Gearindicators!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, ja soms loop ik hier ook een beetje rond te etteren :+

Maar voor die honda rijders; Gooi even het jaartal van je bike hier neer, dan kan ik evenentueel voor je zoeken!


Honda VFR 750 '92
Volgens mij gaat het niet.....
 
Ik heb op mijn Bandit hetzelfde gemaakt en het werkt idd perfect. Dus die kun je ook toevoegen aan het lijstje. Volgens mij zitten in alle oliegekoelde suzuki motoren dezelfde schakelaars. Bij een gsxr 1100 zitten de contacten van de versnellingen al in de schakelaar, hoeft je daar maar draadjes aan te solderen en klaar is kees (of hoe je ook heet :) ). Ik heb alleen een nieuwe neutraalschakelaar gemaakt om de oude niet te vern**ken.
(Afbeelding)
dit is trouwens een mislukte heb nu een andere erin zitten. De 'electronica' die ik erin heb zitten is gewoon een 35 tal diodes 8-) .


Waar zat hij bij de bandit precies? Kan ik het bij mijn oliegekoelde suzuki nog een keertje checken...
 
Honda VFR 750 '92
Volgens mij gaat het niet.....

Volgens mij ook niet (ja of je moet graag gaten in je blok willen boren O-) )

2968_GEARSHIFT%20DRUM.gif


Onderdeeltje 23 is zoals bij veel andere Hondas gewoon een klein voelertje en niet zon lomp groot rond ding waar je hele wals in alle versnellingen contact mee maakt.....
 
Sam, na het verhaal van gewoonkevin (ik heb zelf namelijk ook een ZX7R) ben ik ook zeer geinteresseerd in jouw gearindicator. Kan je me nog iets vertellen over de zichtbaarheid van het tellertje. Is de teller overdag ook goed af te lezen en maakt het dan nog uit of je wit of blauw neemt :? ?
De zichtbaarheid is prima. Pas als de zon er echt recht opschijnt wordt het slecht. Bijna altijd goed afleesbaar dus :Y

Blauw of wit maakt dan weer weinig verschil, beide zijn gewoon goed.
 
Triumph Daytona 650 2005, past het daar op? Heb geen idee waar ik moet zoeken (ben niet zo'n motortechneut). En is geel ook mogelijk?
Geel niet helaas, oranje of groen wel. Ook hiervoor geld een week extra levertijd.
 
morgen toch nog eventjes de sv1000 op de kop zetten.
Kwam een tekening tegen op het internet en daar stond ook een andere sensor op...
 
Het lijkt er op dat de Honda's geen van alle deze sensor hebben -O-

Toch maar een Yammie kopen allemaal }) :+
 
weet iemand of het voor een TL1000R '98 gaat werken, vindt het wel een erg geil custom systeempie.... :9~
 
Het lijkt er op dat de Honda's geen van alle deze sensor hebben -O-

Toch maar een Yammie kopen allemaal }) :+

Tja, alleen nou weet ik nog steeds niet of het kan met mijn fiets. Wat is de snelste manier om erachter te komen? Mijn dealer bellen en vragen of het gemonteerd kan worden aan de hand van de beschrijving/foto die je hebt gegeven?
 
Tja, alleen nou weet ik nog steeds niet of het kan met mijn fiets. Wat is de snelste manier om erachter te komen? Mijn dealer bellen en vragen of het gemonteerd kan worden aan de hand van de beschrijving/foto die je hebt gegeven?
je kunt ff kijken of je in de omgeving van je versn.pook de sensor kan vinden
of in het werkplaatshandboek zoeken
 
De zichtbaarheid is prima. Pas als de zon er echt recht opschijnt wordt het slecht. Bijna altijd goed afleesbaar dus :Y

Blauw of wit maakt dan weer weinig verschil, beide zijn gewoon goed.

Bij mijn bike zit - zoals hierboven te zien is - het displaytje direct in de tellerset, en echt alleen wanneer de (laagstaande) zon over mijn schouders/onder mijn armen door van achter direct vol gas op de tellerset schijnt is t ding niet meer af te lezen (maar dat zijn mijn snelheidsmeter, toerenteller, olie/knipper/grootlicht garnituur dan ook niet meer :+ )

En ik heb zelfs nog wat extra weerstandjes achter het display gehangen om em wat minder fel te maken omdat ik bang was dat ik de boel door zou fikken (terwijl die dingen dus gewoon zo fel horen) dus de displaytjes hier zouden nog iets duidelijker moeten zijn as de mijne O-)
 
Bij mijn bike zit - zoals hierboven te zien is - het displaytje direct in de tellerset, en echt alleen wanneer de (laagstaande) zon over mijn schouders/onder mijn armen door van achter direct vol gas op de tellerset schijnt is t ding niet meer af te lezen (maar dat zijn mijn snelheidsmeter, toerenteller, olie/knipper/grootlicht garnituur dan ook niet meer :+ )

En ik heb zelfs nog wat extra weerstandjes achter het display gehangen om em wat minder fel te maken omdat ik bang was dat ik de boel door zou fikken (terwijl die dingen dus gewoon zo fel horen) dus de displaytjes hier zouden nog iets duidelijker moeten zijn as de mijne O-)
Hier sluit ik me volledig bij aan :Y Al heb ik ze niet op maximale sterkte laten branden, want dan rij je snachts ook niet meer fijn :o
 
heb net bij de sv1000s gekeken, de sensor die bij de versnellingspook zit is niet de neutraal sensor. Weet iemand waar hij dan wel kan zitten?
 
heb ook de sv650s bekeken.
Dit type sensor zit erop.... dus volgens mij moet het kunnen....


p.s. ik weet het, de motor moet nodig schoongemaakt worden :P

Bijlage: naamloos.JPG
 
De zichtbaarheid is prima. Pas als de zon er echt recht opschijnt wordt het slecht. Bijna altijd goed afleesbaar dus :Y

Blauw of wit maakt dan weer weinig verschil, beide zijn gewoon goed.
Zichtbaarheid is dus geen probleem en ik lees net dat je ook groen kan leveren ... dus dan wordt het Kawa-groen voor mij :Y .

Binnenkort krijg je een mailtje van me *O* .
 
Ik ben absoluut A-technish en weet niet waar ik naar moet kijken bij een TL1000R uit '98, is er misschien iemand die het wel weet ???
 
heb ook de sv650s bekeken.
Dit type sensor zit erop.... dus volgens mij moet het kunnen....


p.s. ik weet het, de motor moet nodig schoongemaakt worden :P

Uhm, er zijn volgens mij ook motoren waarbij het met ongeveer een zelfde sensor anders werkt...

Voor het hier aangeboden systeem is het nodig dat je schakelwals een 'aarde signaal' geeft aan één (neutraal) draadje per versnellingsstand.... Ik zie nu dat er ook motoren zijn waarbij dit anders werkt, hier zitten namelijk twee draadjes die middels de neutraalvoeler verbonden worden waardoor het neutraal lampje aangaat... Kijk (/meet) dit even goed na want ik betrijfel of het op dit tweede systeem aan te sluiten is zonder een berg extra werk!

Als ik ook dit plaatje zie (met op het oog 3 of 4 verbindingspunten) twijfel ik hard wat die andere contactpuntjes daar nou precies uitspoken!

full
 
Laatst bewerkt:
zal het ook op een gs 500 e passen uit 1990+:, ik ga eens even kijken hoe de neutraal sensor in elkaar zit.
 
Zichtbaarheid is dus geen probleem en ik lees net dat je ook groen kan leveren ... dus dan wordt het Kawa-groen voor mij :Y .

Binnenkort krijg je een mailtje van me *O* .

Klopt, bedenk wel dat groen weer niet de duidelijkste kleur is. Rood,blauw en wit zijn duidelijker.

Ik kan proberen om groen zo fel mogelijk af te stellen, maar net zo fel als de bovengenoemde kleuren wordt hij niet.

Groeten Sam
 
Uhm, er zijn volgens mij ook motoren waarbij het met ongeveer een zelfde sensor anders werkt...

Voor het hier aangeboden systeem is het nodig dat je schakelwals een 'aarde signaal' geeft aan één (neutraal) draadje per versnellingsstand.... Ik zie nu dat er ook motoren zijn waarbij dit anders werkt, hier zitten namelijk twee draadjes die middels de neutraalvoeler verbonden worden waardoor het neutraal lampje aangaat... Kijk (/meet) dit even goed na want ik betrijfel of het op dit tweede systeem aan te sluiten is zonder een berg extra werk!

Als ik ook dit plaatje zie (met op het oog 3 of 4 verbindingspunten) twijfel ik hard wat die andere contactpuntjes daar nou precies uitspoken!

Hé, dit type was ik inderdaad nog niet tegen gekomen. Wederom ben ik het met je eens!
:Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan