MeanYellowBoy
MF veteraan
Die kennen jullie nog niet!
Het grootste advies (wat ik zelf geregeld geef aan "newbies") ga proefrijden ga ik zeker ter harte nemen, maar ik ben opzoek eigenlijk naar informatie die ik in een proefrit niet ga kunnen vinden.
Het gaat om een zware woon-werk kilometervreter en ik zit te gluren naar de volgende 4;
- BMW KT1600gtl
Aanschaf is pittig, vind hem zeker mooi, maar wel heel groot. Hoe doet deze het op de autobahn? Hoe is je zithouding? Als ik de recensie hier lees tussen de GSA en de KT is het voor je rug belangrijk om goed bewust te zijn van hoe je zit. Is dat een werkelijk feit of valt dat in praktijk allezins mee?
- Honda Pan European 1300
Aanschaf ligt deze op de 2de plek, het is een Honda en het lijkt dat deze zich in de "berg"bochten beter zal gedragen als het bakbeest van BMW. Is dat correct? Of hebben ze qua bocht gedrag hetzelfde? Oh, en ik ben Honda minded
- Kawasaki GTR1400
Lijkt een sportievere machine, is die wel zo geschikt voor woon-werk? Voor lange tochten richting Italie bijvoorbeeld? Qua looks zeker de mooiste van de 4. Aanschafbedrag is goed, zeer goed zelfs.
- Yamaha FJR1300
Aanschaf prima, lijkt wel wat kleiner als de rest, maar oh, wat istie lelijk
Dus, wat ik zoek? Rijeigenschappen van deze machines. Hoe zijn ze in de bochten, hoe is het om lange stukken achtereen te zitten, voel je je vermogen nog of is het bijna een goldwing? Zijn ze fatsoenlijk file-manerouveable? Is de 6 cilinder BMW zoveel "beter" en "krachtiger" als de rest?
Gooi info op me!
Het grootste advies (wat ik zelf geregeld geef aan "newbies") ga proefrijden ga ik zeker ter harte nemen, maar ik ben opzoek eigenlijk naar informatie die ik in een proefrit niet ga kunnen vinden.
Het gaat om een zware woon-werk kilometervreter en ik zit te gluren naar de volgende 4;
- BMW KT1600gtl
Aanschaf is pittig, vind hem zeker mooi, maar wel heel groot. Hoe doet deze het op de autobahn? Hoe is je zithouding? Als ik de recensie hier lees tussen de GSA en de KT is het voor je rug belangrijk om goed bewust te zijn van hoe je zit. Is dat een werkelijk feit of valt dat in praktijk allezins mee?
- Honda Pan European 1300
Aanschaf ligt deze op de 2de plek, het is een Honda en het lijkt dat deze zich in de "berg"bochten beter zal gedragen als het bakbeest van BMW. Is dat correct? Of hebben ze qua bocht gedrag hetzelfde? Oh, en ik ben Honda minded
- Kawasaki GTR1400
Lijkt een sportievere machine, is die wel zo geschikt voor woon-werk? Voor lange tochten richting Italie bijvoorbeeld? Qua looks zeker de mooiste van de 4. Aanschafbedrag is goed, zeer goed zelfs.
- Yamaha FJR1300
Aanschaf prima, lijkt wel wat kleiner als de rest, maar oh, wat istie lelijk
Dus, wat ik zoek? Rijeigenschappen van deze machines. Hoe zijn ze in de bochten, hoe is het om lange stukken achtereen te zitten, voel je je vermogen nog of is het bijna een goldwing? Zijn ze fatsoenlijk file-manerouveable? Is de 6 cilinder BMW zoveel "beter" en "krachtiger" als de rest?
Gooi info op me!
Laatst bewerkt: