Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Vooral de bocht, komende uit de richting van Safe en dan richting het zuiden naar de Heinenoordtunnel (in de oude situatie) was een smerige.
Die linksom naar Heinenoord vond ik wel een mooie.
Dan net voor tunnel eraf,draaien en weer erop en na tunnel de rechterbocht,ook heerlijk,dan fly over en weer alles terug dezelfde op en afritten en weer tijd voor koffie.
 
Laatst bewerkt:
59
In 84 een Suzuki GS550 bij Willy van Gent gekocht (ja,die was er ook nog) en ingeruild bij Safe in 86 voor een nieuwe Yamaha FZ750.
Mijn GS550 kocht ik pas rond 2005 voor €175,00.
Wel een parkeerboete in Delft van €75,00.
Even snel overschrijven met het ding op de aanhanger en nergens een plek te vinden.
Natuurlijk zes maanden later voor €175+75 weer verkocht.
Mooie motor was het nog.
 
Ik praat geen onzin dat was echt de mooiste gaafste tijd ever.
Gisteren op bezoek bij een kennis in Amsterdam met de auto natuurlijk moet er niet aan denken om met een motor dit te doen wat een idioten in het verkeer en mega druk.Als ik ga rijden met de brommer om mij scherp te houden is het de Zondagavond(rustigste tijd binnendoor) puur omdat je dan nog redelijk kan sturen.
 
Ben op weg naar Safe mijn XJ 650 nog eens in een greppel gereden na een gemiste bocht - voorvork krom. Was al lang blij dat er geen tegenligger aan kwam.. Kon nog net naar Safe doorrijden en de Yamaha achterlaten voor reparatie en daar mijn pa bellen met de vraag om me op te halen..
 
Het was ook spannend elk jaar,wat voor supersport komt er nu weer uit en natuurlijk de specials voor de superbikes waarvan ik die RR had.
 
Heb ook 2 Suzuki’s daar bij de Heinenoord in de vangrail gedouwd,die RR in ‘90 en een SRAD in ‘97.
Die RR had 26.000 gulden schade dus over en uit.
Die SRAD had 3.000 gulden schade maar Safe heeft het voor mij afgerond door hem zelf nog een beetje te mishandelen in de werkplaats met een straatsteen want die R1 kwam eraan dus totall los.
Was ik bij, toen ze net klaar waren kwam de schade expert binnen
 
En ik die €10.000 aan mijn BMW vorig jaar zelf betalen.
 
59
In 84 een Suzuki GS550 bij Willy van Gent gekocht (ja,die was er ook nog) en ingeruild bij Safe in 86 voor een nieuwe Yamaha FZ750.
Willy van Gent?!?
Zat toch in de Zwaanhals in 010 (Oude Noorden)?

Mijn eerste nieuwe GS500 Slingshot kwam in '95 bij Safe vandaan..

En nee, nog lang niet in de buurt van de 60.
Wel dichtbij de 48 iig.
Krijg nu het idee dat ik dan de jongste ben hier
 
Tinstraat in de Alexanderpolder,ook op de Bergweg gezeten.
 
Je was ''een goeie klant'' voor Safe dus. Maar ik heb er meerdere gezien die de bocht naar Safe ietwat te enthousiast hadden genomen,
dus je was niet de enigste.
 
Willy van Gent?!?
Zat toch in de Zwaanhals in 010 (Oude Noorden)?
Klopt en volgens mij op de Mariniersweg ook een filiaal waar o.a. Fantic Enduro’s verkocht werden. Ik heb in de tussenuurtjes op school daar al die crossers “gepast”. We spreken dan over midden jaren ‘70.
 
Je was ''een goeie klant'' voor Safe dus. Maar ik heb er meerdere gezien die de bocht naar Safe ietwat te enthousiast hadden genomen,
dus je was niet de enigste.
Ik ging dus op mijn bij Safe gekochte nieuwe Jawa 640 naar de jaarmarkt en was er van overtuigd dat ik wel eens tot de snelste openbare weg gebruikers kon behoren.
Links en rechts vlogen ze voorbij alsof ik stilstond.
De rijder en de vette 27 pk waren nergens.
 
IMN de voormalig Yamaha importeur zat vroeger ook in Rotterdam.
 
Laatst bewerkt:
En nog steeds toch?
Het is nog goedgekomen.
Al zijn er grotere talenten en geldstromen.

Inmiddels zelfs Barry Veneman een keer ingehaald op Cartagena.
En een keertje P1 of all groups op CPZ onder gunstige omstandigheden.
Nu de BMW geschorst voor de openbare weg.
205 a h.w. pk is waanzin, die mag volgende maand zes dagen op Alcarras vol uit aan.
 
Heb hier nog een kevlar spijkerjas en winterhandschoenen uit de faillissement. Had ook nog een gereedschapskar uit de werkplaats, moest mijn zusje bellen om hem op te komen halen met de auto, had zelf geen autorijbewijs.
Wel met een echte sticker nog erop hoop ik?

 
Je was ''een goeie klant'' voor Safe dus. Maar ik heb er meerdere gezien die de bocht naar Safe ietwat te enthousiast hadden genomen,
dus je was niet de enigste.
Stonden hier en daar wat strepen met tape op vangrail geplakt ter herinnering.