Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Puur uit interesse, wat is de boete?
Feitcode: m R 558 - motorfiets (C11): 95 euro

Schermafbeelding 2020-05-31 om 21.00.30.png
 
Valt nog mee maar wel sneu geld.. denk wel dat je hem krijgt, een EV is ook een motor idd..

Klopt het is sneu geld en zwart-wit is het feit en de overtreding bewijsbaar dus hamerstuk.

Maar ik heb de gang al eens vaker naar de rechter gemaakt, vind het wel leuk eigenlijk (uitje voor 95 eur :+ ok en een vrije middag)
Wanneer je je goed voorbereid en een goed verhaal hebt is mijn ervaring dat een rechter best wel gevoelig is voor goede argumenten.

En de rechtsgang zeker de eerste keer is kosten vrij dus een poging waard.
Ik schat mijn kansen niet zo hoog in, maar de argumenten die gebruikt zijn om het verbod te krijgen zijn niet op een EV van toe passing, dus een juridische uitspraak daarover is best interessant.
Mijn vorige zaak verloor ik ook, maar werd mijn boete wel kwijt gescholden omdat de rechter een heel eind in mijn betoog mee ging.

Dus vaak best leuk, wanneer je netjes en goed voorbereid gaat. (echt voorbereiden en op papier zetten anders vergeet je dingen)
De gemiddelde verkeersrechter vind dat leuker dan iemand die er dronken staat en alleen maar roept die agent had een hekel aan mij is mijn ervaring.

Maar ok, dan moet je eerst een boete krijgen.
Dan bezwaar, eerste afhandeling is OVJ die kan hem ook laten vervallen en daarna pas naar de rechter. Duurt even in Nederland ;)
 
Is het afsluiten van wegen voor àlle motoren (zoals ze dat in Duitsland doen) dan een beter idee?

Nee, contoleren en handhaven is een beter idee. Gewoon de mensen die echt geluidsoverlast veroorzaken (open uitlaatsystemen en inlaatsystemen en onnodig hoog in toeren rijden) een flinke boete geven. En in het geval van niet legale aanpassingen het kenteken/voertuig in beslag nemen.
 
Nee, contoleren en handhaven is een beter idee. Gewoon de mensen die echt geluidsoverlast veroorzaken (open uitlaatsystemen en inlaatsystemen en onnodig hoog in toeren rijden) een flinke boete geven. En in het geval van niet legale aanpassingen het kenteken/voertuig in beslag nemen.

Bij mij zit er standaard een uitwasbare,meer lucht doorlatend K&N filter in.
Er is geen ander,papier,filter voor 🤔
Nu is het al een eeuwigheid geleden dat ik in het weekend in duitsland rij en hou me in de bbk altijd aan de snelheid laag in de toeren,erbuiten trek ik wel eens door.
In 18 jaar a gemiddeld 4 maal per jaar nog nooit aangehouden🤗
Ik denk dat de irritatie bij de bewoners,vooral,bij die idioten zit die met hoge snelheid door de bbk jakkeren.
Die mogen ze van mij hard aanpakken
 
Wat de Oostenrijkers van 1000PS er zelf van vinden:

Die knakker fakkelt het ook af,ook met het argument dat de motoren gewoon goedgekeurd zijn voor gebruik op de
openbare weg,en dat een stelletje figuren met 0,0 verstand van techniek dit verbod verzonnen hebben,eigenlijk het zelfde wat
hier al geschreven is.
 
Bij mij zit er standaard een uitwasbare,meer lucht doorlatend K&N filter in.
Er is geen ander,papier,filter voor 🤔
Nu is het al een eeuwigheid geleden dat ik in het weekend in duitsland rij en hou me in de bbk altijd aan de snelheid laag in de toeren,erbuiten trek ik wel eens door.
In 18 jaar a gemiddeld 4 maal per jaar nog nooit aangehouden🤗
Hmm in het begin werden motoren met ramair inlaat systemen geweerd van het circuit omdat ze te veel herrie maakten,
en dan praat je dus over circuit gebruik,voor de openbare weg is dat gewoon standaard en toegelaten.
 
Hmm in het begin werden motoren met ramair inlaat systemen geweerd van het circuit omdat ze te veel herrie maakten,
en dan praat je dus over circuit gebruik,voor de openbare weg is dat gewoon standaard en toegelaten.

Been there,done that.
Mijn GSXR 750 uit 2002 gaf zoveel herrie uit de airbox,dat ik geregeld op circuit zolder er werd uitgepikt.
De moto morini corsaro 1200 heeft dus standaard een K&N,het inlaat geluid is fenomenaal en uitermate verslavend👍
 
komt door dat corona geneuzel ,mensen zijn wat zeikeriger dan anders , ik ook!
Heb je toen ook even hardop staan huilen? En een dikke knuffel gekregen van je mede motorrijder? Ik kan me wel iets voorstellen wat hinderlijker is, 3x raden..
De ware aard komt boven..
Dit speelt al langer dan de corona crisis, het krijgt nu wat meer aandacht. Het lijkt maar niet door jullie dikke schedels door te dringen dat, als jullie door blijven rijden met herrie pijpen, we straks nergens meer mogen rijden. Verkoop die uitlaat, en neem een penisvergroting van het geld aub, win-win voor iedereen.
 
Dit speelt al langer dan de corona crisis, het krijgt nu wat meer aandacht. Het lijkt maar niet door jullie dikke schedels door te dringen dat, als jullie door blijven rijden met herrie pijpen, we straks nergens meer mogen rijden. Verkoop die uitlaat, en neem een penisvergroting van het geld aub, win-win voor iedereen.
Jaja jong ,maak je niet zo druk ,slecht voor de doorstroom ,
 
Dit speelt al langer dan de corona crisis, het krijgt nu wat meer aandacht. Het lijkt maar niet door jullie dikke schedels door te dringen dat, als jullie door blijven rijden met herrie pijpen, we straks nergens meer mogen rijden. Verkoop die uitlaat, en neem een penisvergroting van het geld aub, win-win voor iedereen.
Rustugh ✌
 
Dit speelt al langer dan de corona crisis, het krijgt nu wat meer aandacht. Het lijkt maar niet door jullie dikke schedels door te dringen dat, als jullie door blijven rijden met herrie pijpen, we straks nergens meer mogen rijden. Verkoop die uitlaat, en neem een penisvergroting van het geld aub, win-win voor iedereen.

Goed verhaal man. :,)

Misschien moet het eens door jouw (en jullie) dikke, onwetende en vingerwijsende kop door dringen dat het wijzen naar motorrijders ook wel doorgaat als iedereen compleet origineel zou rijden! Want ook dan klagen dijkbewonertjes als er 100 motoren per uur langs komen. Haters gonna hate, bitches gonna bitch. Ga gewoon rijden en kap met dat eeuwige gezeik en gejank man. Met je argument over penisvergroting.. Triest.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ons modderfiguur heeft wel een punt.
 
Dit speelt al langer dan de corona crisis, het krijgt nu wat meer aandacht. Het lijkt maar niet door jullie dikke schedels door te dringen dat, als jullie door blijven rijden met herrie pijpen, we straks nergens meer mogen rijden. Verkoop die uitlaat, en neem een penisvergroting van het geld aub, win-win voor iedereen.
Ach joh, je leest één berichtje en meent nu een ferme en stoere uitspraak gedaan te hebben? Zo loop je dus wijs te doen met dingetjes die wij allang weten. Dat ik een dikke schedel heb dat wist ik allang, klein piemeltje ook maar ondanks dat mijn motor niet tegen modder kan heb ik tenminste geen poep in de oogjes. Weer zo’n kopkantelende vingerschuddende slecht geïnformeerde meepratend wijsneusje.
Ga nu maar verder met berichtjes citeren en die uit context trekken.
Of je bent nu ernstig beledigd en op je vermeende echte dikke grote en lange mannenlul getrapt en komt stampvoetend terug met nog meer boze wijsheden. Begrijp wel dat als je niet eerst terugleest jezelf gewoon verder voor schut zet.

doei doei:W*O*
 
Goed verhaal man. :,)

Misschien moet het eens door jouw (en jullie) dikke, onwetende en vingerwijsende kop door dringen dat het wijzen naar motorrijders ook wel doorgaat als iedereen compleet origineel zou rijden! Want ook dan klagen dijkbewonertjes als er 100 motoren per uur langs komen. Haters gonna hate, bitches gonna bitch. Ga gewoon rijden en kap met dat eeuwige gezeik en gejank man. Met je argument over penisvergroting.. Triest.
Ik heb al geïnformeerd over een penisvergroting maar m’n vrouw wil het niet hebben omdat perfectie niet te verbeteren valt!
 
Nou mijn duit dan maar, want ik snap het wel dat ze het overdreven lawaai aan banden willen leggen.

Ik ga niet in op verdere discussies hier, enkel mijn ervaringen van afgelopen maand:

Ik rijd geen motor meer, ben daardoor geen azijnzeiker, mn vervangend vervoer kan ook wel n toontje mee zingen namelijk en dat doe ik ook wel eens, maar niet meer zoals op de motor bij elke mogelijkheid die zich maar half voordoet. Ik ben niet meer aan het jagen en bochten knallen maar genieten en dat gaat prima zonder extra herrie.

Als ik over de dijk rijd met mn cabriotje en ik zie n groep motoren in mn spiegels laat ik ze netjes voorbij waar dat kan. Maar sjesus, ik tril dan wel zowat uit mn auto en zou t liefst even mn dakje dicht doen. Want de eerste drie is grappig naar daarna niet zo. Harley's en andere dikke vtwins zijn toch wel het ergst. Terwijl ik dat geluid van n vtwin toch heerlijk vind.

Maar de doorslaggevende idioot (sorry maar kan m niet anders benoemen) was er eentje op n yamaha xtx660 met open leovinces (als je mee leest, knuppel!!!) die even stoer wil doen met zn meisje achterop dus extra gas bij t starten en bij t weg rijden, koppeling in, nog n dot gas, klappen uit de uitlaat, och zo mooi allemaal en daarna de hoek om nog eens...
Om t beeld compleet te maken, smalle straat, hoge bouw beide kanten en n wacht rij op nog geen 3 meter afstand van n ijssalon...

Ik heb het ook wel eens gedaan in t verleden, maar kreeg al snel n tik op mn vingers van diverse mensen (bekend en onbekend) en ben eens gaan nadenken.
Ik heb mn killers weer in de uitlaten gestopt en dat voelde al prettiger.

Xtx gastje verkloot het voor zichzelf en ieder ander. Straks mag je alleen nog maar de standaard pijp onder je motor. Gedraag je nu en dikke kans dat je straks iig nog kunt kiezen n leuke pijp onder je motor te freubelen.

My 2 cents. Have a good day and drive safe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan