Gaan we het beleven? Scheur weer aan een span.

scheurschuimpje

MF veteraan
2 mei 2010
16.514
6.518
Steenwijkerland
Jaren en jaren geleden, ja echt diepen... maar enkelen hier op forum weten het nog. Had ik een mooi span. Een rooie. Gingen harder dan de rest. Zeiden ze ......
Oke scheuren met die bak. Dat werd het eerste deel van mn nic.
Awel de bak had blijkbaar ook een sugestieve vorm. Het geleek op een welbekend schuimpje. Het tweede deel van mn naam geboren.
Helaas. Wielas was niet opgewassen tegen het geweld en gaf de geest in de Coentunnel.
Wiel legde zich te ruste onder de bak, en ik ging spontaan rechtsaf. Gelukje bij een ongelukje. Was de tunnelwand net gepasseerd, dus had genoeg ruimte om toch netjes stil te komen staan zonder bloedneus oid.
Maar goed, bakkie bij een vriend gestald, en die is hem vervolgens kwijtgeraakt........🙄🙄
Geen hard fielings. Kan gebeuren als je er in geen jaren naar omkijk. Geef het geen ongelijk.
Tja, vrouw kinderen geen tijd en zat geld dat een ander opmaakte, helaas bakkie naar dromenland.
Inmiddels vrou en kinderen zijn uitgevlogen(of was het nu andersom, m daar heb ik geen herinnering aan...)
Peinzen, peinzen. Inmiddels een fietsje tot mn beschikking. Maar ja, eerst een toerbuffel en nu een brommer. Wat is wijsheid. Nu die is er niet lees ik maar vaak genoeg hier, dus ja een bakkie aan dat brommertje dat moet er maar komen ook.
Geen gedoe meer met egaas die bedenkelijk kijken.
Ik hak de knoop door. Geholpen door de aanbieding van een buizenbak voor een prikki.
Na eers al een aantal jaren geleden hem al verlost te hebben van zn aanhangertje. Hoe kan het lopen.
20210612_165849.jpg

Nu eerst zien dat het ding wat het nu nog is, het ganse land door te krijgen!
Hulp is reeds geboden, nu de tiid zn werk laten doen.
Spannend. 🥺🥺🥺😏😏🙄😎🤡
 
Eerst nog maar ff peinzen hoe er aan.
Had het idee van een flex. Minder druk op de toch wel fragiele achterbruglagerbehuizing, (mooi scrabbel woord)
Maar toch wel een krappe bedoening daar achterin.
Middenbok, kan er uit natuurlijk. Dan een balanspijp, schakel meganisme en last but not liest een kikstarter.....
Heb er toch een hard hooft in.
Nou ja als dat niet lukt dan maar vast. Is wel minder leuk maar nog lollig zat.
 
Heb je nog wat kunnen regelen om dat ding thuis te krijgen?
Hij kan eventueel wel tussentijds bij mij gestald worden.
En ik kan hem op mijn, van vossen trailer, best weer een stuk jouw richting op brengen.

Verder moet ik bekennen dat ik erg jaloers ben op jouw bak.
Hij had naast mijn 1100gs erg goed gestaan. :Y :Y
 
Heb je nog wat kunnen regelen om dat ding thuis te krijgen?
Hij kan eventueel wel tussentijds bij mij gestald worden.
En ik kan hem op mijn, van vossen trailer, best weer een stuk jouw richting op brengen.

Verder moet ik bekennen dat ik erg jaloers ben op jouw bak.
Hij had naast mijn 1100gs erg goed gestaan. :Y :Y
Bosso komt mijn kant op en neent het buizenbakkie voor me mee.
Bedankt voor het aanbod.
 
Heb je nog wat kunnen regelen om dat ding thuis te krijgen?
Hij kan eventueel wel tussentijds bij mij gestald worden.
En ik kan hem op mijn, van vossen trailer, best weer een stuk jouw richting op brengen.

Verder moet ik bekennen dat ik erg jaloers ben op jouw bak.
Hij had naast mijn 1100gs erg goed gestaan. :Y :Y
Mocht ik er me toch in verslikt hebben. Dan hoor je van mij.
 
Mocht ik er me toch in verslikt hebben. Dan hoor je van mij.
Het was natuurlijk wel lekker goeie-koop, maar het zou niet mijn keuze zijn voor aan een V50. Het ziet er redelijk zwaar uit.
Een Velorexje of zo'n MZ bakje met klapneus zou hem goed staan.
 
Het was natuurlijk wel lekker goeie-koop, maar het zou niet mijn keuze zijn voor aan een V50. Het ziet er redelijk zwaar uit.
Een Velorexje of zo'n MZ bakje met klapneus zou hem goed staan.
Dat vraag ik me af. Of dit zwaarder is dan een velorexje Inc frame. Dit is bak en frame ineen he. Ik verwacht geen dikwandig pijp.
Maar goed. Op de gok genomen, en er staat al een gegadigde achter mij te trappelen..... dus lukt het niet.....
 
Oei, ben toch niet te langdradig ......
Nee, echt niet langdradig, juist prettig om mee te lezen, het enthousiasme komt duidelijk over.
Mij bezorgd zo een topic dan ook goeie zin! :t



(en zijspannen zijn altijd goed, mijn interesse komt hier stees meer te liggen
nadat ik laatst met eem mede Mf-er een stuk heb mogen (mee)rijden op een span)
 
Dat vraag ik me af. Of dit zwaarder is dan een velorexje Inc frame. Dit is bak en frame ineen he. Ik verwacht geen dikwandig pijp.
Maar goed. Op de gok genomen, en er staat al een gegadigde achter mij te trappelen..... dus lukt het niet.....

Daar heb je wel een punt ja.
Het totaal gewicht kan wel eens meevallen. :Y
Misschien mark eens vragen of hij het gewicht van zijn bak weet.

p.s. ik denk dat ik ook nog wel een liefhebber weet. :Y
 
Vermakelijk is het zeker, voorzien van een heerlijk grasveldje om te sleutelen liggend op je rug in de vele krioelende mieren.
Al ff een blik geworpen op de plekken voor mogelijke aanhang punten. Ik wil eerst proberen er een flex van te maken.
Achterste punt ben ik wel uit denk. De middenbok moet wijken, het is niet anders.
Het voorste punt, word een puzzel. Ik kan gebruik maken van de voorste blokbout. Zij het dat ik daar niets aan overlengte in heb. Dus zal opzoek moeten naar een andere bout. En dan nog een hele beugelreut verzinnen.
Tekenen daar had ik een 3 voor op school dus dat wordt het niet. Zal knippen en plakken worden met karton.
Zo gauw er iets te tonen valt dan volgen er foto's.
Dan de bak. Geen as en geen vering.
Ik wil gebruik maken van een achterwiel van de Nato. 18 Inch. Dus bijpassende as, nog te regelen.
Vering van mn Nato vernieuwen, en de oude gebruiken voor de bak. Indien mogelijk. Butget is helaas niet groot. Zal veel zelf moeten doen.
Lassen, ik heb een oficiele diploma. Ik heb het geleerd, maar daarna nooit meer gebruikt. Laskar kan ik regelen alleen wil de eigenaar dan ook lassen.....en dat is helaas te veel een lompert. Het zit vast, ontegenzeggelijk. Maar mooi? Nee.
 
Laatst bewerkt:
Zonet eindelijk een aanhanger kunnen regelen, dus dat gaat helemaal goed komen.
Koffie heb ik het liefst heet, en het bier koud. ;)
Hoe laat denk je het een en ander te kunnen regelen? Want zo het nu is rij ik gelijk op met jou. Ik zit nu in Antwerpen. Tja ik had geroepen ik ben er altijd. En een transport zo snel, dat kon ik niet laten schieten natuurlijk. Dus als je een en ander laat weten aan tijd. Dan kan ik zorgen dat de koffie er op tijd staat.
 
Laatst bewerkt:
Vermakelijk is het zeker, voorzien van een heerlijk grasveldje om te sleutelen liggend op je rug in de vele krioelende mieren.
Al ff een blik geworpen op de plekken voor mogelijke aanhang punten. Ik wil eerst proberen er een flex van te maken.
Achterste punt ben ik wel uit denk. De middenbok moet wijken, het is niet anders.
Het voorste punt, word een puzzel. Ik kan gebruik maken van de voorste blokbout. Zij het dat ik daar niets aan overlenkte in heb. Dus zal opzoek moeten naar een andere bout. En dan nog een hele beugelreut verzinnen.
Tekenen daar had ik een 3 voor op school dus dat wordt het niet. Zal knippen en plakken worden met karton.
Zo gauw er iets te tonen valt dan volgen er foto's.
Dan de bak. Geen as en geen vering.
Ik wil gebruik maken van een achterwiel van de Nato. 18 Inch. Dus bijpassende as, nog te regelen.
Vering van mn Nato vernieuwen, en de oude gebruiken voor de bak. Indien mogelijk. Butget is helaas niet groot. Zal veel zelf moeten doen.
Lassen, ik heb een oficiele diploma. Ik heb het geleerd, maar daarna nooit meer gebruikt. Laskar kan ik regelen alleen wil de eigenaar dan ook lassen.....en dat is helaas te veel een lompert. Het zit vast, ontegenzeggelijk. Maar mooi? Nee.
Er rijden toch zat van die fietsen rond met een bakkie?
Nergens wat ideeën te "vinden" op het www?
 
Laatst bewerkt:
Een V50 is niet echt een zijspantrekker wat het frame aangaat
Met name achterbrug lagering in het blok is een zwak punt en dat het blok ook nog deel uitmaakt van het frame is geen ideale uitgangspunt .
Zeg niet dat het niet kan alleen dat je er goed over na moet denken waar je het span aan vast kan zetten en aan de onderkant zoveel als mogelok de blokbouten gebruiken als vastzetpunten .
De vrij dunne frame pijpjes kunnen niet veel hebben .
Er was een Duitser die een hulpstuk had gemaakt om de achterbruglagering naar het frame te versterken met een extra lager
Zal eens kijken of ik daar nog een foto van terug kan vinden .
Dit is in iedergeval een uitdaging waard om dat bakje aan een Nato te knopen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan