Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

En dan hadden we vroeger ook nog het Motorpaleis in Rotterdam op de Mariniersweg.
Als ik met mijn moeder naar de stad ging dan moest dat altijd via Motorpaleis want als kleuter wilde ik daar eerst naar binnen,denk dat ik 4 of 5 jaar oud was,55 jaar geleden😜
Bekijk bijlage 1978937
Serieus??
Nooit geweten dit.
Waarschijnlijk doordat ik iets jonger ben.

Want ik heb in dat pand ook nog een jaar gewerkt (bij een Computerboer, als magazijn poppetje)..
 
Een van de zoons van Cees van Dongen is toen toch ook voor zichzelf begonnen?
Ergens eind '90

Ultimate Motors dacht ik..
Zat ergens achter de Oude Bovendijk.
 
Hee, leuk om dit tegen te komen, daar ben ik destijds namelijk ook geweest. Inderdaad, een kolossale zaak, en ook nog eens bij ons in de buurt (het oosten), optredens van Massada. Ik weet nog dat ik op die Open Dag dacht “die zal hier wel niet zo lang blijven zitten”, maar omdat ik net van HD overgestapt was naar een ander merk ben ik er niet meer geweest, totdat ik er een paar jaar later toevallig langs reed en zag dat de zaak weg was. Weet niet hoe dat destijds gelopen is.
Vlgs mij Zijn ze toen naar Apeldoorn gegaan of net andersom?
 
Heb nog wat bewaard.
 

Bijlagen

  • IMG_20240229_192617889_HDR_AE.jpg
    IMG_20240229_192617889_HDR_AE.jpg
    628,7 KB · Weergaven: 0
In de Gouvernestraat, aan de kant van de Nieuwe Binnenweg zat ook nog een kleine motorzaak die deed in Engelse fietsen. Cynische oudere man die Jap Crap he-le-maal nix vond. _O- Ik reed toen een Z750 B tweecilinder. Hij begon iedere keer te zaniken dat ik een Commando moest kopen. Veel beter. Ben de naam kwijt. Midden jaren 80, ongeveer
Norton.
Norton Commando.
 
Ja, maar inmiddels ook uit de oude doos.
Aan rijdende coureurs uit mijn jeugd die nog werken ken ik zelf zo even snel alleen nog Arie Molenaar, Ruud Frederiks en Mile Pajic.
En ik kom er bij twee nog regelmatig.
Gun ze hun pensioen, maar laat dan toch een traantje.
Oude helden inmiddels.
Van Safe Motors Veenendaal racete een monteur in de SS 600 en best goed gezien het niveau destijds, met o.a Johnny Verwijst e.d .
 
Van Safe Motors Veenendaal racete een monteur in de SS 600 en best goed gezien het niveau destijds, met o.a Johnny Verwijst e.d .
Evert soms ?Die nu al jaren bij Moto Fit werkt als Ducati monteur veelal.
Zal dat eens vragen aan hem als ik er weer ben.

Henk en Hans werkten ook bij Safe Veenendaal en zijn erna samen Moto Fit begonnen.

Hans is nu gestopt en de zoon van Henk werkt er ook inmiddels.
 
Ben nu bijna 61, mijn stelling is dat vroeger niet alles beter was, toch?
Och het is toch maar fijn dat al die ronkende, knetterende, olie lekkende, rauw lopende en met klapperende distributie kettingen ouwe rotzooi zo langzamerhand vervangen wordt door elektrische voertuigen?
Alleen wordt het koffie drinken en frikandellen eten verplaatst naar de oplaad punten 😉
 
Evert soms ?Die nu al jaren bij Moto Fit werkt als Ducati monteur veelal.
Zal dat eens vragen aan hem als ik er weer ben.

Henk en Hans werkten ook bij Safe Veenendaal en zijn erna samen Moto Fit begonnen.

Hans is nu gestopt en de zoon van Henk werkt er ook inmiddels.
Nee Evert had een Ducati die zo verbouwd was dat je er een boek over kon schrijven en vlgs mij ook nooit klaar was.
Zijn naam weet ik niet meer, maar een rustige aardige man die totaal ontketende op zijn fzr 600.
Dat was een paar jaar voor de introductie vd zx6r die de zzr600 opvolgde. Die liep gelijk uit het krat al sneller dan de rest alleen bij het opvoeren gaven de kleppen al gauw de geest.
Hoe en waarom weet ik allemaal niet meer, je kon mij toen al van alles wijsmaken 😉
 
Och het is toch maar fijn dat al die ronkende, knetterende, olie lekkende, rauw lopende en met klapperende distributie kettingen ouwe rotzooi zo langzamerhand vervangen wordt door elektrische voertuigen?
Alleen wordt het koffie drinken en frikandellen eten verplaatst naar de oplaad punten 😉
Koffie met soya melk en vegetarische frikandellen bedoeld je, dat met pinda vrije pindasaus.
Als dat de toekomst is ben ik ook van mening dat vroeger alles beter was.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Nee Evert had een Ducati die zo verbouwd was dat je er een boek over kon schrijven en vlgs mij ook nooit klaar was.
Zijn naam weet ik niet meer, maar een rustige aardige man die totaal ontketende op zijn fzr 600.
Dat was een paar jaar voor de introductie vd zx6r die de zzr600 opvolgde. Die liep gelijk uit het krat al sneller dan de rest alleen bij het opvoeren gaven de kleppen al gauw de geest.
Hoe en waarom weet ik allemaal niet meer, je kon mij toen al van alles wijsmaken 😉
Dat doet Evert nog steeds vlgs mij Ducati verbouwen ect 😉
 
Koffie met soya melk en vegetarische frikandellen bedoeld je, dat met pinda vrije pindasaus.
Als dat de toekomst is ben ik ook van mening dat vroeger alles beter was.
Kan best.
Frikandellen waren nog steeds lekker toen er eenmaal duidelijk was dat het voornamelijk afval vlees was. Of daar dan stierenkloot of schapenoog doorheen zit 🤷🏼‍♂️ .

Wat men verder toedicht aan mensen die men ook wel hipsters of wat dan ook noemt boeit me ook niet. Maar 5 euro voor een koffie betalen doe ik uit principe niet.

Anders is wat anders dan beter. Beter is niet perse anders dan anders.

😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan