FAZER rijders.... vertel het hier deel 2

Wat rijd je liever?

  • Honda

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha Fazer

    Stemmen: 8 47,1%
  • Harley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki

    Stemmen: 0 0,0%
  • BMW

    Stemmen: 8 47,1%
  • :+

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond dat je al flink hard ging voor een 25 kw-er... Je kon alles toch goed bijhouden??
ik reed voorop......tuurlijk kon ik het dan bijhouden :P

(oke, zonder dat laatste stukje A15 dan.. Ik twijfelde een beetje tussen doorgassen of even op je wachten... ben er een beetje tussenin gaan zitten...)
ik merkte het, maar ik had aardig wat moeite om bij te komen.
en toe mocht ik alweer eraf :P
hele leuke bochtjes trouwens na die afrit :]
 
Ik sprak Puil nog op msn, hij is ook overgestapt naar een BMW 650 F dakar.
BMW 650 F ervaring??

2004%20BMW%20F650%20GS%20Dakar%20%20-%20low%20res.jpg
 
vandaag bezig geweest om beide koplampen laten te branden -O- (had een setje overgekocht van fazerman ;) )

maar wat een gekloot zeg! en dan heb ik het niet over me setje.

maar om me topkuip los te maken :(
was to te zien al eerder gedaan, want er zaten op sommige plekken verschillende boutjes en schroeven.
zo hadden ze ook gebruik gemaakt van plastic pluggen |( ( (die dingen die je eenmaal vast klikt en dan nooit meer los krijgt :N
er is dan ook van die plastic stukjes aan de binnekant een gedeelte afgebroken -O-

nu werkt het uit eindelijk wel, maar 1 koplamp is helemaal geel (me nieuwe) en me andere is gewoon mooi netjes wit -O-
staat niet echt netjes :N

helaas moet ik nu naar me werk en kan ik dus niet verder kijken |(
 
vandaag bezig geweest om beide koplampen laten te branden -O- (had een setje overgekocht van fazerman ;) )

maar wat een gekloot zeg! en dan heb ik het niet over me setje.

maar om me topkuip los te maken :(
was to te zien al eerder gedaan, want er zaten op sommige plekken verschillende boutjes en schroeven.
zo hadden ze ook gebruik gemaakt van plastic pluggen |( ( (die dingen die je eenmaal vast klikt en dan nooit meer los krijgt :N
er is dan ook van die plastic stukjes aan de binnekant een gedeelte afgebroken -O-

nu werkt het uit eindelijk wel, maar 1 koplamp is helemaal geel (me nieuwe) en me andere is gewoon mooi netjes wit -O-
staat niet echt netjes :N

helaas moet ik nu naar me werk en kan ik dus niet verder kijken |(
Eén wit en één geel is wel lekker opvallend :+

Philps Blue Vision in je nieuwe lamp zou dat op moeten lossen heb ik ergens gelezen.
 
Eén wit en één geel is wel lekker opvallend :+

Philps Blue Vision in je nieuwe lamp zou dat op moeten lossen heb ik ergens gelezen.
ff kijken of ze die op me werk hebben dan maar.

en ff opzoek naar nieuwe boutjes B|
 
He duikrider is me net voor. Klopt hoor Philips Bluevision scheelt een berg kwa kleur. :Y
 
Dubbele koplamp: volgens het onderstaande hoef je alleen je tweede koplamp maar aan te sluiten. Iemand bekend hiermee, of is het onzin? Redenen om het niet te doen?

Sportbikes.net
As the owners of the FZ6/2004 already knows, due to the new regulations only one of the headlights is on at the low beam.

Even it is a good one, it would have been better if both headlights was on.

Don't worry… It can be done with almost no cost and with 100% safety way !

I inform you that the FZ6 is already designed with both headlights on at the low beam and it is already equipment with the dual bulb (H4) at the left (as you siting on the bike) headlight and almost with all the wire needed !!!
Just is missing only about 70-80 cm of wire from the connector to the bulb.

There are 2 explanations for this. Either the same bike is sold to other countries outside EU with both headlights on, or either it was designed this way and when the new regulations came, it was easier and cheaper to just turn off the one headlight at low beam rather than redesign the whole system.

In any case it is very easy, cheap and safe to have both lights on at low beam.

The only thing you have to do is to wire the empty H4 bulb's connector to the connector in which wires from the headlight switch at the left handlebar ends.
You are looking for a GREEN wire ENDING at the connector.
This connector is located in the bike's frame just in front and below the battery.

This is all the difficulty involved as this connector is not in a accessible location and you have to remove fairing sides, tank, battery, air filter box etc… to gain access to it.

BUT it is very easy to just make a hole to the plastic that covers the wires coming from the switch, find and cut the GREEN wire and connect it to the headlight. This will take up to 3 minutes without remove one bolt !. The only problem going that way, is that you will be not sure if you have cut the correct wire until is done.

At my bike WAS the green wire, but there is no guarantee that all Fazers using the exact same colors…Do it at your own risk or measure with a multimeter before cut anything…

The whole mod needs only 1meter of wire and 1-2 connectors - total cost below 1 euro !

Whatever way you choose the results are great.

Both headlights are now on at the low beam, and the high beam works the same way as before the mod.
You will notice more light in front of the bike at night, but the most important is that you will be easily seen by car's drivers even at the brighter day, and this is called safety.

At the same time you can upgrade the bulbs using something like Osram Silverstar or Philps Vision-plus (you will need one H4 and one H7 unit) for astonishing results, as I did.
If you don't want to spend much money upgrading the bulbs, you can try and replace only the H4 unit. The H7 bulb that FZ6 have from factory it is a very good one and there is not much gain by changing it .

And a warning for them that will find that it's easyer to just fed the one headligt by giving power from the other
DON'T DO THIS
The low filament of the H4 bulb MUST be going off when you use the high beam. The only way to achieve this is to power the H4 bulb from the connector or from the green wire caming from the handlebar switch as described above.
If you power the headlight from the other, then at high beam you will have both filaments on at the left headlight and for sure this will causes problems of too much heat and not enough electric power...

Good luck …
 
niemand die een standaard achterveer liggen heeft en effe de afmetingen wil ometen voor mij? lengte, binnendiameter en dikte van de veer graag!

thanks
 
Dubbele koplamp: volgens het onderstaande hoef je alleen je tweede koplamp maar aan te sluiten. Iemand bekend hiermee, of is het onzin? Redenen om het niet te doen?
Ik heb ook m'n groot licht aangesloten, maar dan m.b.v. een 'module' (net als Keen nu) die maakt dat je groot licht voor ca. 40 % brand en zo dus ongeveer even fel is als het 'kleine' licht.
Sorry, maar ik ben even het internet-adres kwijt van die kerel die die apparaten levert. Mischien iemand anders??

Verder schijnt Damted een omschrijving te hebben voor het aansluiten zonder 'module' maar met hetzelfde effect(en wat goedkoper). O-)


Zelf vind ik dat je toch meer zicht hebt met een dubbele lamp, dat enkele lichtje geeft zo weinig licht dat ik de eerste keer, toen het flink begon te schemeren ben gestopt, om te kijken of me licht het wel deed.

full


Ziet er ook een stuk beter uit zo. :Y :Y
 
Misschien toch eens na denken over beschermende kleding.
Beschermende kleding

ja ik weet het |( je wil niet weten hoe dom ik me heb gevoeld.. leren broek hing tijdens het ongeluk netjes bij mij thuis in de kast :X

ben vandaag weer even bij mijn fazertje wezen kijken en merkte dat mijn laser uitlaat ook aardig stuk is dus ik zal de originele demper er maar weer op moeten doen...
klinkt deze erg beroerd?

groeten sjakov
 
ik heb een nieuwe lamp gekocht.

maar hoe krijg ik die erin :?

:P

via de achterkant of voorkant?

edit: dropje...jij hebt ook een andere lamp erin gedaan?
 
ik heb een nieuwe lamp gekocht.

maar hoe krijg ik die erin :?

:P

via de achterkant of voorkant?

edit: dropje...jij hebt ook een andere lamp erin gedaan?
Rubber eraf halen, klem losmaken, stekker eruit trekken en lamp verwisselen.
Aan de achterkant van de fairing dus (je kuip zeg maar).
 
ja.......daar was ik ondertussen achter :P

gelukt zo'n beetje.


alleen 2 schroeven over :X
 
ik heb een nieuwe lamp gekocht.

maar hoe krijg ik die erin :?

:P

via de achterkant of voorkant?

edit: dropje...jij hebt ook een andere lamp erin gedaan?

Langs de achterzijde maardat is al gezegd.

Foto op vorige bladzijde zit nog geen nieuwe lamp in maar vertekend op de 1 of andere manier een beetje door de foto :?

Inmiddels wel een nieuwe lamp erin. Iets kleurverschil blijf je houden, maar ik ben toch zo kleurenblind als een paard. ;)
 
Sinds een tijd rijd ik een fazer 600 2001, maar heb soms nogal "last" van wind bij > 100km/hr. Behoorlijk wat wind vanaf borsthoogte omhoog, en rond mijn kop. Bij>140 km/hr wordt mijn helm zowat van mijn kop afgetrokken.

Zij er mensen die ervaring hebben met een verhoogde kuipruit op een fazer? Haal je dan alles weg, of zit de turbulentie dan vooral rond je hoofd? Wordt het serieus beter, of slechter?

Yamaha heeft een verhoogde ca 90 euro. En ik lees van mra, dat dubbele ruitje, 120 euro.

Wil even wat ervaringen horen voordat ik hier 100 pleuro aan ga uitgeven.

evt: waar het beste aan te schaffen?
 
Bij MRA mag je volgens mij testrijden met de nieuwe ruit op je eigen motor voor de aanschaf, dan weet je iig zeker dat het werkt voordat je afscheid neemt van je euroos
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan