carbs eens goed bekijken, als deze hard en stijf zijn dan zou ik er nieuwe opzetten (kosten ongeveer 80 euro). ik heb ze vorig jaar bij bolman in den haag besteld.
toen deze er op zaten scheelde het een hoop ellende.en ze zijn een stuk makkelijker te monteren :)

de accu heb je in principe alleen maar om te starten. als de motor eenmaal loopt blijft hij lopen.
 
Nog iemand een achterwiel nodig...?
Band is nieuw maar er is in het midden een schroefje ingedraaid... :?

Staat al jaaren op zolder, dus als ik er iemand blij mee kan maken...

2008_0511valdopjes0001.jpg


Grtzz...Rob
 
Ik bedenk me juist iets wat mijn probleem wat kan verduidelijken. Wanneer de motor is afgeslagen en ik hem opnieuw (te snel) wil starten gaat de starterkrans van de startmotor wel rond maar geven de bougies geen vonk en ook geeft de toerenteller geen krimp. Normaal gesproken reageert de toerenteller namelijk wel wanneer je onder normale omstandigheden de motor start.
 
Hallo allemaal,

Ik heb ook sinds 3 maanden een gpz 1000rx,
Heb echter een vraagje ik heb hem zeker 2 maanden niet gestart accu was leeg.
Maar ik dacht hem vandaag even te starten maar was niet zo een succes.
Na de accu op geladen te hebben starten liep niet goed sloeg uit.
Beetje met de choke gespeeld en toen KNAL uit de uitlaat is dat erg en wat betekend het?

En zoals ik al zei hij start wel maar met vol gas blijft hij gewoon tussen de 1100 en 2000 toeren maken komt dat door het lange stilstaan of is er iets anders?

Vast bedankt voor iedereen die tips of oplossingen heeft.

Gr Nick
 
Ja ook ik heb een Kawasaki GPz1000RX.
Vond het vroeger al een behoorlijk ding en nog steeds mag hij er wezen.
Kleine veranderingen staan op stapel, w.o kop flowen, andere nokkenstokken, ZZR1200 zuigers, en nog wat meer kleine dingen.
full
 
het kleine voorwieltje en let op de antiduik
full
 
Laatst bewerkt:
de voorvork is van een zzr1100D model.
de wielen zijn van de zzr1100c model
remtangen zijn ook van het d model en de remschijven zijn peakschijven die los op het hart zitten.
Kettingset is ook maar aangepast door een 530 ketting.
Maar denk niet dat alles zo maar past, maar de rijeigenschappen zijn echt verbluffend, stuurt veel beter en zuiverder dan een ZZR1100D.
Alleen moet ik de achterschokdemper even verwisselen voor een ohlins, wp of wilbers.
 
de voorvork is van een zzr1100D model.
de wielen zijn van de zzr1100c model
remtangen zijn ook van het d model en de remschijven zijn peakschijven die los op het hart zitten.
Kettingset is ook maar aangepast door een 530 ketting.
Maar denk niet dat alles zo maar past, maar de rijeigenschappen zijn echt verbluffend, stuurt veel beter en zuiverder dan een ZZR1100D.
Alleen moet ik de achterschokdemper even verwisselen voor een ohlins, wp of wilbers.

is het erg veel werk om zo'n achterwiel passend te maken ?

Groetjes,
Peter

:W
 
even een trap naar boven..

ZX 10 rijder meldt zich hier :+
(ook een ZX 10 topic)

maarreh... @ kevinblade:
ik heb mijn 10 bijna net zo aangepakt

C voorvork, C velgen voor en achter :+
alleen heb hyperpro voor en achter.
Binnenkort Billet 6 zuigers voor (voor een 11C )

blok staat ook nog in de planning..

mocht je nog wat nodig hebben voor je gpz.. heb een GTRblok uit elkaar getrokken, cilinderblok en kop los liggen ;)
kruk is volgens mij ook nog goed...
(is wat anders dan van een zx10, de kop)
 
dit is de achterkant en nog steeds lekker dik[afbeelding]
wat voor bandenmaat is da achterwiel?ziet er 180 uit. *O*OEI lees net dat achterwiel van zzr komt.inclusief achterbrug???ben aan 't overwegen om ook een gpz 1000 rx aan te schaffen.welke punten moet ik nauwlettend controleren??is er een uit 1988.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan