Flitser vermijden mogelijk?

Nu heb ik toevallig afgelopen weekend goed zitten opletten op de ring en de laatste flitser in de tijdelijke 70 vlak voor het Sportpaleis (richting NL) heeft een vers ingeslepen lus.
Zou ik die dan gemist hebben ? Of is ie TE vers :P


Is die lus voor snelheidscontrole of ( zoals 99% van dat soort lussen ) voor het meten van de verkeersintensiteit ?
Snelheidscontroles middels ingeslepen lussen zijn simpelweg onhandig, meer werk en storingsgevoelig.


Zelfs voor trajectcontroles gebruikt men geen lussen meer tegenwoordig maar camera's die de hele breedte van de weg meepakken.

Onder de streep: rij je te hard snel, hou er dan gewoon rekening mee dat je af en toe verantwoording moet afleggen.
 
Ik weet uiteraard niet waar de lus voor dient maar deze was echt heel vers. 2 dagen max gok ik.
 
Gewoon off road rijden staan geen flitsers heb je nergens last van.
kom al jaren zo min mogelijk op het asfalt.
 
Ik vraag me af hoe vaak per jaar je op de Ring van Antwerpen boven de Vmax kunt rijden, laat staan dat je er 310km/u zou kunnen rijden _O-_O-
Als het door de verkeersintensiteit al zou kunnen dan laat je het vanwege het wegdek wel uit je hoofd, zeker met de motor.

Maanden geleden hebben ze de deklaag al afgefreesd, je rijdt nu dus over de lengterichels.
Wel eens gedaan met een motor ? Beeld je dan s in dat je daar 310km/u zou rijden :+
Maanden geleden?
Jaren geleden toch?

En ik me maar afvragen wanneer de toplaag aangebracht zou worden. Maar nee hoor. Die rare belgen vonden dit wel een prima afwerking :X :X
 
Gewoon off road rijden staan geen flitsers heb je nergens last van.
kom al jaren zo min mogelijk op het asfalt.
Daar moet je dan wel voor naar het buitenland,anders zal het niet veel voorstellen of zit je op plaatsen waar je niet mag rijden en dus ook een boete kan krijgen.
 
Maanden geleden hebben ze de deklaag al afgefreesd, je rijdt nu dus over de lengterichels.
Dat zijn langsgroeven die speciaal gefreesd zijn,het is een teststrook die minder lawaai zou moeten opleveren.
Ze hebben er op andere plaatsen gemaakt.
In de auto hoor je duidelijk het verschil,of het echt stiller is weet ik niet,het klinkt wel anders.
 
Is FM app - de gratis versie - minder betrouwbaar dan voorheen? De laatste tijd reageert hij bij mij minder vaak en heb ik het idee dat hij op de flexflitsers nauwelijks of helemaal niet reageert. Ook ben ik in mijn auto in het bezit van een FM One die voor mij gevoel minder vaak aanslaat. Wordt je nu onderhand verplicht om een Pro of Pro Plus abonnement af te nemen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen - is ook een illusie - dat er minder flitspalen in Nederland nu staan of er weggehaald zijn.
 
Ik heb volgens de FM app zelf 230.000km met FM aan gereden maar ik switch steeds vaker naar Waze want FM is niet meer wat het geweest is.
 
Precies. Mijn bijdrage voor hun dienst was het doorgeven van informatie die hun toko iets waard maakt.

Als ze vervolgens hebberig worden ben ik er snel klaar mee.
 
Ik wordt ook helemaal simpel van FM: pas op weg werkzaam heden; pas op voor dit, pas op voor dat.
En dat kun je tegenwoordig niet meer uitzetten. Of je moet gaan betalen.... Mopper!
 
Dat zijn langsgroeven die speciaal gefreesd zijn,het is een teststrook die minder lawaai zou moeten opleveren.
Ze hebben er op andere plaatsen gemaakt.
In de auto hoor je duidelijk het verschil,of het echt stiller is weet ik niet,het klinkt wel anders.

Zo. leer ik ook nog s wat !

Maar.... al gehoord van motorrijders, hoe zij het ervaren ?
Het voelt in de auto exact als wanneer er afgefreesd is voor een nieuwe toplaag. Ik neem aan dat het op de motor net zo qud en gevaarlijk voelt ook.

En erger, ik vraag me heel erg af wat het met de remafstand doet, die word, naar mijn idee, toch aanzienlijk groter als je zoveel asfalt weghaalt ?

Tot nu toe vind ik het iig 'typisch Belgisch.
Als ze een klein stukje naar het noorden rijden kunnen ze ZOAB ervaren, prima waterafvoer en zeer stil.
 
Zo. leer ik ook nog s wat !

Maar.... al gehoord van motorrijders, hoe zij het ervaren ?
Het voelt in de auto exact als wanneer er afgefreesd is voor een nieuwe toplaag. Ik neem aan dat het op de motor net zo qud en gevaarlijk voelt ook.

En erger, ik vraag me heel erg af wat het met de remafstand doet, die word, naar mijn idee, toch aanzienlijk groter als je zoveel asfalt weghaalt ?

Tot nu toe vind ik het iig 'typisch Belgisch.
Als ze een klein stukje naar het noorden rijden kunnen ze ZOAB ervaren, prima waterafvoer en zeer stil.

Op de E313 richting Hasselt is er ook een heel stuk met deze langsgroeven.
Geeft een heel glad aan met de motor vond ik. Zelfs het wisselen van rijstroken is onaangenaam. Dat stuk is 16,5km lang.
 
Hoi, ik ben zelf van Antwerpen en heb een S1000R ik rij graag snel. Gisteren was ik op de ring aan het rijden zoals gewoonlijk en daar heb je een flitser dat links van de baan op 70km/u staat. Voor mij reedt er nog een andere bestuurder (heel ervaren) 120km/u. Hij vlamde 120km/u door terwijl hij op de witte lijn aan het rijden was zo dicht mogelijk bij de flitser. Is dit een manier om niet geflitst te worden? Waarom denk ik dat hij ervaren is? Hij pakte heel mooie bochten en zijn nummerplaat was is vrij vroeg aangevraagd. (M-AAA-8..) Weten jullie of dit mogelijk is om op die manier flitsers te vermijden is dit echt accuraat? Zijn er ook nog andere manieren?

Alvast bedankt
Als je graag de grenzen opzoekt en de limieten overschrijdt, moet je gewoon rekening houden met extra belasting in de vorm van een blauwe envelop van het CJIB (geen idee hoe dat nu in Belgique heet). Maar andere manieren, rijden zonder nummerplaat!
Maar o wee als onkel Gendarmerie dat ziet.....
 
Met die oude detectielussen in de weg werkte het in het verleden wel… zelf geprobeerd op de N270. Nooit boete gehad. Tegenwoordig gaat alles digitaal en geen lussen meer in de weg, dus aan de snelheid houden….
 
Daar ken ik toch een paar uitzonderingen op.
Ring van Brussel staat er een "superflitspaal" die regelmatig verplaatst wordt en die staat vaak in de bocht.

Topic is wel nogal kansloos.
Maar in België kan je dit verwachten. Laatst was er nog in het nieuws dat er in een dorpje vlak voor een stoplicht (volgens mij iets van 20 meter voor het stoplicht die op een t-splitsing stond) een flitspaal was neergezet. Je moet dan wel van hele goede huize komen als je daar harder dan 50 rijdt en nog op tijd wil stoppen.
Ook heb ik een keer meegemaakt in Antwerpen - volgens mij op de N1 - dat er 2 tegen elkaar waren geknald en midden op de weg op hun gemak de schadeformulieren aan het invullen waren. Wat ik mij nog kan herinneren mag je daar 70 km p/u en waar de meeste zich zelfs niet aan hielden. Die 2 werden dus links en rechts met flinke snelheden gepasseerd. 🫣

In Nederland daarentegen kan je op de meeste trajectcontroles je beter wel aan de aangegeven snelheid houden. Zo heb ik in een week tijd op de A12 ter hoogte van Nieuwegein 5 boetes gehad. De overschrijdingen van de max. snelheid lagen tussen 4 en 8 km p/u. Plus de administratiekosten was het een duur weekje voor mij 🤬
 
Terug
Bovenaan Onderaan