Mijn dochter gaat voor haar A2 rijbewijs en zoekt dus een motortje. Gelukkig heb ik haar een beetje smaak bijgebracht en wil ze misschien een Guzzi.
We gaan afgelopen zondag kijken voor een V35 Imola.
Het zag er op de foto's allemaal leuk en onversleuteld uit. De vierklepskoppen zijn vervangen door gewone tweekleps exemplaren, daar ben ik wel blij mee. Verder zag ik niets opvallends. Voor de zekerheid heb ik nog even de hulplijn ingeschakeld in de vorm van 3wheel. Zelf heb ik wel een grote Guzzi gehad, maar nog nooit een kleine.
.
Er kwam eigenlijk weinig bijzonders uit deze correspondentie. De elektra is Italiaans, alleen de kruiskoppeling is een punt van aandacht. Vooral ook omdat als deze ontploft de versnellingsbak aan brokken gehakt wordt.
..
Het interessante dat uit de correspondentie kwam was de topsnelheid. Het dingetje zou 150 moeten lopen. Dat vind ik best een prestatie voor een 350cc twinnetje. Met mijn welvarende lichaam waarschijnlijk niet, maar mijn dochter heeft wel het juiste gewicht. Alleen is zij weer doodsbang voor bekeuringen.
Hier vallen de eerste zaken al op. De spiegels komen uit China en het gas is ook niet origineel. Maar verder zag alles er origineel en onversleuteld uit.
We hebben hem niet gestart.
Hij staat nu ongeveer een jaar of negen stil. De accu was morsdood en de benzine is niet brandbaar meer. Ik heb natuurlijk wel aan het achterwiel gedraaid en getrokken. Even naar buiten gereden om te passen en in het licht te kijken. Nou, niet gek allemaal. Alleen de voorrem die we inknepen kwam niet meer los.
De prijs was nog even een puntje maar daar zijn we toch maar overheen gestapt, meer als we wilden geven, maar als hij rijdt is hij het dubbele waard.
We namen hem dus mee met drie klusjes op de lijst:
De vorige eigenaar heeft de motor in 2000 in Italie gekocht. Mijn vermoeden is dat toen de remvloeistof al over datum was. Intussen heb ik alles schoongemaakt en doorgespoeld, hij remt weer zoals het hoort.
.
De accu is er ook uit en een nieuwe in bestelling. De oude accu gaf nog 0,9 Volt, niet echt veel. De nieuwe gaat een vertrouwde Kung Long van Reichelt worden.
.
Volgend puntje van aandacht zijn de bandjes..
Dit is een foto van de Italiaanse verkoper. Ook toen was de accu overleden.
De oplettende lezertjes zien ook het merk van de achterband in wit gekleurd is. Als je nu naar boven of naar beneden scrolt zie je dat nu, 19 jaar later dezelfde band er nog steeds op zit.
Ik heb nog niet naar de DOT code gekeken maar vrees het ergste.
Omdat de motor op 16" wieltjes staat was ik wat huiverig maar dat was niet terecht. Tegenwoordig zijn er van die maxi scooters die ook op 16" staan en ook 150 op de teller lopen. Waarschijnlijk gaat er een setje Conti go onder komen.
.
Morgen de carburateurs er maar af peuteren. Ik ben er al aan begonnen maar dat valt niet mee met dat koude, harde en oude rubber.
De tank wordt ook nog leuk, ik denk dat ik tien liter zeer ranzige benzine moet afvoeren.
Tot slot nog een paar plaatjes zoals hij nu is.
.
Natuurlijk blijkt dat als je bezig bent dat er toch gaatjes onder stickers zitten en dat er rare schroefjes in zitten. Maar tot nu toe valt de algehele staat reuze mee. De elektra is niet verprutst en het frame zit nog goed in de originele lak. Het ding lijkt echt in 34 jaar meer stil gestaan te hebben als gereden.
Tips en tricks zijn van harte welkom, ik heb nog steeds goede hoop dat dit een heel kort topic wordt.
We gaan afgelopen zondag kijken voor een V35 Imola.
Het zag er op de foto's allemaal leuk en onversleuteld uit. De vierklepskoppen zijn vervangen door gewone tweekleps exemplaren, daar ben ik wel blij mee. Verder zag ik niets opvallends. Voor de zekerheid heb ik nog even de hulplijn ingeschakeld in de vorm van 3wheel. Zelf heb ik wel een grote Guzzi gehad, maar nog nooit een kleine.
.
Er kwam eigenlijk weinig bijzonders uit deze correspondentie. De elektra is Italiaans, alleen de kruiskoppeling is een punt van aandacht. Vooral ook omdat als deze ontploft de versnellingsbak aan brokken gehakt wordt.
..
Het interessante dat uit de correspondentie kwam was de topsnelheid. Het dingetje zou 150 moeten lopen. Dat vind ik best een prestatie voor een 350cc twinnetje. Met mijn welvarende lichaam waarschijnlijk niet, maar mijn dochter heeft wel het juiste gewicht. Alleen is zij weer doodsbang voor bekeuringen.
Hier vallen de eerste zaken al op. De spiegels komen uit China en het gas is ook niet origineel. Maar verder zag alles er origineel en onversleuteld uit.
We hebben hem niet gestart.
Hij staat nu ongeveer een jaar of negen stil. De accu was morsdood en de benzine is niet brandbaar meer. Ik heb natuurlijk wel aan het achterwiel gedraaid en getrokken. Even naar buiten gereden om te passen en in het licht te kijken. Nou, niet gek allemaal. Alleen de voorrem die we inknepen kwam niet meer los.
De prijs was nog even een puntje maar daar zijn we toch maar overheen gestapt, meer als we wilden geven, maar als hij rijdt is hij het dubbele waard.
We namen hem dus mee met drie klusjes op de lijst:
- Voorem schoonmaken
- Carburateurs en tank reinigen
- Accu vervangen.
De vorige eigenaar heeft de motor in 2000 in Italie gekocht. Mijn vermoeden is dat toen de remvloeistof al over datum was. Intussen heb ik alles schoongemaakt en doorgespoeld, hij remt weer zoals het hoort.
.
De accu is er ook uit en een nieuwe in bestelling. De oude accu gaf nog 0,9 Volt, niet echt veel. De nieuwe gaat een vertrouwde Kung Long van Reichelt worden.
.
Volgend puntje van aandacht zijn de bandjes..
Dit is een foto van de Italiaanse verkoper. Ook toen was de accu overleden.
De oplettende lezertjes zien ook het merk van de achterband in wit gekleurd is. Als je nu naar boven of naar beneden scrolt zie je dat nu, 19 jaar later dezelfde band er nog steeds op zit.
Ik heb nog niet naar de DOT code gekeken maar vrees het ergste.
Omdat de motor op 16" wieltjes staat was ik wat huiverig maar dat was niet terecht. Tegenwoordig zijn er van die maxi scooters die ook op 16" staan en ook 150 op de teller lopen. Waarschijnlijk gaat er een setje Conti go onder komen.
.
Morgen de carburateurs er maar af peuteren. Ik ben er al aan begonnen maar dat valt niet mee met dat koude, harde en oude rubber.
De tank wordt ook nog leuk, ik denk dat ik tien liter zeer ranzige benzine moet afvoeren.
Tot slot nog een paar plaatjes zoals hij nu is.
.
Natuurlijk blijkt dat als je bezig bent dat er toch gaatjes onder stickers zitten en dat er rare schroefjes in zitten. Maar tot nu toe valt de algehele staat reuze mee. De elektra is niet verprutst en het frame zit nog goed in de originele lak. Het ding lijkt echt in 34 jaar meer stil gestaan te hebben als gereden.
Tips en tricks zijn van harte welkom, ik heb nog steeds goede hoop dat dit een heel kort topic wordt.