Ik heb al ongeveer 10 jaar ervaring met de GPZ1000rx, daarvoor een GPZ900 gehad en momenteel heb ik pas mijn ZZR-1100 verkocht. Ik overweeg weer een GPZ1000rx te kopen omdat het, met enige gebruiksaanwijzingen een zeer prettige motor is. Ook ik ben diverse practische "probleempjes" tegengekomen waaronder; bevriezing van de carburateurs, zwakke start/dynamo ketting, gaten in de tank enz enz.
Al deze dingetjes zijn met enig creatief denkwerk op te lossen.
voor het bevriezen van de carbs heb ik de oplossing gevonden, samen met andere van het gpz forum.
als je voor je motor gaat zitten en met een zaklamp onder je kuip(koplamp)door schijnt zie je een open gat. als je dit gat dicht, zodat de luchtstroom wordt gedwongen om via je radiateur en je uitlaten te gaan.hierdoor wordt de lucht veel warmer .je moet dus het gat tussen je radiateur en dashbord dichten. ik heb dit inmiddels uitgeprobeerd bij een temperatuur van 3 graden boven nul.
normaal altijd problemen, nu alleen als de motor koud is .
als je de motor eerst warm laat draaien tot het eerste streepje kan je voor de rest zonder problemen rijden.
ik heb er voor de proef een balkje hout 4X4 van ongeveer 20 cm in geslagen.
ga nog een mooi plaatje maken wat ik vast ga zetten met de 2 bovenste schroeven
van de radiateur.
als je dus door wilt rijden met dit weer is dit de oplossing.(en erg goedkoop)
m.v.g. ronald