Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
Exact hetzelfde tooltje gekocht bij Louis in Duitsland voor nét geen tientje, ook voor mijn voorwiel
te kunnen demonteren....echter het past niet!!!
Zelfs de kleinste maat is nog veel te groot! Gelukkig kon ik het terug brengen (na anderhalve maand!!)
En kreeg gewoon mijn geld terug.... op dat gebied (service) is het toch een hele goede zaak!!

Maar nu zit ik nog steeds met het "probleem" om mijn voorwiel te kunnen demonteren...
Iemand hier een idee? Volgens mij gaat het om een 14mm inbus, die dus nergens te krijgen is...

gr. Boud

14 mm is een normale maat die voor rond de 10 euro te krijgen is.

14 is gewoon heel gangbaar. Wordt ook regelmatig (bakken en diffen met name) bij auto's gebruikt. Iedere fatsoenlijke automat. zaak zal het gewoon op voorraad hebben.

Ik had dat andere tooltje overigens lekker gehouden. Je kunt nooit teveel gereedschap hebben.

Exact hetzelfde tooltje gekocht bij Louis in Duitsland voor nét geen tientje, ook voor mijn voorwiel
Zelfs de kleinste maat is nog veel te groot! Gelukkig kon ik het terug brengen (na anderhalve maand!!)
En kreeg gewoon mijn geld terug.... op dat gebied (service) is het toch een hele goede zaak!!

Maar nu zit ik nog steeds met het "probleem" om mijn voorwiel te kunnen demonteren...
Iemand hier een idee? Volgens mij gaat het om een 14mm inbus, die dus nergens te krijgen is...

gr. Boud
google eens op 14mm inbussleutel, zelfs bol.com verkoopt ze :?

Mogelijkheid tot "Kak!"

Doosje van de MF huis leverancier, de EFKA klokken set. Maar 1 meter staat op -0.22... Zie in de manual niet staan dat je hem zelf bij moet stellen?

Dus moet deze meter terug of is het zelf aan te passen?

Edit:
En wat moet ik met de 8 O ringetjes? en de 4x kleine moer en 4x iets minder kleine moer? :P

Laatst bewerkt:
Ik zie dat ik niet zo heel erg "slim" ben geweest om mijn vraag zo te stellen.... :$
Het is ind. niet zo heel moeilijk om een 14mm inbus te vinden...
Er zijn zat winkels waar je die maat kan krijgen, van goedkoop tot best wel duur toe...
In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties om mij hierop te wijzen... :+

gr. Boud

Mogelijkheid tot "Kak!"

Doosje van de MF huis leverancier, de EFKA klokken set. Maar 1 meter staat op -0.22... Zie in de manual niet staan dat je hem zelf bij moet stellen?

Dus moet deze meter terug of is het zelf aan te passen?

Edit:
En wat moet ik met de 8 O ringetjes? en de 4x kleine moer en 4x iets minder kleine moer? :P

Heb ik ook gehad, toen een nieuwe set gekregen.
Is namelijk niet zelf bij te stellen..

Heb sowieso mijn twijfels bij de kalibratie van de set gezien mijn set bij gelijk vacuum niet dezelfde waarde aangeeft. Volgens EFKA maakt dat niet uit omdat je met een pulserend vacuum te maken hebt. Heb ik geen goed gevoel bij aangezien je het vacuum dempt tot dit stabiel af te lezen is.

Als oplossing heb ik een triumph gekocht :+

Laatst bewerkt:
Euhm zover had ik er inderdaad niet over nagedacht. Mn vstrom heeft 19mm en daar past mooi een m12 in.

Edit: Ook apart, de ene site zegt dat m12 19mm is de andere 18mm, morgen eens goed na meten. Het past bij mij in ieder geval netjes.
Een nette 14mm inbus lijkt me het beste in dit geval ja :Y

Laatst bewerkt:
Had nog wat plekjes vrij op mijn Wera wandhouders.. dus inbus 4 en 5 erbij gekocht.
Vertelde dit weekend m'n pa over de set....en toen had ik opeens ook een Wera 8 / 9 /15 Torx. Blijkbaar heeft hij dezelfde set _O-
rsvklw.jpg

Blijft toch echt een ideale bron van gereedschap. Kreeg meteen een (Angulus) gradenboog mee en een stapel RVS platen.
2m4d0z8.jpg

gr. Boud

Ik vermoed dat je vraag inmiddels al beantwoord is. Maar heb hetzelfde gehad en iemand anders blij gemaakt met dezelfde tool. Als je naar een automaterialenzaak bij je in de buurt gaat kijken, dan zul je zien dat je alle maten per stuk kan kopen voor ongeveer E 5,- per stuk.

ik wil een carbtune halen.. maar waar bestellen jullie die?
zag ook al digitale. welke kan ik het beste nemen?
gr jack
bij carbtune.co.uk

Meningen zijn verdeeld over carbtune, hoewel de mensen die veel met dergelijke apparatuur werken aangeven dat het niet accuraat genoeg is.

Ik deel die mening.

Ik heb nu een kwikkolom en een digitale (met ook wat meer functies en mogelijkheden).
En die zijn beide echt nauwkeurig en fijner om mee te werken. En ook vele malen duurder.

Ik heb deze nog als overbodig liggen:
images

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan