Flitser vermijden mogelijk?

Eddy Dupont

Rookie
Lid geworden
14 jul 2021
Waarderingsscore
2
Hoi, ik ben zelf van Antwerpen en heb een S1000R ik rij graag snel. Gisteren was ik op de ring aan het rijden zoals gewoonlijk en daar heb je een flitser dat links van de baan op 70km/u staat. Voor mij reedt er nog een andere bestuurder (heel ervaren) 120km/u. Hij vlamde 120km/u door terwijl hij op de witte lijn aan het rijden was zo dicht mogelijk bij de flitser. Is dit een manier om niet geflitst te worden? Waarom denk ik dat hij ervaren is? Hij pakte heel mooie bochten en zijn nummerplaat was is vrij vroeg aangevraagd. (M-AAA-8..) Weten jullie of dit mogelijk is om op die manier flitsers te vermijden is dit echt accuraat? Zijn er ook nog andere manieren?

Alvast bedankt

Hoi, ik ben zelf van Antwerpen en heb een S1000R ik rij graag snel. Gisteren was ik op de ring aan het rijden zoals gewoonlijk en daar heb je een flitser dat links van de baan op 70km/u staat. Voor mij reedt er nog een andere bestuurder (heel ervaren) 120km/u. Hij vlamde 120km/u door terwijl hij op de witte lijn aan het rijden was zo dicht mogelijk bij de flitser. Is dit een manier om niet geflitst te worden? Waarom denk ik dat hij ervaren is? Hij pakte heel mooie bochten en zijn nummerplaat was is vrij vroeg aangevraagd. (M-AAA-8..) Weten jullie of dit mogelijk is om op die manier flitsers te vermijden is dit echt accuraat? Zijn er ook nog andere manieren?

Alvast bedankt

Welke flitspaal is het? Die aan Antwerpen-Oost waar de werken aan de bypass bezig zijn?
Ik zou het niet riskeren met vaste flitspalen. Vraag is ook of het nodig is om snel te rijden op de ring van Antwerpen.

Dat hij een oude nummerplaat heeft wil niks zeggen, iedereen kan snel rechtdoor rijden. Mss kwam hij daar voor de eerste keer, zag jou rijden en wou wat indruk maken door er voorbij te vlammen.

Een flitser maakt 2 foto’s.
Als je snel genoeg optrekt, ben je al uit beeld als de 2e foto gemaakt wordt O-) :+

Soms heb je van die topics waarbij je toch nog even dubbel checkt of het echt geen vrijdag is. Dank daarvoor.

Je kan vrij simpel op die manier een flitser ontwijken inderdaad, de elektromagnetische lus zetten ze natuurlijk niet in de witte lijn dat zou veel te veel werk zijn. Let alleen op met mobiele flitsers die gebruiken geen elektromagnetische lus maar een draadloze verbinding, die zijn niet te omzeilen. Ik heb trouwens gehoord dat die draadloze verbinding wel eens storingen veroorzaakt bij BMW's met Keyless ignition.

Nee. Ga er maar vanuit dat er geen enkele manier is om een flitspaal voor de gek te houden, behalve door je kenteken onleesbaar te maken.

Andere manieren:
1. Niet te hard rijden
2. Niet rijden op plekken waar flitspalen staan.

Ik zou inderdaad gaan voor optie 1 en of 2.
Ik kan me vergissen, maar je kenteken onleesbaar maken is geen overtreding zoals te hard rijden of een parkeerboete. Je hebt het dan over een misdrijf, dat is een categorie waar je beter vandaan kan blijven.

Ik heb er door de jaren heen veel voorbij horen komen.Veel truukje zullen wellicht een iemand ergens een geholpen hebben onder een boete uit te komen. Met de moderne fototechniek is er weinig ontkomen aan.

Ik weet uit ervaring dat je vroeger de traject controles rond Rotterdam kon omzeilen door tussen de meetlussen door te rijden maar of dat bij de kasten rond Antwerpen ook zo is durf ik niet te garanderen.

Ik meen me te herinneren dat er ook een maximum snelheid is die een flitspaal nog kan flitsen, iets van tegen de 300 km/u. Ga je harder dan is de flits gewoon te laat. Dus ik zou zeggen gas erop!
(lijkt me best een uitdaging op de ring van Antwerpen overigens)

Als je haarlak op je kentekenplaat spuit kan je niet geflitst worden omdat de flits reflecteert op de haarlak. Mensen zullen dit af doen als onzin, maar dit werkt echt!!!1
staan de vrouwelijke familieleden van jou dan ook met een kale kop op de foto?.
heb het ooit weleens gevraagd aan een agent en die piste in zijn broek van het lachen.

staan de vrouwelijke familieleden van jou dan ook met een kale kop op de foto?.
heb het ooit weleens gevraagd aan een agent en die piste in zijn broek van het lachen.
Een heel donkere nacht met heel felle flits misschien _O-

Ik ben er wel achter dat sommige flitspalen buiten NL wat moeite hebben met een 1'tje op de kentekenplaat.
In Scandinavië een aantal tolwegen geen verzoek tot betaling van gehad wat de rest wel had en ik meen in Frankrijk had ik geen boete en de rest wel terwijl we hetzelfde tempo in een keurig rijtje reden.

Ik meen me te herinneren dat er ook een maximum snelheid is die een flitspaal nog kan flitsen, iets van tegen de 300 km/u. Ga je harder dan is de flits gewoon te laat. Dus ik zou zeggen gas erop!

Moet je harder rijden dan 247 km/u. . . .

db

Laatst bewerkt:
Ja, klopt. is een filmpje van dat ze het proberen op een circuit. Maar dacht dat die flitser ook dan nog effectief was..

Boek maar gewoon een trackdag, kan je lekker scheuren

Bij nader inzien, doe ook maar niet...

Der heeft hier nog niemand de bocht gemist, omdat ze hun mes vergeten zijn om de bocht af te snijden :+:+
Of een vork voor als hij hem in de prak rijdt.

Of een lepel voor als hij in de soep loopt.

Of een krant om lekker te scheuren.

• Haha
Waarderingen: Kek
Terug
Bovenaan Onderaan