Flitser vermijden mogelijk?

Dé oplossing is om nog harder te rijden :j
IMG_1846.jpeg

Hoi, ik ben zelf van Antwerpen en heb een S1000R ik rij graag snel. Gisteren was ik op de ring aan het rijden zoals gewoonlijk en daar heb je een flitser dat links van de baan op 70km/u staat. Voor mij reedt er nog een andere bestuurder (heel ervaren) 120km/u. Hij vlamde 120km/u door terwijl hij op de witte lijn aan het rijden was zo dicht mogelijk bij de flitser. Is dit een manier om niet geflitst te worden? Waarom denk ik dat hij ervaren is? Hij pakte heel mooie bochten en zijn nummerplaat was is vrij vroeg aangevraagd. (M-AAA-8..) Weten jullie of dit mogelijk is om op die manier flitsers te vermijden is dit echt accuraat? Zijn er ook nog andere manieren?

Alvast bedankt
He jammer....dacht even dat het al vrijdag was. -O-

Als je haarlak op je kentekenplaat spuit kan je niet geflitst worden omdat de flits reflecteert op de haarlak. Mensen zullen dit af doen als onzin, maar dit werkt echt!!!1
Wel apart dat er nog steeds mensen zijn die de grap niet herkennen.
Je deed nog wel zo je best met de afsluiter, dit werkt echt _O-

Wel apart dat er nog steeds mensen zijn die de grap niet herkennen.
Je deed nog wel zo je best met de afsluiter, dit werkt echt _O-
Storen die electrische tweewielers de radar niet 🤔 🙃

De strubben dan weer wat krap 🤓

Hoe een flitser te vermijden, werkt 100%! Sensationeel!

Neem een andere route.

Hoi, ik ben zelf van Antwerpen en heb een S1000R ik rij graag snel. Gisteren was ik op de ring aan het rijden zoals gewoonlijk en daar heb je een flitser dat links van de baan op 70km/u staat. Voor mij reedt er nog een andere bestuurder (heel ervaren) 120km/u. Hij vlamde 120km/u door terwijl hij op de witte lijn aan het rijden was zo dicht mogelijk bij de flitser. Is dit een manier om niet geflitst te worden? Waarom denk ik dat hij ervaren is? Hij pakte heel mooie bochten en zijn nummerplaat was is vrij vroeg aangevraagd. (M-AAA-8..) Weten jullie of dit mogelijk is om op die manier flitsers te vermijden is dit echt accuraat? Zijn er ook nog andere manieren?

Alvast bedankt

Maakt het voor je vraag uit of die andere bestuurder ervaren of onervaren was ?

Ik vind dat toch wel een discussie waard nl.

Wellicht dat het topic dan toch nog enige diepgang krijgt.

Om een flitser te ontwijken zou ik aanraden aan de andere kant van de flitser langs te rijden.

Ik weet uit ervaring dat je vroeger de traject controles rond Rotterdam kon omzeilen door tussen de meetlussen door te rijden maar of dat bij de kasten rond Antwerpen ook zo is durf ik niet te garanderen.

Daar werd gecontroleerd dmv lussen in het wegdek, in Antwerpen gebruiken ze gewoon radar.

Ik meen me te herinneren dat er ook een maximum snelheid is die een flitspaal nog kan flitsen, iets van tegen de 300 km/u. Ga je harder dan is de flits gewoon te laat. Dus ik zou zeggen gas erop!
(lijkt me best een uitdaging op de ring van Antwerpen overigens)
Die maximumsnelheid die de apparatuur mag meten ligt meestal lager dan 300km/u. ( meestal 50 km/u lager O-) )

Reden: Hoe hoger de snelheid, hoe moeilijker om de apparatuur te ijken. De kosten lopen dan enorm op terwijl de kans dat iets zo snel rijdt behoorlijk afneemt.

Ik hoor hier de oplossing.
Gewoon boven de 250 rijden.

Altijd.

Het blijft gewoon lastig al die flitspalen te onthouden.
hier in Amersfoort worden ze wel eens verplaatst per stoplicht.
Het zou een idee kunnen zijn om landelijke actie in het leven te roepen.
Autoband met aanmaakblokje eronder.
Zodat het flitspalenbeleid ontmoedigt wordt.
Zie het niet zo vaak meer.Wel goed bedacht.
Maar de nieuwe flitspalen staan wel hoger.
Misschien dat die niet zo snel vol roeten.
Politie wordt ook nog eens slim.

:+ erbij anders krijg ik weer verwensingen naar m.n hoofd.
Dat ik de rechtstaat ondermijn.
Trouwens mijnen zou ook een idee zijn.

Het blijft gewoon lastig al die flitspalen te onthouden.
hier in Amersfoort worden ze wel eens verplaatst per stoplicht.
Het zou een idee kunnen zijn om landelijke actie in het leven te roepen.
Autoband met aanmaakblokje eronder.
Zodat het flitspalenbeleid ontmoedigt wordt.
Zie het niet zo vaak meer.Wel goed bedacht.
Maar de nieuwe flitspalen staan wel hoger.
Misschien dat die niet zo snel vol roeten.
Politie wordt ook nog eens slim.

Ik zou niet weten wat iemand tegen een camera bij een stoplicht zou kunnen hebben* ? Of waarom je in dit topic over camera's bij stoplichten begint :P

*Tenzij de signalering slecht afgesteld staat en hij motorrijders niet herkend als verkeersdeelnemer, maar daar zijn dan andere wegen voor die makkelijker te bewandelen zijn.

*Tenzij de signalering slecht afgesteld staat en hij motorrijders niet herkend als verkeersdeelnemer, maar daar zijn dan andere wegen voor die makkelijker te bewandelen zijn.
Precies, dat is meestal in de bebouwde kom waar je zo een fietspad op kunt om op een knopje te drukken. Of gewoon door rood te rijden want dat mogen fietsers.

Heb hem namelijk uitgetest iets van 115 waar je 80 mag en door rood.
Ergens rond de€440 uit m.n hoofd.
Snel vergeten en weer door

Gewoon kenteken er af en altijd rijden alsof hij gejat is.

Terug
Bovenaan Onderaan