Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Forumsoftware bugs en wensen deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donateur worden. Dan ben je bannervrij. En dat ben jij al geloof ik?
Forum verder afschermen zou zonde zijn.

98 van de 100 keer ligt het probleem bij de user ( met advertenties) door malware, virus etc etc.
Dan kan MF er ook weinig aan doen.
Dit keer met de keukenads lijken meerdere users het te hebben, dus waarschijnlijk van MF kant. ( overigens krijg ik hem niet met firefox)

Maar je leek het doen voorkomen alsof MF bewust zulke ads op het forum plaatst, terwijl al een paar keer aangegeven was dat dit niet de bedoeling is en ze er naar gaan kijken.
Wij mods weten niks van het banner gebeuren, maar ik weet wel 100% zeker dat er geen pop-up's of overlappende advertenties op MF hebben.

Hebben wij en de admins ook een gruwelijke rothekel aan namelijk.

ps
Mac Williams in "Forumsoftware bugs en wensen deel 2"

Hier had je het vermeldt, zijn er oplossingen aangedragen door andere users... dat zit echt niet aan MF kant.

Laatst bewerkt:
heeft de site er vanmorgen uit gelegen of niet?

MF WebServer lag er niet uit..... De Database server áchter Motor-Forum.nl wél

En dat kun je, incl. de paden welke de webserver naar de (MY)SQL server neemt, zien in de "error meldingen"......

Laatst bewerkt:
N.a.v. de overlap: als ik op het kruisje van de advertentie links klik krijg ik als eerste optie: "advertentie over de pagina weergeven". Kan hier ooit iets fout zijn gegaan? Ik durf zelf niet te testen: de kans dat het vervolgens fout blijft gaan is mij te groot.

De tweede optie "advertentie niet meer weergeven" werkt vrij aardig: meestal blijven ze weg. Er komen uiteraard wel andere voor in de plaats....

En nogmaals een dringend verzoek om de advertentie aan de rechterkant te plaatsen: maakt het geheel veel gebruikersvriendelijker.

Ik denk dat ik verkeerd overkom althans dat mijn bericht verkeerd is overgekomen maar hopelijk deze niet;

Dat reclames nodig zijn om inkomsten te werven begrijp ik. Het fasciliteren en onderhouden van een forum zal het nodige gekost hebben en nog gaan kosten. Het smaakvol plaatsen van banners is ook goed voor de uitstraling van het forum en laat het er ook meer proffesioneel overkomen. Naar mijn mening lukt dit aardig maar ik denk dat dat beter kan, het komt nu nog een beetje willekeurig over.

Wat mij ook opviel, het is even wat anders, voorlopig heb ik er geen last meer van want ik ben voorzien,
Het volgende.

Omdat ik door het ongeluk op 10/08/15 motorloos was geworden ging ik opzoek naar een waardige vervanger voor mijn R1 uit 1998. Omdat MF ook een katern motoren te koop heeft ben ik daar ook gaan kijken. Het viel mij op, of misschien is dit exemplarisch op mijn ipad of voor iPads in het algemeen, dat motorshopper zich twee keer opent.

Wat ik ook jammer vind is dat motorstek ipad onvriendelijk is als je foto's probeert te plaatsen.

Verder ben ik een heel tevreden mens hoor!!!!!
.

Popups doen m'n bloeddruk stijgen en m'n hartritme verdubbelen. Met bloeddoorlopen ogen klik ik die weg door met een baksteen op m'n ipad te beuken. En dat begint een beetje in de papieren te lopen... Ghehehe.

Popups doen m'n bloeddruk stijgen en m'n hartritme verdubbelen. Met bloeddoorlopen ogen klik ik die weg door met een baksteen op m'n ipad te beuken. En dat begint een beetje in de papieren te lopen... Ghehehe.

Wat een rare gewoonte

Dit lijkt me een sterk staaltje opel.
Het begint met dit. Laad ik de pagina nog eens dan komt hij ingezoomd op het scherm.
En onderaan mis je dan de blader en reageer -knoppen.

Koekies enzo opgeschoond, geruimd.

Vind MF lezen op de smartfoon lastig en al helemaal om er dan berichtjes op te zetten. Dat komt door het brede formaat. Daarom mijn verzoek/vraag: kan heel MF geen mobiele versie er naast krijgen waar met name alle berichten in kolom formaat worden weergegeven? In kolomformat breken de zinnen eerder af en kan ik toch de smart verticaal blijven gebruiken (portret mode) zonder elke zin het scherm heen en weer te hoeven slepen.

Bij een bericht plaatsen met de smartfoon kan ik soms niet goed bij de tekst in het invoerscherm omdat het buiten beeld schuift. Ik kan het wel weer terugschuiven maar dan wordt er ineens tekst geselecteerd en voor ik het weet is de tekst ineens weg. Ook daar zou een veel smaller schermpje in kolommode werkend welkom zijn. Foto's zouden dan ook kleiner getoond moeten worden.

Is dit te realiseren met een nieuwere en modernere versie van de software waarmee dit MF gerealiseerd wordt?

Laatst bewerkt:
ander topic: een van mijn motorvriendjes is al weer 4 jaar geleden overleden. Kan in het profiel dat niet ingevoerd worden: dus dat daar niet alleen de geboortedatum in staat maar ook de datum van overlijden? In dit geval had zijn overlijden niets met motoren of iets dergelijks te maken maar ziekte. Misschien dat daarover ook iets bij de overlijdingsdatum gezet kan worden, al was het maar een icoontje en uiteraard als familie daar mee akkoord gaat of zelf mee komt.

Een andere optie is dat de familie zou moeten kunnen aangeven dat het profiel verwijderd moet worden. Maar ik realiseer me dat dat wel eens lastig kan worden, want wat doe je met de oude posts van de overledene? Ik zou zeggen: zetten een kruisje voor zijn profielnaam, gebruik dat in verschillende kleuren: zwart voor gewoon zonder dat een reden is opgegeven, rood voor als het bv een motorongeluk of motoren gerelateerde reden is geweest. Dit alles nogmaals natuurlijk alleen als daar instemming van familie of tenminste de achterblijvende partner voor is.

Laatst bewerkt:

zoiets?
Motor-Forum

Wordt aan gewerkt. We gaan eerst het design vernieuwen (andere look-and-feel), daarna maken we dit nieuwe design gereed voor gebruik op mobiele apparaten ("responsive design") en ergens in 2016 komt geheel nieuwe software.

Een datum van overlijden is idd iets wat al eerder ter sprake is gebracht, maar waar we nooit iets mee hebben gedaan. Moeten we wellicht eens opnieuw overwegen, als is het idd maar een kleine indicatie.

Ik heb hetzelfde probleem. De browser stopt meteen met renderen na die banner. Als de banner onderaan de pagina staat is het reageerveld niet zichtbaar.

Misschien mogelijk maken grotere afbeeldingen toe te voegen bij de wijzigingen van je profiel, zelfs de meeste miliscule foto kan niet geupload worden

Misschien mogelijk maken grotere afbeeldingen toe te voegen bij de wijzigingen van je profiel, zelfs de meeste miliscule foto kan niet geupload worden

Laat dat "probleem" nou net zo irritant zijn aan de andere kant. Als jij een foto van 4MB gaat uploaden dan moet ik diezelfde foto ook weer gaan downloaden om 'm te zien te krijgen

Resize je foto zélf, óf .... Laat de MF Software 't voor je doen als dat kan (en dat laatste lukt nóg niet).

Status
Niet open voor verdere reacties.